יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מנקים את הבית, שומרים על הגוף

    איך להתכופף נכון? איך להתאים את הסביבה? ואיך לסדר חפצים? טיפים לשמירה על הגוף בניקיונות לקראת הקיץ

    עודכן לאחרונה:05/01/21

    חילופי העונות והקיץ שבפתח הם סיבה טובה לנקות ולסדר את הארונות והבית. לפני שאתם מפשילים שרוולים וחושפים לאוויר העולם את שלל חומרי הניקוי שאספתם אחר כבוד במשך השנה, מספר טיפים לשמירה על הגוף וגם על הנפש בזמן הניקיונות.

    1. תכנון מקדים – כולנו יודעים שלפני יציאה למבצע צבאי או אפילו לפני אימון פשוט ביותר יש לבצע תוכנית מקדימה ומפורטת של כל השלבים הצפויים וכן דרכי התמודדות עם משברים בלתי צפויים. גם כאן כדאי להיערך מראש בתוכנית מסודרת ומאורגנת שתאפשר סביבה נקייה ומאורגנת וניהול זמנים נכון שיאפשר הפחתה בלחץ ושקט נפשי לכל יושבי הבית.
    • חלוקת תפקידים – שבו עם בני המשפחה ותכננו מראש את חלוקת התפקידים בינכם. שתפו את הילדים במטלות השונות במיון, השלכה או תרומה של חפצים ישנים, סידור משותף. כך תיצרו זמן איכות משותף, מחזק קשר ויוצר הנאה ולמידה חברתית ביחד.
    • קחו דף ועט וחלקו את הבית לאזורים (חדרי ילדים, מטבח, חדר אמבטיה ושירותים). התייחסו לסדרי עדיפויות, אזורים פעילים בבית, השאירו לשלבים מאוחרים יותר. צרו לוח זמנים ריאלי, אל תדחו לרגע האחרון והקדישו זמן למנוחות תכופות ולזמן בילוי עם המשפחה.
    1. מספר הפעמים שאנחנו מתכופפים ביום אינו קטן, על אחת כמה וכמה בזמן הניקיון. אז איך לעשות את זה נכון? יש להתקרב עד כמה שניתן אל האובייקט אותו ברצוננו לנקות, לכופף את הברכיים ולשמור על גב ישר. אם מעוניינים להרים חפץ כבד יש לאחוז אותו בשתי הידיים ולהרימו תוך שימוש ברגליים ולא בגב. את החפץ יש לאחוז צמוד למרכז הכובד של הגוף, אזור הבטן. אם החפץ כבד מדי, בקשו עזרה או אל תרימו. פגיעות גב רבות מתרחשות עקב הרמה של חפץ כבד מאוד.
    2. התאמת הסביבה – מומלץ מאוד להשתמש במטאטא, מגב ויעה בעלי מוט ארוך, כך נמנע את הצורך לקמר את הגב בעת ניקוי הרצפה ונפחית כאבים והתעייפות. בחדר הכביסה כדאי להשתמש בסל כביסה עמוק בעל דפנות גבוהים, אשר מאפשר להניח על דפנותיו את הבגדים הרטובים היישר ממכונת הכביסה ולהימנע מהתכופפות חוזרת. שימוש בשרפרף יקל עלינו כאשר נשתמש בו להגבהה של אובייקטים נייחים כמו סל הכביסה למשל, או לצורך ישיבה בזמן ניקוי חלקו התחתון של המקרר או מגירות נמוכות בארון הבגדים.
    3. מיון בגדים וחפצים שונים – ראשית אווררו את החדר, פתחו את החלונות לרווחה. לאחר מכן, סדרו את החפצים השונים על שולחן מולכם והימנעו ככל שאפשר מביצוע סיבובי גב קיצוניים לצדדים.
    4. סדרו את הדברים שנמצאים בשימוש שוטף במקומות נגישים ונוחים ואת החפצים שבשימוש לעתים רחוקות במקומות הגבוהים והפחות נגישים.

    לא משנה איך מסתכלים על זה, יש משהו מטהר ומשחרר בפעולות ניקיון, אם נדע לשמור על עצמנו תוך כדי הרי שנוכל ליהנות מהתוצאה. קיץ בריא!

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן