יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    הארכת רישיון של עובדי סיעוד זרים מסיבות הומניטריות חריגות בתקופת הקורונה

    הוראת שעה של רשות האוכלוסין מאפשרת למטופלים סיעודיים שהגישו בתק' הקורונה בקשה לוועדה הומניטרית להמשך העסקת עובד זר ונדחו, להגיש בקשה לעיון חוזר

    עודכן לאחרונה:24/08/23

    רשות האוכלוסין וההגירה הוציאה בחודש יולי 2021, הוראת שעה שעניינה הוועדה ההומניטרית המייעצת להעסקת עובדי סיעוד זרים.

    מטרתה של הוראת השעה היא לסייע למטופלים סיעודיים שהגישו בקשה לוועדה ההומניטרית ברשות האוכלוסין בתקופת הקורונה ונדחו. ההוראה מאפשרת לאותם מטופלים סיעודיים, שרוצים להמשיך ולהעסיק את אותו עובד סיעוד זר ולהאריך את רישיונו, להגיש את בקשתם לעיון חוזר.

    הוראת השעה נועדה בראש ובראשונה למי שבקשתו לוועדה נדחתה בשל אי עמידה בתנאי הסף בחוק, בין התאריכים 1.3.2020 ל-31.3.2021 וזאת מאחר וההוראה קובעת כי לגבי אותן בקשות שנדחו ויוגשו לעיון מחדש עד ל-21.10.21, לא יחולו חלק מתנאי הסף הרגילים בחוק (לאח תקופת הוראת השעה ישובו לחול כלל תנאי הסף הרגילים).

    חשוב לדעת:

    • את הבקשות לעיון מחדש ניתן להגיש עד לתאריך 21.10.21.
    • לא ניתן להגיש את הבקשה לעיון מחדש עבור עובד זר אחר מהעובד עבורו הוגשה הבקשה ההומניטרית שנשלחה בין ה-1.3.20 ל-31.3.21 ונדחתה.
    • לצורך הגשת הבקשה לעיון מחדש יש לפנות לאחת מהלשכות הפרטיות שעוסקות בתיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד. על הלשכה יהיה לשלוח עובד סוציאלי שיבדוק כי המטופל אכן המשיך להעסיק עובד סיעוד זר בעקבות תקופת ההיערכות שניתנה בתקופת הקורונה ועד למועד הביקור, ברציפות, וכי פרידה מעובד זה עלולה לפגוע בו. כמו כן יבדוק העובד הסוציאלי כי ביכולתו של המטופל להמשיך ולהעסיק את העובד הזר במשרה מלאה תוך מתן מגורים בביתו, תשלום ביטוח רפואי ושכר מינימום. לאחר חתימה של העובד הסוציאלי על חוות הדעת וחתימת המטופל או בן משפחה מטפל על ההצהרה תגיש הלשכה את הבקשה והדו"ח לרשות האוכלוסין באופן מקוון ועד ה-21.10.21.
    • במידה והבקשה לעיון מחדש תאושר תהיה הלשכה הפרטית רשאית לגבות את הסכומים הרגילים בגין טיפול בהשמת עובד זר – עד 2000 שקל ו-70 שקל תשלום חודשי.
    • במידה והבקשה תאושר, תשלח רשות האוכלוסין הודעה ללשכה הפרטית לפיה יש להסדיר תוך 30 ימים מיום ההודעה תשלום אגרה בקשה לרישיון (175 שקל) בגין העובד הזר ופנייה מקוונת לרשות להנפקת רישיון עבודה שיש להדביק בדרכון של העובד הזר.
    • מי שקיבל מרשות האוכלוסין אישור להתחיל להעסיק עובד זר שסיים 51 חודשים בישראל יכול להגיש בקשה בתקופת הוראת השעה (בתנאי שתחילת ההעסקה באישור הרשות הייתה בין ב-1.3.20 ל-31.3.21).

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן