יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שומרים על רצף טיפולי

    יחידת 'רצף טיפול' בביה"ח השיקומי רעות מלווה את המטופלים לאחר האשפוז

    עודכן לאחרונה:16/05/23

    הניסיון המקצועי בטיפול השיקומי מראה שהחזרה של המטופל לביתו מעמתת אותו עם מציאות חייו כאדם מוגבל בסביבתו הטבעית. מפגש זה מעורר אצל רבים תחושות של מצוקה, חרדה ועצב שמובילות לעתים לחוסר פעולה והימנעות מיישום של תכניות הטיפול.

    על מנת להבטיח שמירה על רצף הטיפול בין בית החולים לקהילה הוקמה בשנת 2006  בבית חולים שיקומי רעות תל אביב יחידת 'רצף טיפול' שמלווה את המטופלים ובני משפחותיהם בתהליך ההתאקלמות לאחר האשפוז ובמניעת נסיגה במצב המטפל.

    במסגרת התכנית, התפקיד של העו"ס או המתנדב הוא להקשיב למטופל ולמשפחה ולתמוך בהם כדי שייאזרו כוח ויניעו את עצמם לבצע את תכנית הטיפול. השיחות עוסקות במיתון תחושות חרדה, בפתרון בעיות, בחיזוק האמונה של המטופל בכוחותיו, בייעוץ לגבי ההתמודדות זוגית ומשפחתית, בתמיכה במטפל עיקרי ובגיוס תמיכה מהסביבה הקרובה.

    קהל היעד לשירות

    השירות שמציעה יחידת 'רצף טיפול' מיועד לחולים אשר להערכת העו"ס והצוות הרב מקצועי, יתקשו לממש את המלצות השחרור בגלל משאבים אישיים ו/ או משפחתיים מועטים אל מול מורכבות מצבם הרפואי. לדוגמה, מטופל מבוגר שקרוביו מוגבלים ביכולתם לתמוך בו, אנשים בודדים, ללא עורף משפחתי או חברתי איתן, עולים חדשים.

    השירות שמציעה היחידה

    • ייעוץ ממוקד בפתרון בעיות שמאפשר את מימוש המלצות השחרור.
    • תמיכה והעצמה של המטופל ומשפחתו.
    • ייעוץ ותיווך במימוש זכויות מול קופות החולים, ביטוח לאומי, שירותי רווחה, חברות סיעוד הכולל, בעת הצורך, פנייה ישירה לשירותים כאשר המטופל לא מצליח לקבל את השירות שהוא זקוק לו.
    • סיוע בשילוב חולים במסגרת המשך, סידור מוסדי, המלצה להמשך טיפול או טיפול אמבולטורי סיוע בבקשה להפניה לאשפוז יום.

     מתן השירות

    התכנית ניתנת כתרומה לקהילה וללא עלות למטופל ומשפחתו.

    1. ההחלטה על קבלת השירות נעשית עפ"י המלצת צוות רב מקצועי במחלקה ו/ או העובדת הסוציאלית.
    2. לקראת סיום האשפוז עו"ס היחידה פוגשת את המטופל ומשפחתו לשיחת היכרות, הסבר על השירות ותאום ציפיות.
    3. לאחר שובו של המטופל הביתה נוצר עמו ועם בני משפחתו קשר מידי שבוע באמצעות שיחות טלפון לתקופה של עד 4 חודשים בהתאם לצורך.

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן