יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    תמיכה במערכת החיסון על פי הרפואה הסינית

    על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם מחלות החורף, ולהדוף אותן כבר בשלב התחלתי נוהגים הסינים לשלב צמחים בעלי איכות חמימה, חריפה ומייזעת

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    החורף הוא תקופה מאתגרת למערכת החיסון. קור, חללים סגורים, פחות שמש שמרעיפה עלינו ויטמין D ויותר התעטשויות שמרעיפות עלינו וירוסים.

    על מנת להבין כיצד תומכת הרפואה הסינית במערכת החיסון צריךך קודם לחדד מושג מרכזי ברפואה הסינית – היין והיאנג  (Yin & Yang). מדובר בשני קטבים יחסיים זה לזה ויוצרים זה את זה. היאנג הוא העיקרון הזכרי בבריאה ומייחסים לו איכות של חום ושל תנועה. מנגד, היין הוא העיקרון הנקבי בבריאה ומייחסים לו איכות של קור ושל חומר. הרפואה הסינית מתבוננת בכל עולם התופעות- בטבע, באדם, במחלה ואפילו במזון המונח על צלחתנו, ו'מאבחנת' את אופיו כיותר ייני או יותר יאנגי.

    שמירה על היאנג

    כדרך חיים, עוד לפני ש'צללנו' למחלות חורף, הרפואה הסינית שמה דגש רב על שמירה על היאנג, כחיונית לחיים בריאים. השמירה על היאנג מתבטאת הן בלבוש מחמם (כאשר ישנו דגש רב על אזור הצוואר ועל אזור הבטן התחתונה, כאזורים שעליהם להיות מכוסים), בפעילות גופנית דוגמת טאי צ'י או צ'י קונג ובתזונה חמה ומבושלת כגון מרקים, דייסות, מזון מאודה, מזון מוקפץ וכן הלאה. המלצות אלו תקפות לכל עונות השנה. ההתייחסות לתזונה אשר לא עברה חימום באחד מן האופנים הוא כאל תזונה קרה. תזונה שפוגעת באש החיוּת הטבעית ועלולה לצבור בגוף לחויות (מלשון לחות) ולגרום לחולי.

    על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם מחלות החורף, ולהדוף אותן כבר בשלב התחלתי נוהגים הסינים לשלב צמחים בעלי איכות חמימה, חריפה ומייזעת שהכיוון הטיפולי שלהם בגוף הוא הדיפה כלפי חוץ.

    צמחים לטיפול בהצטננות

    שלושה צמחים נפוצים ברפואה הסינית לטיפול בהתקררות בשלב התחלתי הם:

    • ג'ינג'ר (Sheng Jiang): מגן על מערכת העיכול. מומלץ לשתות בחליטה או לשלב במרק או במנות מוקפצות.
    • קינמון (Gui Zhi): מניע זרימת דם ומפזר קור. מומלץ לשלב בחליטה וטעים מאוד בדייסות.
    • בצל ירוק (החלק הלבן) (Cong Bai): הצמח הנפוץ ביותר לשימוש בהתקררות בשלביה הראשונים, כאשר ישנה נזלת שקופה ומטפטפת. קוצצים מס' 'לבנים' מצרור הבצל הירוק ומרתיחים כרבע שעה. שותים לאורך היום.

    דרכים נוספות העומדות לרשות הרפואה הסינית לתמיכה במערכת החיסון הן הדיקור והמוקסה, הטווינא וכוסות הרוח. כולן זמינות ביחידה לרפואה משלימה בבית החולים השיקומי רעות תל אביב.

    פרסום ראשון: 27.2.2022.

    (צילום: שרון בנרף)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן