לוגו דף הבית JDC

שומרים על רצף טיפולי

בבית החולים השיקומי רעות תל אביב פועלת יחידת 'רצף טיפול', שמטרתה להבטיח שמירה על רצף הטיפול בין בית החולים לקהילה

מאת:  בלה גרמאי-אטקין, מנהלת יחידת רצף טיפול
עודכן לאחרונה ב-16/06/19
א א א
נושאים:
תקציר:תכנית יחידת 'רצף טיפול' מיועדת למטופלים שמשוחררים לביתם לאחר אשפוז ולבני משפחותיהם. התכנית מציעה ייעוץ למימוש המלצות השחרור, ייעוץ ותיווך במימוש זכויות ותמיכה בהעצמת המטופל ומשפחתו

הניסיון המקצועי בטיפול השיקומי מראה שהחזרה של המטופל לביתו מעמתת אותו עם מציאות חייו כאדם מוגבל בסביבתו הטבעית. מפגש זה מעורר אצל רבים תחושות של מצוקה, חרדה ועצב שמובילות לעתים לחוסר פעולה והימנעות מיישום של תכניות הטיפול.

על מנת להבטיח שמירה על רצף הטיפול בין בית החולים לקהילה הוקמה בשנת 2006  בבית חולים שיקומי רעות תל אביב יחידת 'רצף טיפול' שמלווה את המטופלים ובני משפחותיהם בתהליך ההתאקלמות לאחר האשפוז ובמניעת נסיגה במצב המטפל.

במסגרת התכנית, התפקיד של העו"ס או המתנדב הוא להקשיב למטופל ולמשפחה ולתמוך בהם כדי שייאזרו כוח ויניעו את עצמם לבצע את תכנית הטיפול. השיחות עוסקות במיתון תחושות חרדה, בפתרון בעיות, בחיזוק האמונה של המטופל בכוחותיו, בייעוץ לגבי ההתמודדות זוגית ומשפחתית, בתמיכה במטפל עיקרי ובגיוס תמיכה מהסביבה הקרובה.

קהל היעד לשירות

השירות שמציעה יחידת 'רצף טיפול' מיועד לחולים אשר להערכת העו"ס והצוות הרב מקצועי, יתקשו לממש את המלצות השחרור בגלל משאבים אישיים ו/ או משפחתיים מועטים אל מול מורכבות מצבם הרפואי. לדוגמה, מטופל מבוגר שקרוביו מוגבלים ביכולתם לתמוך בו, אנשים בודדים, ללא עורף משפחתי או חברתי איתן, עולים חדשים.

השירות שמציעה היחידה

  • ייעוץ ממוקד בפתרון בעיות שמאפשר את מימוש המלצות השחרור.
  • תמיכה והעצמה של המטופל ומשפחתו.
  • ייעוץ ותיווך במימוש זכויות מול קופות החולים, ביטוח לאומי, שירותי רווחה, חברות סיעוד הכולל, בעת הצורך, פנייה ישירה לשירותים כאשר המטופל לא מצליח לקבל את השירות שהוא זקוק לו.
  • סיוע בשילוב חולים במסגרת המשך, סידור מוסדי, המלצה להמשך טיפול או טיפול אמבולטורי סיוע בבקשה להפניה לאשפוז יום.

 מתן השירות

התכנית ניתנת כתרומה לקהילה וללא עלות למטופל ומשפחתו.

  1. ההחלטה על קבלת השירות נעשית עפ"י המלצת צוות רב מקצועי במחלקה ו/ או העובדת הסוציאלית.
  2. לקראת סיום האשפוז עו"ס היחידה פוגשת את המטופל ומשפחתו לשיחת היכרות, הסבר על השירות ותאום ציפיות.
  3. לאחר שובו של המטופל הביתה נוצר עמו ועם בני משפחתו קשר מידי שבוע באמצעות שיחות טלפון לתקופה של עד 4 חודשים בהתאם לצורך.

 

 

 

נבחרת היועצים שלנו

זקוקים למידע נוסף? ייעוץ פרטני
הרשמו כעת לשיחת ייעוץ אחד על אחד
הייעוץ ללא תשלום, כשירות לציבור של עמותת רעות, ואשל ג'וינט ישראל שיחת ייעוץ בחינם הירשמו כעת

אין תגובות עדיין

השאר תגובה