יצירת קשר בנושאי שיקום וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    קבוצת תמיכה וירטואלית לבני משפחה מטפלים בחסות המוסד לביטוח לאומי

    בשנת 2012 הופעל שירות חדש וייחודי באתר 'רעות-משפחה מטפלת' בחסות קרן הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי ועמותת אלה

    עודכן לאחרונה:08/11/20

    היתרון המשמעותי של קבוצות תמיכה וירטואליות הוא הזמינות והנוחות. האינטרנט מאפשר לאדם למצוא קבוצת תמיכה לדאגותיו מבלי לצאת מהבית וללא החשיפה הכרוכה במפגשי פנים אל פנים.

    יתרון משמעותי זה הוא בעל משמעות רבה עוד יותר כשמדובר בבני דור הביניים- המטפלים העיקריים בהורים מזדקנים. אנשי דור הביניים מנהלים סדר יום עמוס מטלות ויתקשו לפנות זמן לטפל בעצמם ולפנות לעזרה בקבוצות תמיכה. קבוצות תמיכה וירטואליות יכולות לתת מענה לקהל יעד זה אשר זקוק למסגרת  תומכת ואינו מוצא את הזמן להתפנות לכך.

    אוכלוסיית יעד- בני משפחה מטפלים

    בני משפחה המטפלים בזקנים (דור הביניים ובני/ בנות זוג) שיכולים להשתמש בפורום אינטרנטי באופן זמין ונגיש.

    מטרות קבוצת התמיכה

    • מסגרת מקצועית תומכת, נגישה וזמינה למטפלים עיקריים.
    • מתן מידע וכלים להתמודדות עם הקשיים בטיפול, ליווי ומתן סיוע "בזמן אמת" באופן יומיומי על גבי הפורום.
    • יצירת קבוצת תמיכה עוזרת ונעזרת הנגישה לבני המשפחה המטפלים.

    תכנית קבוצת התמיכה

    במהלך הפעילות בקבוצה התקיימו מפגשים בנושאי זכויות ושירותים, גמלת חוק סיעוד, העסקת עובד זר, מציאת בית אבות ועוד. התקיימו אירוחים מקצועיים בנושאים משפטיים, בנושא זכויות קשישים לשיקום ועוד וכן נדונו נושאים כמו: מיהו המטפל העיקרי, יחסים במשפחה, חלוקת תפקידים, מניעת שחיקה.

    לכתבה המלאה שפורסמה בגיליון ינואר 2013 של מגזין דורות – לחץ כאן.

      יצירת קשר בנושאי שיקום וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן