יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שעון החול המיני

    בטיפול המיני שואפים לבנייה של מרחב מיני זוגי מותאם, בו קיימת התייחסות לצרכים ולרצונות של שני הצדדים

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    "ההרגשה שלי היא שבן זוגי אינו נוכח מבחינה רגשית ופיזית, לאחר הגעתו לאורגזמה. הוא נרדם ומתקשה להמשיך לאינטימיות הזוגית. אני כל כך זקוקה למגע מיני ותשוקתי, כדי שאוכל להגיע לאורגזמה, נראה שלא אכפת לו מההנאה שלי, הנושא מסתכל אותי , האם הוא לא אוהב אותי?".

    בטיפול המיני אנו שואפים לבנייה של מרחב מיני זוגי מותאם. חלל בו קיימת התייחסות לצרכים ולרצונות של שני הצדדים בדיאדה הזוגית. ספרה מותאמת בה אנו חווים אהבה, ביטחון וחופש. מרחב תקשורתי בו ניתן לשוחח בפתיחות אודות חששות ובו זמנית, לתת ידע חיוני, לצורך הפחתת אותם פחדים השטים במיטה הזוגית.

    בניית מרחב מיני

    בניית מרחב מיני מתחילה מתקשורת תוך אישית וסקרנות טבעית. הבנה שאנו אנשים אינדיבידואלים, הזקוקים לדברים שונים באינטראקציה הזוגית. יש הזקוקים למשחק ולחיזוק עוד לפני הכניסה למיטה הזוגית, יש שרוצים לחוש שהאחר, האהוב, חש תשוקה פראית כלפיהם, ויש הכמהים להיכנס למרחב בתחושה כי הזמן עמד מלכת. הסוד הוא בפרטים הקטנים. גילוים מסייע לזוג לבנות מרחב מיני מותאם.

    בתהליך בניית המרחב אנו זקוקים לידע  מיני. אחת המטרות בטיפול מיני היא חינוך מיני, נתינת אינפורמציה בסיסית בהבנה של תהליכים ביולוגים של גוף האדם. הידע הביולוגי מאפשר התמודדות טובה יותר במרחב המיני ועוזר לנו לבנות מיניות נכונה ומותאמת עבורנו, הרואה את האחר החולק עמנו את המרחב המיני.

    בחדר הטיפולים נשים רבות משוחחות על חוויה בה עם הכניסה של האיבר הגברי לנרתיק הנשי מתחיל שעון החול המיני לזלוג ומכריז על תחילת הסוף של האינטימיות המינית. הרגשה שעם  הגעתו של הגבר לאורגזמה וזליגתו של גרגיר החול האחרון לתוך האגס הקרבה הזוגית מגיעה לסיומה והכול נעצר. נשים משתפות "ברגע שהוא מגיע לאורגזמה, הכול נעצר. ניסיתי להסביר לו כמה זה מסתכל אותי מינית ומרגיז אותי, שהנושא גורם לי להרגיש שלא אכפת לו מההנאה שלי. אבל הוא מתנצל וטוען שאיבד את הדחף המיני".

    להמשיך את מערבולת התשוקה

    הקושי מעצים כשאישה מעוניינת להמשיך את מערבולת התשוקה, הדרושה עבורה לאורגזמה, או שקיים אצלה רצון להמשיך להיות מחובקת ואהובה. במצב זה האישה נותרת מלאת תסכול, אכזבה ופספוס.

     אז, כיצד ההבנה הביולוגית והחינוך המיני יכולים לתרום לעולם המיני של הזוג, ולהביא לכך שבסיום המשחק המיני האישה אינה נותרת בתחושה של אכזבה, היעלבות ונטישה?

    בטיפול המיני נשוחח על מחקרים המראים כי במהלך השפיכה הגברית משתחרר במוח קוקטייל של כימיקלים האחראים על דיכוי התשוקה המינית ותחושת ישנוניות אצל הגבר. בהבנה הזאת נביא לשינוי הבנתי ובהמשך התנהגותי אצל הזוג. הזוג יבנה מרחב מותאם בו קיימת הידיעה כי גברים מסוימים מתקשים להימצא במרחב המיני לאחר ההגעה לאורגזמה. הזוג ימקם את החבירה או האורגזמה הגברית במקום הנכון עבורם באותו מפגש. כך, כאשר יזלוג הגרגיר האחרון לתוך האגס, הגבר יגיע לאורגזמה והמערכה תגיע לסיומה, לא נשאר עם תחושות של נטישה , פספוס ותסכול.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה Unsplash)

    פורסם: 7.10.2020

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן