יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    קורונה: הנחיות לנכנסים לישראל

    ההנחיות העדכניות (3.1.22) בנוגע לכניסת ישראלים וזרים לישראל – מי יכול להיכנס, מה הבדיקות שצריך לבצע לפני העלייה למטוס ומה צריך לעשות עם הנחיתה

    עודכן לאחרונה:03/01/22

    הנחיות הכניסה לישראל, שהשתנו בעקבות התפרצות הקורונה, מתעדכנות בהתאם למצב התחלואה, התפשטות המגפה בארץ ובחו"ל. להלן ההנחיות המעודכנות שייכנסו לתוקף ב-4.1.22.

    • החל מחצות בין ה-3.1.22 ל-4.1.22  מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות), השבים ממדינות כתומות יבצעו בדיקת PCR בנתב"ג ויכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד קבלת תוצאה שלילית (המוקדם מביניהם).
      מחוסנים/מחלימים שכבר שבו לישראל ממדינה כתומה וקיבלו תוצאה שלילית מבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל, יסיימו את הבידוד הלילה בחצות והם אינם מחויבים בביצוע בדיקה שנייה.
    • לא מחוסנים/לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות, יכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

    כניסת זרים

    החל מיום ראשון ה- 9.1.2022, תותר כניסת זרים מחוסנים/מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) ממדינות כתומות – זאת בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה (המוקדם מביניהם).

    זרים לא מחוסנים/ לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) לא יורשו להיכנס לישראל.

    זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

    מתווה הקבוצות לא יחודש בשלב זה.

    כניסת אזרחים ישראלים בטיסה

    אזרחים ישראלים רשאים להיכנס לישראל גם אם הם לא קיבלו חיסון או החלימו.

    לפני העלייה למטוס

    1. יש לעשות בדיקת PCR במהלך 72 השעות שלפני ההמראה לישראל. רק מי שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקה זו יוכלו לעלות לטיסה. על התוצאה להיות כתובה באנגלית עם ציון מספר הדרכון של הנוסע. לא יתקבלו בדיקות מהירות או בדיקות מכל סוג אחר.

    פטורים מבדיקת ה-PCR שלפני הטיסה: מי ששהו מחוץ לגבולות ישראל פחות מ-72 שעות; מי שהחלימו ויציגו לפני ההמראה תוצאה חיובית בבדיקת PCR שעשו לפני פחות מ-3 חודשים ובתנאי שעברו 11 ימים לפחות ממועד הבדיקה. בדיקת ה-PCR  שנעשית אחרי הנחיתה היא חובה לכולם.

    אם בדרך לישראל מתוכננת טיסת המשך (קונקשן) וזמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לטיסה שנוחתת בישראל הוא יותר מ-24 שעות יש לעשות את הבדיקה במהלך 72 השעות שלפני המראת הטיסה שנוחתת בישראל.

    במקרים הומניטריים או אם קיים קושי ממשי בנגישות לבדיקות, ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים לקבלת היתר לכניסה לישראל ללא ביצוע בדיקה.

    2. יש למלא טופס הצהרת כניסה לישראל במהלך 48 השעות שלפני ההמראה לישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים ופרטים של הנוסעים הנלווים, הצהרת בריאות, מידע על התחסנות או החלמה ופרטי הבידוד.

    בסוף מילוי הטופס יתקבל קישור בו ניתן לשלם מראש על בדיקת ה -PCR שיש לבצע בכניסה לישראל, בנוסף לבדיקה שנעשתה לפני ההמראה. עלות הבדיקה בתשלום מראש דרך הקישור היא 80 שקל (במקום 115 שקל במזומן בשדה התעופה).

    3. לפני ההמראה יש להציג לנציגי חברת התעופה אישור מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל. אפשר להציג עותק דיגיטלי של האישור, אין חובה להדפיס אותו. יש לשמור את האישור עד לאחר המעבר בביקורת הגבולות בישראל.

    בנוסף, יש להציג אחד מהמסמכים הבאים:

    תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ב-72 השעות שלפני ההמראה לישראל.

    תוצאה חיובית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 3 החודשים שלפני ההמראה, ובתנאי שעברו 11 ימים לפחות ממועד הבדיקה.

    אישור ועדת חריגים לכניסה לישראל ללא בדיקת ה-PCR לפני ההמראה.

    במהלך הטיסה

    מגיל 6 ומעלה יש לעטות מסכה על האף ופה, לשמור מרחק ועל היגיינה אישית.

    בשדה התעופה בישראל

    מייד אחרי הנחיתה בישראל יש לעשות בשדה התעופה בדיקת PCR  בנוסף לבדיקה שנעשתה לפני ההמראה. הנחיה זו מחייבת את כל הנכנסים לארץ, בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.

    עלות הבדיקה:

    115  שקל – למשלמים בשדה התעופה במזומן.

    80 שקל – למשלמים מראש בקישור שמקבלים בסוף מילוי טופס הצהרת הכניסה לישראל ב-48 השעות שלפני העלייה לטיסה.

    בידוד

    ישראלים שחוסנו או החלימו בחו"ל

    כדי לקבל בישראל הכרה בתעודת חיסון או החלמה מחו"ל יש לעמוד בנוהל הנדרש בישראל. משמעות הכרה בישראל בהחלמה בחו"ל או בחיסון שנעשה בחו"ל היא האפשרות לשהות בבידוד קצר אחרי הכניסה לישראל, להפיק תעודת קורונה ותו ירוק ולקבל את הזכויות שניתנות למי שקיבלו חיסון או החלימו בישראל.

    המחוסנים והמחלימים שישראל מכירה בהם

    1. מי שחוסנו בחיסון שהוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) לדוגמה החיסונים של פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק, סינופארם, מכון הסרום ההודי וג'ונסון אנד ג'ונסון, החל מ-15.11.21 ישראל תכיר גם בחיסון ספוטניק (בתנאי שבבדיקה סרולוגית שתיעשה בישראל תתקבל תוצאה חיובית);  קיבלו שני חיסונים (או חיסון אחד של ג'ונסון אנד ג'ונסון), ועברו לפחות 14 ימים מהחיסון השני ביום הכניסה לישראל (אבל לא יותר מ-180 ימים ביציאה מישראל); קיבלו מנת דחף ועברו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום הכניסה לישראל.

    מי שחוסנו בספוטניק ישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה חיובית בבדיקה הסרולוגית ותוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שעשו אחרי הנחיתה. אם לא הגיעה תוצאה שלילית ל-PCR ועברו 24 שעות מהכניסה לישראל – הבידוד יימשך עד קבלת תוצאה חיובית בבדיקה הסרולוגית.

    2. בעלי תעודת החלמה הניתנת לאימות דיגיטלי במערכות משרד הבריאות, על בסיס תוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית כגון PCR); מי שביום הכניסה לישראל עברו 11 ימים או יותר מבדיקת ה NAAT שעשו (אבל לא יותר מ-190 ימים ביום היציאה מישראל); מי שקיבלו בנוסף להחלמה שלהם לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ה-WHO (אין משמעות לסדר האירועים).

    תהליך הכניסה לישראל

    מי שחוסנו או החלימו בחו"ל ורוצים לקבל הכרה בחיסון או בהחלמה שלהם צריכים לעבור כמה שלבים נוספים מעבר לתהליך שעוברים יתר הנוסעים לישראל:

    1. מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל שאותו ממלאים ב-48 שעות שלפני העלייה לטיסה: בעלי תעודה הניתנת לאימות דיגיטלי במערכות משרד הבריאות- יסרקו או יטענו לטופס את תעודת החיסון או ההחלמה שלהם ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס. מי שאין להם תעודה הניתנת לאימות דיגיטלי במערכות משרד הבריאות יצהירו בטופס על החיסונים שקיבלו, ימלאו בנוסף טופס דיווח חיסוני חו"ל, שאליו יצרפו את המסמכים הרלוונטיים, ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס.

    2. בעלייה למטוס: בנוסף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שעשו ב-72 שעות שלפני הטיסה ולאישור מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל – יש להציג בעלייה למטוס גם אחד מהמסמכים הבאים:תעודת חיסון המעידה על ביצוע חיסונים בהתאם לנוהל הנדרש בישראל; תעודת החלמה הניתנת לאימות דיגיטלי במערכות משרד הבריאות; אישור כניסה חריג; דרכון ישראלי.

    3. יש לעבור בדיקות מדגמיות של מסמכים ועמידה בתנאים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג.

    בדיקה סרולוגית ותו ירוק לחודש

    – צריכים לעשות בדיקה סרולוגית בכניסה לישראל כדי לקבל תו ירוק לחודש ולהיכנס לבידוד קצר:

    ישראלים שחוסנו בספוטניק חיסון אחד או יותר.

    ישראלים שהחלימו ולא עברה חצי שנה מהחלמתם, אבל אין להם תעודה הניתנת לאימות דיגיטלי במערכות משרד הבריאות.

    ישראלים שהחלימו וקיבלו חיסון אחד או יותר, אבל ההחלמה שלהם לא נקבעה על פי PCR ו/או שהחיסון שלהם לא הוכר על ידי ה-WHO.

    – אחרי הבדיקה הסרולוגית בכניסה לישראל יש להיכנס לבידוד.

    אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית חיובית –  ניתן לקבל תו ירוק לחודש ולשהות בבידוד קצר (עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה PCR שמבוצעת בכניסה לישראל או עד למשך 24 – המוקדם מביניהם).

    אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית שלילית – תוכלו לשהות בישראל אחרי שתיכנסו לבידוד מלא (כלומר ל-14 ימים, עם אפשרות לקיצור בידוד באמצעות בדיקת PCR ביום ה-7 ואם תעמדו בכל ההנחיות), או להחליט לשוב לארץ המוצא בזמן הבידוד.

    כניסת זרים

    כניסת אזרחים זרים שחוסנו או החלימו בחו"ל

    אזרחים זרים שחוסנו נגד קורונה או החלימו יוכלו להיכנס לישראל דרך נתב"ג בתנאים הבאים:

    1. אם לא שהו במדינה אדומה ב-14 הימים לפני הכניסה לישראל.

    2. אם חוסנו בחיסון שאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) או אם החלמתם היא לפי הנוהל הנדרש בישראל (ראו פירוט בהמשך). גם חיסון ספוטניק יהיה מוכר בישראל החל מ-15.11.21 – אבל רק אחרי ביצוע בדיקה סרולוגית בישראל, שהתוצאה שלה חיובית.

    3. מי שאין מניעה נוספת לכנסתם לארץ.

    4. מי שהביטוח שלהם מכסה תחלואה בקורונה בזמן השהייה בישראל.

    משמעות הכרה בישראל בהחלמה בחו"ל או בחיסון שנעשה בחו"ל היא האפשרות לשהות בבידוד קצר אחרי הכניסה לישראל ולקבל תו ירוק.

    מי שלא עומדים בתנאים הללו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא אם יפנו לוועדת חריגים ויקבלו באמצעותה אישור כניסה מיוחד לישראל.

    מחוסנים ומחלימים שישראל מכירה בהם

    1. מי שחוסנו בחיסון שהוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) למשל החיסונים של פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק, סינופארם, מכון הסרום ההודי וג'ונסון אנד ג'ונסון. החל מ-15.11.21 ישראל תכיר גם בחיסון ספוטניק (בתנאי שבבדיקה סרולוגית שתיעשה בישראל תתקבל תוצאה חיובית): קיבלו שני חיסונים (או חיסון אחד של ג'ונסון אנד ג'ונסון), ועברו לפחות 14 ימים מהחיסון השני ביום הכניסה לישראל (אבל לא יותר מ-180 ימים ביציאה מישראל); קיבלו מנת דחף ועברו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום הכניסה לישראל.

    מי שחוסנו בספוטניק ישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה חיובית בבדיקה הסרולוגית ותוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR  שעשו אחרי הנחיתה. אם לא הגיעה תוצאה שלילית ל-PCR ועברו 24 שעות מהכניסה לישראל – הבידוד יימשך עד קבלת תוצאה חיובית בבדיקה הסרולוגית.

    2. בעלי תעודת החלמה דיגיטלית הניתנת לאימות דיגיטלי על ידי משרד הבריאות על בסיס תוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית כגון( PCR):

    מי שביום הכניסה לישראל עברו 11 ימים או יותר מבדיקת ה-NAAT שעשו (אבל לא יותר מ-190 ימים ביום היציאה מישראל).

    מי שקיבלו בנוסף להחלמה שלהם לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ה-WHO (אין משמעות לסדר האירועים).

    המדינות שמפיקות תעודות הניתנות לאימות דיגיטלי במשרד הבריאות בישראל >

    תהליך הכניסה לישראל

    נוסעים שרוצים להיכנס לישראל יעברו כמה שלבים בדרך:

    1. יש לעשות בדיקת PCR עד 72 שעות לפני הטיסה לישראל.

    פטורים מבדיקת ה-PCR שלפני הטיסה:

    – מי ששהו מחוץ לגבולות ישראל פחות מ-72 שעות

    – מי שהחלימו ויציגו לפני ההמראה לנציגי חברת התעופה תוצאה חיובית בבדיקת PCR שעשו לפני פחות משלושה חודשים ובתנאי שעברו 11 ימים לפחות ממועד הבדיקה. בדיקת ה-PCR שנעשית אחרי הנחיתה היא חובה לכולם.

    2. יש למלא טופס הצהרת כניסה לישראל:

    בעלי תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יסרקו או יטענו את תעודת החיסון או ההחלמה שלהם לטופס הצהרת כניסה לישראל ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס.

    מי שאין להם תעודה דיגיטלית הניתנת לאימות – יצהירו על החיסונים שקיבלו בטופס הצהרת הכניסה לישראל, וימלאו בנוסף טופס דיווח חיסוני חו"ל, שאליו יצרפו את המסמכים הרלוונטיים, ויקבלו תו ירוק לפני שיעלו למטוס.

    3. בעלייה למטוס יש להציג את המסמכים הבאים:

    – אחד מהמסמכים הבאים: תיעוד על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה לישראל, או תיעוד על תוצאה חיובית בבדיקת PCR שנעשתה לפני פחות משלושה חודשים אבל יותר מ-11 ימים. מי ששהו פחות מ-72 שעות בחו"ל – לא יחויבו להציג תוצאה שלילית לבדיקת PCR בעלייה למטוס.

    – אישור מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל.

    – אחד מהמסמכים הבאים: תעודת חיסון המעידה על ביצוע חיסונים בהתאם לנוהל הנדרש בישראל, או תעודת החלמה דיגיטלית, או אישור כניסה חריג,  או דרכון ישראלי.

    4. ביצוע בדיקות מדגמיות של מסמכים ועמידה בתנאים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג.

    5. יש לעשות בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג ולהיכנס לבידוד עד קבלת תוצאה שלילית או למשך 24 שעות, המוקדם מביניהם.

    מי שחוסנו בספוטניק – יש לעשות בדיקה סרולוגית בנתב"ג:

    אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית חיובית – ניתן לקבל תו ירוק לחודש ולשהות בבידוד קצר (עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שעשיתם בכניסה לישראל או עד למשך 24 – המוקדם מביניהם).

    אם תוצאת הבדיקה הסרולוגית היא שלילית – ניתן לשהות בישראל אחרי כניסה לבידוד מלא (14 ימים עם אפשרות לשחרור מוקדם מן הבידוד באמצעות בדיקת PCR ביום ה-7 ועמידה בכל ההנחיות), או להחליט לשוב לארץ המוצא בזמן הבידוד.

    אזרחים זרים שלא יעמדו בתנאים הללו לא יוכלו להיכנס לישראל ויוחזרו לארץ המוצא.

    אזרחים זרים שיציגו מסמך מזויף, או יתגלו כחולים מאומתים ויסרבו להפנות למלונית, או יפרו בידוד – לא יוכלו להיכנס לישראל למשך 5 שנים.

    אזרחים זרים שהם לא חולים מאומתים ויפרו בידוד – לא יוכלו להיכנס לישראל למשך 3 שנים.

     

     (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן