יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    טווינא – הפיזיותרפיה של הרפואה הסינית

    הטווינא היא צורת עיסוי שעוזרת בשיקום של מי שעברו אירוע מוחי, ניתוח או תאונה, על ידי הגדלת טווח התנועה

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    טווינא (tui- למשוך, na- לתפוס) היא צורת העיסוי של הרפואה הסינית. יש הטוענים כי מהטווינא התפתחו הפיזיותרפיה המודרנית ואפילו האקופונקטורה (דיקור סיני) ותיאוריית המרידיאנים (ערוצי האנרגיה בגוף). בבתי החולים בסין הטווינא היא חלק ממהלך הטיפול והריפוי. טיפול בטווינא יכול לעמוד כטיפול בפני עצמו או כתוספת בתחילת או סוף טיפול.

    הטווינא היא הפיזיותרפיה של הרפואה הסינית. בסיסה הוא עיסוי לאורך המרידיאנים ולחיצות על נקודות הדיקור, שהן אותן נקודות המטופלות בדיקור הסיני. מנגנון הכאב שאדם חווה נובע מתקיעות של אנרגיה (המוכרת ברופאה הסינית בשמה צ'י) ודם במרידיאן. בעקבות הזרמת הצ'י והדם התקועים במרידיאן ייעלם הכאב.

    טיפולי טווינא וויסות זרימת הצ'י והדם

    טיפולי הטווינא משפרים ומווסתים את זרימת הצ'י והדם במערכות המרידיאנים בגופו של המטופל. על ידי כך הם מאפשרים לגוף לאזן ולרפא את עצמו.

    טיפול הטווינא:

    • משפר ומגדיל טווח תנועה.
    • משחרר רקמות מהידבקויות על ידי טכניקות דינאמיות ואינטנסיביות הכוללות בין היתר לישה, לחיצות, מתיחות וטפיחות. הטכניקות עצמן מתחילות במגע יותר עדין ומעט שטחי וככל שהטיפול מתקדם הטכניקות נכנסות יותר לעומק הגוף.

    העבודה בטווינא היא גם פיזית ידנית וגם אנרגטית על נקודות האנרגיה, המרידיאנים, הרקמות הרכות ומערכת השלד. בזמן ולאחר הטיפול יש שירגישו בכאב קל בנקודות שבהן הופעל לחץ. הכאב מעיד על שחרור הנוקשות בנקודות שהיו תפוסות במיוחד. אחרי הכאב מרגישים הקלה משמעותית.

    טווינא והגדלת טווח התנועה

    טווינא עוזרת בשיקום אנשים שעברו אירוע מוחי, ניתוח ו/ או תאונה שפגעו ביכולת/ טווח התנועה שלהם. הטווינא מגדילה את טווח התנועה על ידי שימוש בתרגילי מניפולציות הנעשים למפרקים, לרקמות ולשרירי המטופל. היא עוזרת במניעת פצעי לחץ מעצם היותה טיפול דינאמי המניע את הגפיים, הטורסו והגו גם מקומית וגם בעזרת הזרמת צ'י ודם במרידיאנים עליהם יושב פצע הלחץ.

    הטווינא אף עוזרת לאנשים אשר סובלים מכאבים אקוטיים או כרוניים ומקצרת את זמן ההחלמה.

    טווינא במישור הרגשי-נפשי

    צריך לזכור כי ברפואה המשלימה הגוף והנפש לא נפרדים, כך שטווינא מסייעת בשחרור גם בפן הרגשי-נפשי. כאב כרוני יוצר בסופו של דבר אצל חולה עייפות ואף דיכאון. חיי היום-יום יכולים ליצור אצל האדם עצבנות, אי שקט, שינויי מצב רוח, חוסר מנוחה, סיוטי לילה וכו'. מצבים אלו משפיעים על הגוף ויוצרים שינויים בתאבון, הפרעות שינה, עייפות, כיווץ וכאבי שרירים כרוניים, מיגרנות וכאבי ראש. וכן, הפרעות בזרימת דם לגפיים, הפרעות עיכול ואף חולשה של המערכת החיסונית.

     לאחר הטיפול יש מטופלים שמדווחים כי היו חייבים לרוץ לשירותים משום שמשהו השתחרר אצלם במערכת העיכול. אחרים מצאו את עצמם בוכים בלי סיבה – שחרור ברמה הרגשית.

    את הטיפול בטווינא מבצעים על הבגדים וללא שמן. יש המשתמשים מעט בשמן בכדי למנוע כאב עבור טכניקות החלקה על העור של המטופל או עבור שימוש בכוסות רוח.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי. המידע אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. אין לראות במידע ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פרסום ראשון: 3.11.2020.

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן