יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    כללי הזהב לבריאות טובה ואריכות חיים של פרופסור רפי קרסו (פרק ג')

    הגוף שלנו ללא ספק נועד לאכול בשר. השיניים שלנו נועדו לטחון בשר וללעוס אותו ומערכת העיכול שלנו נועדה לעכל אותו

    עודכן לאחרונה:18/05/23

    צמחונות היא דבר נהדר, אך, לדעתי, אינה מתאימה לבני אדם. הגוף שלנו, ללא ספק נועד לאכול בשר. השיניים שלנו נועדו לטחון בשר וללעוס אותו ומערכת העיכול שלנו נועדה לעכל אותו.

    גופנו זקוק לאספקת ויטמינים מבחוץ. ויטמין B12 נמצא בכמויות גדולות רק בבשר. לכל הצמחונים והטבעונים יש חסר בוויטמין חשוב זה, או רמה נמוכה ביותר שלו (באם אינם משלימים את אספקתו, בשמרי בירה למשל)

    חלבון מן החי הוא חלבון מלא, בניגוד לחלבון מן הצומח, שהוא חלבון חסר.

    גופנו זקוק לחלבונים מלאים. יש לזכור כי קיים הבדל גדול בין צמחונות לבין אכילת בשר יום-יום. אני ממליץ לאכול בשר פעם–פעמיים בשבוע (פעם אחת בשר אדום ופעם אחת בשר עוף), ופעם–פעמיים בשבוע לאכול דגים, העשירים בחומצות שומן (אומגה 3) שמפחיתות שומנים וכולסטרול בדם. הגוף שלנו אינו מתאים למצבים קיצוניים. אפשר להסתפק בביצים ובדגים.

    כמו כן יש לזכור כי פירות ים מכילים כולסטרול.

    חשוב מאד לאבחן חסר בוויטמיןB12 . מחסור בו יכול לגרום נזק למוליכות של העצבים, לחולשה מוטורית, לבעיות קוגניטיביות ולתהליכים מטבולים וכמו כן לעתים להפרעות לא ברורות במערכת העצבים.

    תחושות מוזרות והפרעות תפקודיות נעלמות עם נטילת ויטמין B12.

    הרבו בשתיית מים (אלא אם כן אתם חולי לב או כליות והרופא הגביל אתכם בצריכת נוזלים). הכמות הרצויה היא לפחות 2 ליטרים ביום ובקיץ אף יותר (עד שצבע השתן בהיר וצלול). עם הגיל יורדת תחושת הצמא, ולכן יש הממעטים בשתייה ואינם ערים לירידה בכמות הנוזלים בגוף, שעלולה לגרום לקרישי דם. המים אינם מכילים קלוריות, ניתן גם לשתות מיצי פירות או ירקות, או חלב דל שומן.

    הימנעו מצריכת ממתיקים מלאכותיים, כולם חומרים כימיים ורובם נמצאו קשורים בצורה זו או אחרת במחלת הסרטן. אמנם אצל בעלי חיים, אבל עדיין אין לדעת בוודאות מהי השפעתם על בני אדם.

    קל מאד להתרגל למשקאות ללא סוכר, שהרי טעם הוא דבר שניתן לאילוף.

    מים מינרלים אינם בהכרח בריאים או נקיים. יש סוגים שונים של מים מינרלים באיכות מינרלית שונה (המצוינת בדרך כלל על תווית הבקבוק). רצוי לשתות מים המכילים מעט נתרן וכלור והרבה סידן ואשלגן. במים כאלה אין קלוריות, וגם בכך יתרונם.

    נטילת תוספי מזון ללא הכוונה או הבנה בתחום יכולה להזיק יותר מאשר להועיל. אנשים בריאים שאוכלים מזון מגוון אינם זקוקים לתוספי מזון. אם אתם חולים או נוטלים תרופות רצוי שתתייעצו עם מומחה.

    כדי לשפר את ספיגת הסידן בגוף, עדיף לצרוך אותו בכמויות קטנות כמה פעמים ביום מאשר ליטול כדור בן 1,000 מיליגרם פעם אחת ביום.

    מלח, אלכוהול, עישון, קפאין וצריכה גבוהה של חלבונים (בדיאטות עתירות חלבונים) מגבירים את הפרשת הסידן וגורמים לאובדנו.

    המעיטו בצריכת מזונות שמכילים תוספת זרחן (פוספט), כמו משקאות תוססים ומומתקים. צריכה גבוהה של של זרחן וצריכה נמוכה של סידן תורמות לפירוק העצם.

    שלכם, פרופ` רפי קרסו

    ראו: כללי הזהב לבריאות טובה ואריכות חיים- פרק ד'

    פרופ' רפאל קרסו, פרופסור חבר בביה"ס לרפואה של הטכניון בחיפה; מנהל אקדמי במכללה לרפואה משלימה במכללת וינגייט   (MediWin); ראש החוג לפסיכולוגיה במכללה למנהל – המסלול האקדמי; מלמד בחוג המשולב ללימודי מדעי החברה באוניברסיטת בר-אילן.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פורסם: 11.2.2015.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן