יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    טיפול הומאופתי בחולי סרטן

    טיפול הומאופתי מקל על תופעות הלוואי של טיפולים אונקולוגיים ועל הקשיים הרגשיים שמלווים את המתמודדים עם מחלת הסרטן

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    טיפול הומאופתי מסייע לחולי סרטן בהתמודדות עם המחלה וכן עם תופעות הלוואי של הטיפולים האונקולוגיים השונים, לרבות תרופות אנטי-סרטניות, כימותרפיה וטיפולים משלימים אחרים.

    הטיפול ההומאופתי מתחיל במפגש אבחון ותשאול המתמקד באופן אישי בחולה ומסתמך על המצב הרפואי, המצב הרגשי/ נפשי, פרוטוקול הטיפול האונקולוגי הניתן לחולה, סוג הסרטן וכן דרגת/ חומרת המחלה הקיימת.

    על פי ניסיוני קיימות כ-150 הכנות הומאופתיות (רמדיס) המסייעות לחולי סרטן. את הרמדיס נוטלים בכדורים למציצה או בטיפות שמשפיעות באופן אנרגטי על מנגנוני הריפוי הטבעיים הקיימים באדם ובגופו. בתי המרקחת המתמחים ומוסמכים ברוקחות הומאופתית על פי פיקוח ותקנות משרד הבריאות מכינים את הרמדי ההומאופתית.

    טיפול הומאופתי והקלה על תופעות לוואי

    טיפול הומאופתי מסייע בהקלת תופעות לוואי, מעודד תהליכי החלמה ותומך בהתמודדות הנפשית. חשוב לזכור כי הטיפול אינו מהווה תחליף לרפואה הקונבנציונאלית המוצעת לחולי הסרטן ואינו מרפא סרטן. 

    הטיפולים האונקולוגיים השונים כרוכים בתופעות לוואי, ובין היתר פגיעה בתאי הדם העלולה להוביל לאנמיה חריפה, נויטרופניה (מצב שעלול לסכן חיים בו מספר הנויטרופילים- תאים השייכים למערכת החיסון, נמוך באופן חריג)  וכן לדימומים על רקע חסר בטסיות.

    הטיפול ההומאופתי מסייע לחולים בפרמטרים שונים, בהם:

    1. צמצום הפגיעה בתאי הדם וברמות המוגלובין, בתאי הדם האדומים והלבנים וכן בטסיות.
    2. תמיכה במערכת החיסון אשר תפקודה משתבש עקב הסרטן ועקב טיפולי כימותרפיה.
    3. הקלה על קשת תופעות הלוואי השונות של הטיפולים האונקולוגיים השונים (בחילות, הקאות, כאבים נוירולוגיים ועוד).
    4. מצבים של זיהומים בחלל הפה, ulcerative stomatitis, פטרת הפה המופיעים בשל החסר החיסוני.
    5. הקלה משמעותית בכאבי עצמות המופיעים לאחר מתן תרופות המעודדות פעילות מח עצם (תרופות הניתנות לא אחת במהלך טיפול אונקולוגי).
    6. הקלה וסיוע בהתמודדות עם הסבל הרגשי/ נפשי הכרוך במחלה כגון: דיכאון, חרדה, הפרעות שינה.
    7. עידוד תהליכי החלמה ושיקום מיטביים לאחר ניתוחי הוצאת גידול הסרטני.

    מקרה לדוגמה: טיפול בנ' שסבלה מסרטן השד

    נ', בת 35, אובחנה עם סרטן השד כשלושה חודשים לפני שהגיעה אליי. בינתיים היא כבר עברה טיפולי כימותרפיה עם תופעות לוואי קשות, מטופלת בטקסול. סובלת מחולשה מאוד חזקה. בחילות קשות והקאות עד אובדן נוזלים והגעה למיון. כאבי גב קשים, כאבים והירדמות בגפיים, בצקות מפושטות בגוף וטעם מתכתי חזק בפה.

    במהלך התשאול והאבחון ההומאופתי המלא סיפרה נ' את סיפורה האישי ואת ההיסטוריה הרפואית הסבוכה בחייה מגיל צעיר. התאמתי עבורה טיפול הומאופתי על פי מצבה האישי והרפואי. נ' קיבלה טיפול הומאופתי במשך 13 חודשים. במהלך אותם חודשים קיבלה טיפול כימותרפיה וטיפולים אונקולוגיים נוספים וכן עברה ניתוח להוצאת הגידול הסרטני מגופה.

    הטיפול ההומאופתי שקיבלה התעדכן מעת לעת על פי מצבה ובהתאם לטיפולים האונקולוגיים שקיבלה ולשינויים בבריאותה. בעזרת הטיפול ההומאופתי שקיבלה חוותה נ' הקלה משמעותית בתופעות הלוואי הקשות של הטיפולים האנטי-סרטניים, וניכר כי הטיפול סייע לה בהצלחה רבה.

    "הטיפול ההומאופתי הציל אותי"

    נ' מספרת על הטיפול ההומאופתי שעברה: "מהרבה בחינות אני מרגישה שהטיפול ההומאופתי הציל אותי ועזר לי, גם פיזית וגם נפשית, להתמודד עם הטיפולים הקשים בצורה הרבה יותר טובה. תופעות הלוואי שחוויתי לפני שהתחלתי בטיפול ההומאופתי היו בעוצמה הרבה יותר חזקה. ועתים הטיפול אפילו העלים חלק מהן בעיקר ברמת הבחילות, הכאבים. הנימולים, שבדרך כלל מגיעים כשמקבלים כימותרפיה מסוג טקסול למשל – אצלי הגיעו בצורה קלה מאוד ובשלב מאוד מאוחר. אפילו הרופאים הופתעו. אני זוקפת את זה לזכות הטיפול ההומאופתי.

    "בנוסף, הידיעה שיש טיפול נוסף, תומך, שהוא רחוק כל כך מהטיפולים הקונבנציונאליים הקשים, נתנה לי כוח. לדעת שאני עושה משהו בנוסף, שיש במה להיעזר ולהיתמך, שיש לי סוג של 'מגן' ששומר עליי בריאה.

    "עבורי התופעות של הטיפולים הקונבנציונאליים בסרטן הן אלו שגרמו לי להרגיש חולה. והנה היה משהו שעזר לי להתמודד איתן. גם השיחות התקופתיות שלנו עזרו לי. זה היה מזקק עבורי את כל מה שאני באמת מתמודדת איתו כרגע, בגופי ובנפשי. היו נופלים לי לא מעט אסימונים בעקבות השיחות הללו. שמחתי שיש טיפול שמתעדכן בהתאם למצב הספציפי שלי כרגע, ושהוא מותאם אישית וספציפית אליי".

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פרסום ראשון: 2.9.2020.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן