יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שלבי האבחון של מחלת האלצהיימר

    אבחון מחלת האלצהיימר מתבצע במרפאות זיכרון, בהן מצויים כל המומחים הדרושים תחת קורת גג אחת

    עודכן לאחרונה:18/05/23

    אלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח. לאבחונה המוקדם יש חשיבות עליונה, משום שרק כך ניתן לעכב את התפתחותה בעזרת תרופות. למרות שכיחותה של המחלה, פעמים רבות היא מאובחנת בשלב מאוחר בשל התכחשות החולה למצבו או בגלל האמונה שלא ניתן לעשות דבר.

    איפה מאבחנים אלצהיימר?

    האבחון היעיל והנכון ביותר של מחלת האלצהיימר מתבצע במרפאות זיכרון בהן מצויים תחת קורת גג אחת כל אנשי המקצוע הדרושים לכך. ברחבי הארץ יש 26 מרפאות זיכרון בהן ניתן לפגוש רופאים מומחים מתחום הנוירולוגיה, הפסיכיאטריה והגריאטריה. במרפאות אלה עובר החולה אבחון קוגניטיבי מקיף, על מנת לקבוע את סוג ושלב הדמנציה ממנה הוא סובל.

    אלו בדיקות נדרשות לצורך האבחון?

    האבחון כולל בדיקות מעבדה, ביניהן שקיעת דם, ספירת דם ובדיקת תפקודי בלוטת התריס. אצל חלק מהחולים מבוצעת גם בדיקת הדמיה מוחית ממוחשבת, על מנת לוודא שהחולה לא סובל מבעיות כמו פגיעות בכלי דם מוחיים וכדומה.

    הטיפול הרב מקצועי במרפאות הזיכרון

    במרפאת הזיכרון זוכים החולה ומשפחתו לטיפול רב מקצועי על מנת לשמור עד כמה שניתן על איכות חייהם.

    לפני מתן הטיפול התרופתי מסביר הרופא לחולה ולמשפחתו את משמעות האבחנה וכיצד המחלה צפויה לפגוע בתפקודו. כך מתוודע החולה לעובדה שלמחלה יהיו השפעות על תפקודו בעבודה, על כישוריו החברתיים ועוד. הטיפול התרופתי מותאם לחומרת המחלה וניתן רק במרשם רופא.

    מעבר לאבחון יכול החולה להיעזר בעובדים סוציאליים מטעם הרשות המקומית, אשר יודעים לכוון ולהדריך את החולה ומשפחתו באשר לזכויות ולהטבות שמגיעות להם בקהילה, בביטוח לאומי ובמסגרות מוסדיות אחרות. בזכות טיפול מקיף, יעיל ונכון ניתן, כאמור, לעכב את התפתחות המחלה ולשפר את איכות חייו של החולה ובני משפחתו.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פורסם: 27.5.2013.

    (תמונה להמחשה unsplash)
    מחלת_אלצהיימר

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן