יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    ואריאנט האומיקרון: שינויים במדיניות כניסת זרים לישראל

    כניסת זרים לישראל אסורה מה-27.11.21 עד להודעה חדשה, למעט חריגים שיאושרו. תאושר כניסת עובדים זרים בענף הסיעוד הביתי בהתאם לנהלים הרגילים

    עודכן לאחרונה:18/04/22

    בעקבות החשש מהתפשטות ואריאנט האומיקרון החליטה ממשלת ישראל (27.11.21) על איסור כניסת זרים לישראל. אזרחים ותושבים ישראלים, המבקשים לצאת למדינה המוגדרת כ'מדינה אדומה' ידרשו להגיש בקשה לוועדת החריגים.

    החל מ – 29.12.2021 יחולו על השבים מחו"ל התקנות הבאות:

    נוסעים השבים ממדינות אדומות (ללא הבחנה בין מחוסנים ללא מחוסנים) יבצעו בדיקת PCR בכניסה לישראל:

    • מי שחתם על הסכמון (פיקוח דיגיטלי) – יכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום השביעי
    • מי שלא חתם על הסכמון (פיקוח דיגיטלי) – יכנסו לבידוד במלונית למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום השביעי

    השבים ממדינה כתומה: 

    • מחוסן או מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות) – יוכל לצאת מבידוד ביתי לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום השלישי לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).
    • מי שאינו מחוסן או מחלים (לפי הגדרת משרד הבריאות) – יכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום השביעי לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

    מקרים חריגים בהם תאושר כניסה לישראל ובתנאי שהמבקשים עונים על התוויית החיסון/ החלמה של משרד הבריאות

    1. מחזיקי אשרה מסוג: א/1, א/2, א/3, א/4, א/5, ב/1,ב/3, ב/4. בעלי אשרות מסוגים אלו רשאים לעלות למטוס עם אישור משרד הבריאות על כללי החיסון ואשרה בתוקף.

    2. חתונות – הגעה לחתונה של אזרחים ישראלים, תושבי קבע או זרים, שמרכז חייהם בישראל ושוהים כאן כדין – בני משפחה מקרבה ראשונה של החתן או הכלה, רשאים להיכנס על פי כללי הבידוד של משרד הבריאות. הבקשה לכניסה תיעשה באמצעות טופס מקוון.

    3. בר/בת מצווה – הגעה לבר מצווה של אזרחים ישראלים, תושבי קבע או זרים, שמרכז חייהם בישראל ושוהים כדין – בני משפחה מקרבה ראשונה של הורי חתן או כלת הבר/בת מצווה רשאים להיכנס על פי כללי הבידוד של משרד הבריאות. הבקשה לכניסה תיעשה באמצעות טופס מקוון.

    4. אמנים/ ספורטאים – תאושר כניסת אמנים/ ספורטאים עבור אירוע תרבות/ ספורט בלבד. יש לצרף לבקשה את אישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

    5. לידה- הגעה ללידת ילד של הורה שהינו אזרח ישראלי תושב קבע או זר שמרכז חייו בישראל ושוהה כדין (מלבד מחזיקי אשרה ב'1 ) תאושר כניסת הסבים והסבתות של הנכד שבוע לפני תאריך הלידה המשוער ועד חודש אחרי.

    6. כניסת בני זוג של ישראלים שלא במסגרת ההליך המדורג: תאושר כניסת בני זוג של  ישראלים שמרכז החיים של כל המשפחה נמצא בישראל ורק בן הזוג הזר אינו חי ברציפות בישראל. יודגש, כי מדובר על בני זוג שרשומים כבני זוג במרשם, או לחילופין הוכחות שהם נשואים או ידועים בציבור.

    כניסת זרים ממדינות אדומות – זרים העומדים בהתוויית החיסון:

    – כניסת בעלי אשרת שהייה זמנית, שמרכז חייהם בישראל ובעלי זיקה לישראלי (בן-זוג, ילד).

    – כניסת הורים לחתונת בנם/בתם.

    – השלמת תהליך עלייה.

    קריטריונים לאישור בקשות חריגות שיורשו להיכנס, גם אם המבקשים אינם עומדים בהתוויית החיסון/ החלמה של משרד הבריאות"

    1. זרים השוהים בחו"ל, אשר הוגשה עבורם בקשה לקשר זוגי מכוח ההליך המדורג ע"י אזרחים או תושבי/ ות קבע ישראלים, תותר כניסתם לאחר קבלת אישור לשכת מינהל האוכלוסין המטפלת ועמידה בתנאי הנוהל הרלוונטי 5.2.0009/5.2.000 .

    2. זרים השוהים בחו"ל ונשואים לאזרחים ישראלים או לתושבי קבע (הנמצאים בהליך מדורג) וכן ילדיהם הקטינים, תותר כניסתם וכן כניסת הקטינים הנלווים מכוח ההליך המדורג.
    א. במקרים בהם בני הזוג שוהים בחו"ל, הפנייה תיעשה לנציגות ישראל בחו"ל באופן מקוון.
    ב. תותר כניסת קטינים השוהים בחו"ל, אשר הינם נלווים לזרים הנמצאים בהליך מדורג ושוהים בארץ. כניסתם תאושר על-ידי לשכת מינהל האוכלוסין המטפלת בהתאם לנוהל המקובל.
    ג. לא תותר כניסתם של קטינים שאינם חלק מההליך המדורג.

    כל האמור על נשואים תקף גם עבור ידועים בציבור, הוכחת הזוגיות תתבצע בנציגות ישראל במקום שהותם של בני הזוג או בלשכות מינהל האוכלוסין בארץ, לפי העניין.

    3. ילדים קטינים להורים שאחד ההורים הוא אזרח ישראלי החי בארץ וההורה השני הוא זר החי בחו"ל, והילדים חיים בחו"ל ובעלי דרכון זר – במקרים אלו תאושר כניסת הילד לביקור ההורה הישראלי לאחר הצגת תעודת הלידה מקורית ומאומתת כדין (חותמת אפוסטיל), המוכיחה את הקשר לאזרח הישראלי, רישום הילד כאזרח ישראלי, וחתימת ההורה הזר בפני הקונסול על מכתב הסכמה המאשר את נסיעת הקטין לישראל.
    הפנייה תיעשה באופן מקוון,וככל שתאושר ינפיק הקונסול אישור עלייה לטיסה. אישור לפטור מחותמת אפוסטיל, במקרים חריגים, יינתן על-ידי ראש האגף הקונסולרי במשרד החוץ או סגניתו, ובמקרים חריגים אלו על ההורה לטפל ברישום הילד תוך 90 ימים ממועד הכניסה לישראל בהתאם להוראות החוק.

    4. כניסת הורה זר לקטין ישראלי – הורה זר לקטין אזרח ישראלי אשר בידו הסכם משמורת על הקטין, תאושר כניסתו לישראל בכפוף להגשת בקשה לכניסה באמצעות טופס מקוון.

    5. לוויות – הגעה ללוויה הנערכת בישראל, תאושר לאבלים מקרבה ראשונה בלבד (ללא בני הזוג) ולהלוויה בלבד (24 שעות), השתתפות בשבעה על פי כללי הבידוד של משרד הבריאות. הבקשה תיעשה באמצעות טופס מקוון.

    6. מומחים – תאושר כניסת מומחים חיוניים בעלי היתרים (לפי חו"ד שתתקבל מהמשרד הממשלתי הרלוונטי). הבקשה להיתר תוגש באופן מקוון על ידי מעסיקו של המומחה הזר, אליה יש לצרף המלצה של משרד ממשלתי רלוונטי (בריאות, כלכלה, אנרגיה, תחבורה וכו') כי קיים צורך לכניסת המומחה. משרד הבריאות יעביר את תנאי הבידוד לאוכלוסייה זו. אישור כניסה לפי נוהל מומחים עד 90 ימים יינתן ע"י מינהל עובדים זרים יחד עם ההיתר. מומחים לתקופה של שלושה חודשים ועד שנה – יטופלו בלשכות מינהל אוכלוסין בהתאם לנהלים.ככל שהוגשה בקשה להיתר שלא במסגרת כניסת מומחים חיוניים, אחריות המעסיק לוודא כי המומחה עומד בתנאי התו הירוק הישראלי. כאמור לעיל עמידה בתנאי התו הירוק מהווה חלק מאשרת הכניסה לישראל.

    7. עובדים זרים בענף הסיעוד הביתי – תאושר כניסת עובדים זרים בענף הסיעוד הביתי בהתאם לנהלים הרגילים לרבות כניסת עובדים זרים שיצאו לחופשת מולדת, עובד בענף הסיעוד יהיה חייב בחיסון עם הגעתו לישראל.

    8. כניסת עובדים זרים בענפי החקלאות והבניין – תאושר כניסת עובדים זרים בענפי החקלאות והבניין לרבות כניסת עובדים זרים שיצאו לחופשת מולדת. העובד יהיה חייב בחיסון עם הגעתו לישראל.

    9. תיירות רפואית – יינתן אישור במקרים מצילי חיים בלבד באישור של מנהל/ סגן מנהל בית החולים.

    10. נושאי דרכונים רשמיים (דיפלומטי ושירות) המאומנים בישראל – נושאי דרכונים רשמיים המאומנים בישראל לא ידרשו להציג אישור עלייה למטוס, ההנחיה הועברה לחברות התעופה.

    11. כניסת הורים לחיילים בודדים/ בנות שרות בודדות.

    12. כניסת הורים לגיוס ילדיהם עד שבוע לפני הגיוס.

    13. כניסת קבוצות חינוכיות – תותר כניסת קבוצות חינוכיות אשר מטרתן ביקור בישראל. על הקבוצה לעמוד בהתוויות הבידוד והחיסון/החלמה של משרד הבריאות. על הקבוצה להמציא תצהיר על בדיקת אישורי החיסון ומכתב ממנכ"ל המשרד הממשלתי/המוסד הלאומי אשר מאשר את קיום התכנית בו מפורטים מספר המשתתפים ומדינות המוצא שלהם. 

    * בקשות בישראל יש להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה

    * בקשות מחו"ל יש להגיש לקונסוליה המתאימה

     

    מידע נוסף

    – אישורי כניסה שהונפקו לפני 28.11.2021 מבוטלים. יש לפנות להגשת בקשה חדשה.

    – משך הטיפול בבקשות המוגשות ללשכות מינהל האוכלוסין הוא שבעה ימים. בקשה לכניסת ישראלים שילדיהם אינם רשומים במרשם האוכלוסין תעשה בטופס מקוון (לתמיכה 02-5304128) אשר מופנה לקונסוליה במקום שהותו של המבקש.

    – תינוק זר (מתחת לגיל שנה) להורים זרים – תותר כניסתו ללא אישור עלייה למטוס על בסיס אישור הכניסה של ההורים. התינוק מחויב בכללי הבידוד על פי התוויות משרד הבריאות.

    – מחלימים שביצעו בדיקת PCR עם תוצאה חיובית לקורונה לא פחות מ-11 יום ועד 3 חודשים טרם הטיסה יוכלו לקבל אישור עלייה למטוס בהצגת אישור הבדיקה עם תוצאה חיובית שבוצעה וללא ועדת חריגים.

    – זר היוצא את הארץ לפני תום הבידוד ללא אישור מיוחד, הפר את תנאי הבידוד או סירב להתפנות למלונית קורונה עובר על חוקי מדינת ישראל וכניסתו הבאה לא תאושר לתקופה של 5 שנים.

    – זר הנכנס לישראל (אף אם מדובר במחלים או מחוסן) מחויב בתנאי הבידוד והבדיקות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כולל ביצוע בדיקה סרולוגית ופיקוח אלקטרוני ככל שיידרש (באמצעות אפליקציה ייעודית או צמיד אלקטרוני במימון עצמי).

    – אישור יציאת זרים וחזרתם לישראל – זרים השוהים בישראל ואינם עומדים בתנאי התו הירוק כפי שהוגדר על-ידי משרד הבריאות המעוניינים לטוס לחו"ל ובידיהם אשרה ואשרת חוזר בתוקף (אינטר-ויזה), יש להגיש בקשה.

    – בעלי אשרות המתגוררים באופן קבוע בישראל ומבקשים לצאת לחו"ל לא תותר כניסתם ללא אישור עלייה למטוס במידה ואינם עומדים בכללי התו הירוק. יש להגיש את הבקשה בטופס המקוון.

    – במקרה בו אין התאמה בין נהלי רשות האוכלוסין וההגירה לבין ההקלות המפורטות, ההחלטה הקובעת תהיה בהתאם לנהלי הרשות.

    – בקשה שסורבה לפי נהלי רשות האוכלוסין וההגירה לא תאושר לפי ההקלות המפורטות.

    – על החלטות בנושא כניסת זרים ניתן להגיש ערר לבית הדין לעררים מכח סעיף 13כד לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב 1952, ללא שיהוי ולא יאוחר מ- 30 יום מקבלת התשובה

    – הקלות הקורונה בנושא אינטר ויזה הסתיימו מעתה יש להנפיק אינטר ויזה בלשכות מינהל אוכלוסין.

    – בעלי אשרות המתגוררים באופן קבוע בישראל ואינם מחוסנים כלל, תותר כניסתם רק לאחר ביצוע חיסון ראשון בחו"ל (מלבד בעלי אשרות שכניסתם אושרה כחלק מהליך מדורג) וקבלת אישור עלייה למטוס ממשרד החוץ. מקרים אלו יאושרו פרטנית על-ידי משרד הבריאות.

    – מקרים חריגים יופנו לקונסוליה.

    התנאים והכללים עשויים להשתנות בהתאם להחלטות שיתקבלו בהלימה למצב התחלואה, יש לעקוב אחר הכללים המעודכנים המתפרסמים על ידי משרד הבריאות.

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן