יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על כסף

    מדוע שיחה עם ההורים על מצבם הכספי עשויה להקל על כל בני המשפחה?

    עודכן לאחרונה:23/05/23

    "כסף מסובב את העולם" אומר השיר הידוע מ"קברט" ואין ספק שרבים יסכימו אתו. אך למרות זאת, הכיס הפרטי של כל אחד מאתנו הוא עדיין נושא רגיש, שאנחנו לא ממהרים לשתף בו את הסובבים אותנו. גם ההורים שלנו, שתמיד מנסים לשדר לנו ש"הכל בסדר", לא ימהרו לדבר אתנו על מצבם הכספי. אך, דווקא בשלב זה של חייהם, יש חשיבות לפתיחות ולשיחה כנה על מצבם הכלכלי, שיחה שעשויה לעזור לכל בני המשפחה.

    למה חשוב לדבר עם הוריי על מצבם הכלכלי?

    עם השנים, אפשר שאורח חייהם של ההורים השתנה. ייתכן שהם כבר לא עובדים במשרה מלאה ומתקיימים לרוב על קצבאות, פנסיות או חסכונות שמובילים אותם לחיות בצורה שונה מזו לה הורגלו במהלך רוב שנות חייהם. לנו, כילדיהם, אין לנו דרך לדעת במדויק כמה חסכו. הם מצדם לא ישתפו אותנו בכך מתוך מחשבה ש"זה לא עניינכם" ושהם לא רוצים להכביד עלינו. אך, במקרה זה הם מתעלמים מכך שמצבם הכלכלי ותכניותיהם ישפיעו גם עלינו, מכיוון שתכנון כלכלי לא נכון עלול לגרום לכך שהם יהפכו לתלויים בנו, דבר שיכול לשנות את אורח חיינו וללא ספק יהווה מצב לא נעים עבור הורינו. לכן, כדאי לקחת יוזמה ולפתוח בשיחה שתכין אתכם ביחד לקראת העתיד.

    איך לדבר עם הוריי על כסף?

    בשתי מילים: ברגישות ובעדינות. ובהרחבה: אחד הדברים שמרתיע במיוחד את ההורים בשיחות כאלה הוא ההרגשה שמעתה הם כבר לא יהיו בשליטה על מצבם הכלכלי. לכן יש להיזהר מלגרום להם לחוש שאתם רוצים לנהל את ענייניהם הכספיים ולהדגיש שאתם מכבדים את פרטיותם. דרכים נפוצות ונוחות לתחילת שיחה בנושא זה הן לספר על חבר או על מכר משותף שנתקל בבעיה כלכלית, או לחלופין להיעזר במאמר בנושא דומה שפורסם בתקשורת. כך תוכלו "להחליק" אל השיחה בצורה קלה יותר.

    מה חשוב לדעת על מצבם הכלכלי של הוריי?

    עלינו להבין באופן הטוב ביותר מהו מצבם של הורינו, שבשלב זה של חייהם אולי כבר צברו ותק רב בקרנות, קופות חסכון וביטוחים שונים, אך, קרוב לוודאי שעם השנים העדכונים מהבנק ומסוכנויות הביטוח מצאו את עצמם באי אילו מגירות מוסתרות בבית.

    מה עלינו לשאול?

    חשוב לשאול מספר שאלות על החסכונות ושוויים וגם לא להתבייש לשאול על חובות שאולי נשארו מהעבר. בנוסף, חשוב לדעת האם הם עשו ביטוחים משלימים בקופות החולים והאם עשו ביטוחים פרטיים. מידע זה עלול למנוע מצבים קשים ומסובכים במקרה בו חלילה יתדרדר מצבם הבריאותי. לאחר מכן נסו לפתח אתם שיחה על ההוצאות שלהם, מצבם הבריאותי ותכניותיהם לשנים הקרובות- האם הם מתכננים לעבור לדיור מוגן, או שאולי הם חושבים על טיול לחו"ל, על קניית רכב חדש או אפילו לימודים. מהרגע שכל הקלפים יהיו גלויים על השולחן, תוכלו לחשוב יחד על תכנון כלכלי נכון שישלב בין הרצונות ליכולות.

    מי יכול לטפל בכסף?

    דבר נוסף שחשוב להבהיר עם ההורים הוא מי הם ירצו שיהיה ממונה על הטיפול בכספים. חשבון משותף הוא אמנם דבר מקובל, אך עדיין יכולים להיות הורים רבים שירגישו לא בנוח לחלוק את חשבונם עם ילדיהם. לכן, מומלץ להפנות את הטיפול לגורם חיצוני, שיטפל בנושאים הרגישים הללו באופן מקצועי. זה יכול להיות רואה חשבון, עורך דין או קרנות נאמנות שונות שיוכלו לנתב את החסכונות לאפיקי השקעה שרלוונטים לצורכי ההורים.
    אז, למרות אי הנעימות הראשונית שיכולה להיגרם בעקבות העלאת הנושא, שיחה עם ההורים על מצבם הפיננסי תקל בסופו של דבר על כולם. אתם תוכלו לתכנן את העתיד ולא להיות מופתעים בעת משבר, ואילו הם יבינו את המצב בו הם נמצאים ויערכו באופן שיאפשר להם את מרב העצמאות, השליטה והחופש שהם צריכים.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן