יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    המהפכה בביטוחי הסיעוד

    בעקבות הרפורמה בביטוחי הסיעוד חל איסור על קיומן של פוליסות סיעוד קבוצתיות

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    ענף ביטוחי הסיעוד עבר תמורות משמעותיות שהביאו לשינוי פניו של התחום. שינויים אלה באו בעקבות הסיכון ארוך הטווח והמתעצם של חברות הביטוח בשל העלייה המתמשכת בתוחלת החיים ובשל הנחיות רגולטוריות חדשות של המפקחת על הביטוח.

    תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך:

    ההנחיות נגעו לכלל סוגי הביטוח הסיעודי והגיעו בהמשך להוראה קודמת, על איסור קיומן של פוליסות סיעוד קבוצתיות, לכוונה לקבוע פוליסת ביטוח סיעודי אחידה לחברי כל קופות החולים (החל מ- 1.7.16) ולהקשחת הדרישות מחברות הביטוח בבואן לדחות תביעות סיעוד של מבוטחים.

    פוליסת סיעוד פרטית הינה הסכם מחייב בין מבוטח לחברת ביטוח. יתרונותיה העיקריים הם שתנאי ההסכם קבועים וידועים לכל חיי המבוטח ולא ניתנים לשינוי, הפרמיה קבועה לכל החיים ונקבעת עפ"י גיל ההצטרפות של המבוטח לפוליסה והיא צוברת ערכי סילוק (צבירת זכויות עפ"י ותק, כך שגם אם מבוטח הפסיק לשלם בגין הפוליסה לאחר תקופה, הוא עשוי להמשיך ולהיות זכאי לגמלת סיעוד עפ"י הוותק שצבר, גם שנים רבות לאחר הפסקת התשלום).

    קופות החולים מציעות כיום ביטוח סיעודי קבוצתי לחבריהן, באמצעות חברות הביטוח. במסגרת הרפורמה שבוצעה בתחום הוגדרו תנאי תכנית אחידה לביטוחי הסיעוד לחברי כל קופות החולים, כך שהן תהיינה זהות. סכומי הפיצוי יהיו תלויים בגיל ההצטרפות לביטוח ובאם המבוטח שוהה בבית או במוסד, כמפורט:

    טבלה בנושא תגמל ביטוח חודשי למבוטח ששוהה בבית ומבוטח ששוהה בנוסד בהתאם לגיל הצטרפות לביטוח סיעודי קבוצתי של קופת חולים

    הפיצוי בפוליסה האחידה הוא לתקופה של 60 חודשים.  ככלל, למרות שמדובר ברובד ראשוני שמרבית המקרים כדאי לרכוש, פוליסות אלה מציעות סכומי פיצוי שמספקים מענה חלקי בלבד למימון הטיפול הסיעודי, וזאת בעיקר למצטרפים המבוגרים (הכוונה היא גם למצטרפים חדשים ולכאלה שהיו בביטוחים הקבוצתיים שהופסקו).

    למרות שתנאי הפוליסה זהים, הפרמיות בפוליסות של קופות החולים השונות צפויות להיות שונות זו מזו. השוני בפרמיות הוא תוצאה של הצעות המחיר שיינתנו ע"י חברות הביטוח במכרזים שיהיו וקשורים לגודל הקבוצה ומאפייניה.

    הפוליסה האחידה אמורה לתמוך במעבר קל יותר בין קופות החולים. בעת מעבר בין קופות חולים, יוכל הלקוח להצטרף לביטוח הסיעודי של קופת החולים אליה הוא עובר, ללא צורך במילוי הצהרת בריאות וחיתום.

    ביטוח סיעודי הוא הפתרון היחיד והנכון ביותר למימון ההוצאות הכספיות הכבדות הכרוכות בטיפול בחולה סיעודי. ראוי וחשוב שכל אחד ירכוש לעצמו ולבני משפחתו הגנה סיעודית פרטית מתאימה.

    פורסם: 28.12.2015.
    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן