יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    אהבה בימי קורונה

    וירוס הקורונה מחייב אותנו לשנות את שגרת חיינו. האופן בו נתמודד עם המצב החדש תלוי רק בנו ואנחנו יכולים לבחור להפיק ממנו את המיטב גם בתחום הזוגיות

    עודכן לאחרונה:09/08/23

    וירוס הקורונה שמתפשט כרגע בעולם משפיע על החיים של כולנו. הנחיות משרד הבריאות להימנע ממקומות הומי אדם ומהתכנסויות המוניות, לשים לב לשמירה על היגיינה מוקפדת ולמעט במגע פיזי עם אנשים, משפיעות על ההתנהלות היום-יומית אליה הורגלנו.

    חלקנו, מחויבים בבידוד בית לשבועיים, מורחקים בעל כורחנו משגרה שאולי הייתה עמוסת עבודה, יציאות, בילויים ואינטראקציות חברתיות.

    חלקנו, חוששים להידבק ובוחרים מרצוננו החופשי למעט ביציאות ובמפגשים חברתיים, אנו מוצאים את עצמנו שעות רבות יותר בתוך הבית, בין ארבעה קירות.

    עבור לא מעט זוגות ויחידים המצב החדש עשוי להיות מאתגר, מורכב ומעורר חרדה.

    השהות האינטנסיבית בחיק המשפחה עלולה להציף קונפליקטים, חיכוכים ואי הסכמות שבשגרה השוטפת מתחבאים מתחת לפני השטח, בשכבה התת קרקעית של החיים המשפחתיים ולהפוך את המרחב לטעון ומתוח.

    לאנשים שהתרגלו לשגרה מלאת יציאות ובילויים ההמלצה למעט בתקופה הקרובה בכל אלו נחווית כמאיימת ומעלה שאלות כמו "מה אעשה עם עצמי כל השעות האלו בבית? בטח ממש אשתעמם"

    אכן, הקורונה מחייבת אותנו לשנות הרגלים, להתגמש ולהסתגל למצב חדש.

    האם אפשר למנף את הסיטואציה הזו אליה נקלענו בעל כורחנו ולהשתמש בה כדי להעמיק את הקשר עם עצמנו ועם היקרים לנו? האם אפשר לנצל את תקופת ההתכנסות והבידוד שהקורונה כופה עלינו בכדי להעצים את המיניות שלנו?

    בעיניי התשובה החד משמעית היא "כן!"

    הנה כמה טיפים איך אפשר לעשות את זה:

    אנשים שנמצאים בקשר זוגי ארוך טווח, יודעים שבכדי לייצר אינטימיות מינית משמעותית ומספקת יש צורך לפנות זמן ומקום ולהשקיע בהיבט זה של חייהם. איכשהו, בעומס החיים הרבה פעמים זוגות מוצאים שהמיניות שלהם נדחקת למקום האחרון בסדר העדיפויות והם לא מצליחים לייצר זמן איכותי לחקירה אינטימית משותפת.

    ההכרח להישאר בבית מייצר הזדמנות נהדרת לשנות את המצב הזה.

    אפשר להסתכל זה לזו וזו לזה לתוך העיניים, לדבר בכנות ובפתיחות מתוך הלב, אפשר להתחיל לספר אחד לשנייה מה מושך אתכם במפגש המיני, מה מעורר אתכם, מה מכווץ אתכם, מה הייתם רוצים שיקרה ולא קרה עד כה?

    אפשר לחקור צורות שונות של מגע, אפשר להשקיע זמן רב יותר במגע באזורי גוף בהם אתם לא נוגעים בדרך כלל.

    אפשר להתנסות בצורות רבות ומגוונות של מין ללא חדירה ולמקד את המפגש האינטימי בחקירה וגילוי של מרחבי עונג לא מוכרים.

    אפשר להתנסות ולחקור יחד כיד הדמיון הטובה עליכם.

    ליחידים שלא נמצאים במערכת יחסים זוגית זו הזדמנות נהדרת להכרות מעמיקה עם הגוף.

    אם רוב המיניות שלכם הייתה ממוקדת במפגשים עם פרטנרים פוטנציאליים או סטוצים, עכשיו זה הזמן להעמיק פנימה אל תוך עצמכם וליהנות מעינוג ואהבה עצמית.

    לרוב כשאנחנו חושבים על יחסי מין אנחנו מתמקדים במין זוגי – עם פרטנר או פרטנרית, אבל האמת היא שמין עם עצמינו הוא לא פחות חשוב ומענג. ככל שאנו מעמיקים את ההיכרות שלנו עם גופנו כך נוכל ליהנות יותר במפגשים מיניים זוגיים.

    אפשר לקחת מראה קטנה, להתבונן ולהכיר את איבר המין שלכם. אפשר לחקור עם עצמכם צורות ואופנים של מגע המעוררים ומענגים אתכם, אפשר להעמיק את ההיכרות עם גופכם ולגלות איך להגיע לאורגזמה, אפשר לקרוא ספרות אירוטית ולהרחיב את עולם הפנטזיה.

    חשוב לציין שבתקופה הקרובה מין מזדמן, גם מין מזדמן "מוגן" עם קונדום מסכן את בריאותכם וחשוב מאוד להימנע ממנו.

    את כל האנרגיה המינית מומלץ כרגע להפנות להיכרות מעמיקה עם האדם החשוב ביותר בחייכם – אתם.

    לא בחרנו בווירוס הקורונה, הוא התפרץ לחיינו ללא התראה מוקדמת ומחייב אותנו לשנות את שגרת חיינו ואת ההרגלים שלנו, זהו מצב נתון עליו אין לנו שליטה. לעומת זאת, האופן בו נתמודד עם המצב החדש תלוי רק בנו ואנו יכולים לבחור להפיק ממנו את המרב.

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 15.3.2020

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן