יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    טיפול רפלקסולוגי בכאבי ראש ובמיגרנה

    הטיפול הרפלקסולוגי מחפש ומאבחן את הסיבות המרכזיות למקור ולהופעת הכאב ולאחר מכן מתמקד בתיקון וויסות של הגורם לכאב הראש בכדי שלא יחזור

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    ישנם סוגים רבים של כאבי ראש. מאמר זה יסקור שניים מהם – כאב ראש TENSION HEADACHE ומיגרנה, ואת הטיפול בכאבי ראש אלו שמציעה הרפלקסולוגיה.

    כאב ראש TENSION HEADACHE

    הגורמים לכאבי ראש אלו אינם ידועים בוודאות. אך, חלק מהגורמים הם מתח בשרירי הצוואר והשכמות (הנובעים ממתח או מלחץ), דיכאון, חוסר שינה והתייבשות. כאב הראש עצמו יכול להיות מתון או חמור. הוא מורגש בדרך כלל משני צדי הראש. לעתים הוא מורגש ככאב סביב הראש ולכן מורגש כאב גם במצח, ברקות, ומאחורי הצוואר. משך הכאב נע בין שעה עד 6 שעות, אך הוא יכול להימשך גם מספר ימים עד שבוע.

    חשוב לפנות לרופא אם מרגישים:

    • כאב ראש חמור ו/ או פתאומי שאינו דומה לכאבי ראש שאירעו בעבר.
    • כאב ראש המלווה בבחילות, הקאות, בלבול, תחושת חולי, חום וסחרחורות, קושי בדיבור, בלבול, נימול ו/ או חולשה.
    • כאבי ראש תכופים או חמורים.
    • כאב ראש בעקבות תאונה או חבלה.

    מיגרנה

    מיגרנה היא כאב ראש עז וחמור. הכאב הוא בעל אופי פועם ובדרך כלל חד צדדי, אך יכול להופיע בכל הראש. יש כאלה המרגישים כאילו הכאב מגיע מתוך הגולגולת עצמה. הסובלים ממיגרנה מדווחים על תסמינים נוספים בנוסף לכאב ראש, כגון בחילה והקאות, כאב מאחורי עין או אוזן אחת, כאב ברקות, אורות מהבהבים בראייה ורגישות לגירויים מהסביבה כמו רגישות לאור או לקול. כאב ראש של מיגרנה עשוי להימשך מספר שעות עד שלושה ימים.

    למיגרנה 4 שלבים:

    1. השלב המקדים: משמש אזהרה שכאב הראש קרוב. חלק מהאנשים עשויים לחוות שינויים במצב הרוח ובמצב האנרגיה וצורך מוגבר להשתמש בשירותים.
    2. ' אאורה': סימפטום של הילה או זוהר סביב דמויות וצורות או קווים גליים. יכולה להופיע גם כנקודות שחורות בשדה הראייה והפרעות ראייה אחרות, דוגמת קושי במיקוד ותחושה של ראייה דרך מראה שבורה ואף בתחושה של ריח חריף פתאומי. 'אאורה' היא אירוע נוירולוגי שמופיע ב-1 מתוך 5 מקרים של מיגרנה ומתרחש בין 15 דקות עד שעה לפני הכאב.
    3. שלב ההתקפה.
    4. השלב הפוסט-דרמטי/ ההחלמה: הכאב דועך בהדרגה. חלק מהאנשים עשויים להיות מותשים ולהרגיש חולשה ואצל חלק מהאנשים מסייעות שינה או הקאה בהקלת הסימפטומים.

    טיפול רפלקסולוגי בכאבי ראש ובמיגרנות

    מהי רפלקסולוגיה?

    רפלקסולוגיה היא שיטה לאבחון מחלות ולטיפול בהן באמצעות כף הרגל. לפי הרפלקסולוגיה, כף הרגל היא השתקפות כל מערכות ואיברי הגוף ומצבם. התבוננות בכף הרגל ונגיעה ועיסוי נקודות ספציפיות יכולים לתת רושם נוסף לגבי המטופל בנוגע למצבו הגופני והנפשי בנוסף לתשאול.

    טיפול רפלקסולוגי בכאב ראש TENSION HEADACHE– הטיפול הרפלקסולוגי מחפש ומאבחן את הסיבות המרכזיות למקור והופעת הכאב. לאחר מכן מתמקד הטיפול בתיקון וויסות של הגורם לכאב הראש בכדי שלא יחזור (טיפול מונע). המטפל ברפלקסולוגיה שם דגש על הפחתת המתח הנפשי, שרירי חגורת הכתפיים, מפרקי הלסת, הראש בכללותו וספציפית האזורים הכואבים בראש. דרך הרפלקסולוגיה אפשר להפחית את עוצמת הכאבים ואת תכיפותם בעד 80% וזאת ללא שימוש בתרופות.

    טיפול רפלקסולוגי במיגרנה– הטיפול הרפלקסולוגי יכול להינתן בכל אחד מ-4 השלבים. מטרת הטיפול היא להקטין את עוצמת המיגרנה ו/ או למנוע אותה, את תדירותה ואת תופעות הלוואי שלה. על המטפל הרפלקסולוגי לחפש, על ידי תשאול ואבחון כפות הרגליים, את מקור המיגרנה. 70%-60% מהמטופלים מדווחים על הפחתה בעוצמת הכאבים ותדירותם ללא שימוש בתרופות.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פרסום ראשון: 15.12.2020.

    (תמונה להמחשה Unsplash)

     

    כאבי ראש כרוניים

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן