יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    הכאב כמצפן במיניות הזוגית

    כאב בזמן יחסי מין משפיע על האינטימיות המינית. הכאב יוצר מעגל הימנעות מיחסי מין וקשר אינטימי, וגורם לאובדן תשוקה ולקשיים בזוגיות

    עודכן לאחרונה:04/08/22

    מה קורה כשטיפול מיני וטיפול בתנועה נפגשים במרחב? אנחנו נוצרנו בתוך הרחם, מרחב תנועתי אין-סופי. הביטוי הראשוני שלנו היה דרך התנועה. עוד לפני שהמילה הופיעה לראשונה, דיברנו מחשבות, רגשות וזיכרונות דרך גופנו. החוויה התנועתית, שמאפשרת הבעה של רגשות, מחשבות וזיכרונות, אינה זרה לנו, היא הבסיס שממנו צמחנו. אם גופנו כואב בזמן יחסי מין נבין שמדובר בהבעה של רגשות ומחשבות שקשה לתת להן ביטוי מילולי. דרך הכאב ננסה להבין מה הנפש מנסה לספר.

    אז בואו נתחיל מהעמוד הראשון של הסיפור, בואו נתחיל מהמגע.

    איך מגע נולד? כמו הצחוק, זה מתחיל מבפנים ומתגלגל החוצה. הרך הנולד לומד על מגע, התכרבלות, חיבוקים וליטוף מדמות משמעותית, שעוטפת אותו בגופה כקנגורו, עור לעור, והקסם נולד. אם נחווה את המגע כמותאם ומענג נוכל להתרפק על האחר בשלווה ובביטחון ונצליח כבוגרים לשחזר את החוויה הנעימה. נכיר אותה, נחפש אותה, היא תהווה עבורנו מפה למה שאנחנו זקוקים לו בקשר זוגי.

    בקשר הראשוני הזה למדנו להעביר סימנים בלתי מילוליים לאחר – הסטנו מבט כשהמגע היה מציף, בכינו כשהנשיקה הייתה עוצמתית. האחר ידע לפרש את הסימנים, לכבד את בקשתנו ואת הצורך שלנו בגבולות והתאים את המגע בצורה רגישה ומחבקת. האמנו באחר והתפנקנו על המגע שהותאם עבורנו. בהדרגה למדנו את האחר ואט אט כיבדנו את רצונותיו וצרכיו במגע. יחדיו יצרנו ריקוד מסונכרן ועוצמתי, ששנינו למדנו להתענג עליו. הקסם נוצר.

    להקשיב לכאב

    מפת המגע משמשת אותנו בחיפוש אחר זוגיות. אבל מה קורה כאשר המפה אינה קיימת או כאשר היא מטושטשת ולא ברורה, כאשר להתמזגות הפלאית הזאת נכנס שחקן ששייך בכלל לסיפור אחר – מה עושים כאשר האהבה טבולה בכאב, כאב פיסי ממשי ואמיתי?

    כאב במגע המיני עלול לגרום לאובדן החיבור הזוגי והתשוקה. זהו כאב שחשוב להקשיב לו. לא להיבהל ולא להתעלם ממנו. זה כאב שצריך לשמוע מה הוא מבקש. הוא מבקש שנכבד את גופנו ונמצא את הדרך השלישית, הדרך בה לא יכאב ונצליח להתרפק בבטחה עור בעור ללא חשש, כמו בעבר שהיה או שניצור עבר חדש מותאם. הכאב הוא מצפן למפה הזוגית שלנו. המצפן ינווט את המסע הזוגי לכיוון הרצוי, ינחה אותנו במרחבי האוקיינוס של עולם המגע ויביא אותנו לחוף מבטחים.

    במרחב התנועתי נביא את הזוג למרכז החלל ונבנה יחדיו ריקוד מסונכרן, משותף ומותאם. ננווט באמצעות הכאב האישי שלנו ונמצא את המפה המינית והזוגית הפרטית שלנו. נלמד מגע מתבונן וקשוב, מגע מכבד ומתפלא. ניצור זוגיות בה קיים מרחב בטוח, קיימים גבולות, מקשיבים לי, רואים אותי ומתפלאים ממני. רק כשיש ביטחון במרחב הזוגי יש התרפקות ועונג.

    במרחב החדש, השזור בתקשורת ובביטחון, נצמח יחדיו כזוג ונוכל לרפא את האזורים הכואבים. אזורים שהקשבנו להם, תקפנו ואישרנו אותם, לא התעלמנו או נבהלנו מהם, נתנו להם מקום כבוד, הם הכאבים שהביאו אותנו לחוף המבטחים. במידה וילכו לישון למעט רגעים, לא ננטוש אותם מאחור אלא נקשיב להם כאשר יתעוררו שנית, כמצפן שבא לנווט את הזוגיות המינית הנכונה שלנו.

    אסיים במילותיה של חווה אלברשטיין: "כל שעה נשיקה, כל שעתיים חיבוק, תאריך אחרון לשימוש – עד עולם. תאריך אחרון לשיווק – סוף העולם. כל שעה נשיקה, כל שעתיים חיבוק. כל שעה נשיקה, כל שעתיים חיבוק".

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה Photo by Dainis Graveris on  Unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן