יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    נוסטלגיה כדרך להתמודדות עם בעיות חשק

    לחוסר חשק מיני מגוון סיבות. העלאת זיכרונות מיניים יכולה לסייע להתמודדות עם הבעיה

    עודכן לאחרונה:09/08/23

    "זיכרונות מאירים את פינות מוחי, זיכרונות ערפיליים בצבעי מים מהתנהלותנו, תמונות מפוזרות של החיוכים שהשארנו מאחור" (The way we were ,Barbra Streisand).

    נוסטלגיה קשורה לזיכרונות ומחוזות ילדותנו. האדם נזכר בעברו. הרגשות, המחשבות ותחושות הגוף המלוות זיכרונות אלה עשויות להיות מלאות ומגוונות. במאמר זה נתמקד בזיכרונות מיניים חיובים ואהובים מהעבר, כדרך להתמודדות עם בעיות חשק.

    נוסטלגיה (לטינית) פירושה – הבט לאחור בכאב. פרשנות אחרת לנוסטלגיה יכולה להיות התבוננות לאחור וחיפוש אחר הזיכרון שחובק בתוכו את רגש התשוקה.  אותו זיכרון נשכח וחשוב, שאנו מחזירים במנהרת הזמן קדימה, כפי שעשה מייקל ג'יי פוקס בסרט "בחזרה לעתיד".

    העלאת נוסטלגיה מינית היא אסטרטגיה קסומה המאפשרת לאנשים לחיות מחדש את רגעיהם המיניים, מבלי לקום מהכיסא. לנוסטלגיה ולזיכרונות המיניים המסתתרים בתוכה יש ערך משמעותי. הנוסטלגיה מבטיחה תשואה מיידית בצורה של זיכרונות הטבולים בתשוקה, בהשתוקקות, בעונג ובאהבה.  אסטרטגיה בה ניתן להתחבר לזיכרונות ישנים ומיניים ולחמם את הלב ואת הליבידו.

    הטכניקה היא להעלות זיכרונות שמעוררים תגובה רגשית מהעבר, להתמקד בזיכרון עבר שמעורר בנו תגובה רגשית חיובית, מעוררת ומינית ולמנף את הרגש המיני שמגיע עם מסלול הזיכרון. הכניסה לזיכרונות חזקים יכולה להיות אחת הדרכים החזקות לעורר רגש מיני ותשוקה, או במילים פשוטות – לפתח חשק מיני מהעבר הנוסטלגי והישן שנשכח.

    כיצד זה עובד? באמצעות העלאת זיכרון מיני מוכר מעברנו, אליו מחובר רגש מעורר תשוקה. זה יכול להיות בדמותו של פטריק סוויזי בסרט "ריקוד מושחת", דוויין ג'ונסון ב"מהיר ועצבני" או המדריך בשומר הצעיר בגיל ההתבגרות שהרטיט את לבנו הצעיר; בשיר אהבה של להקת הרוק האהובה עלינו או בטון הקול של ברוס ספרינגסטין בשיר 'רחובות פילדלפיה';  בפנטזיה הראשונה, הנשיקה הראשונה או האהבה הראשונה.  ניתן להשתמש בכל החושים כדי למצוא את הזיכרונות החבויים והאבודים. זהו מסע עצמי לחיפוש הזיכרונות המיניים שלנו. כמו המפרי בוגרט ב"קזבלנקה",  אנחנו מחפשים במסבאות של ערי מוחנו את אינגריד ברגמן הפרטית שלנו.

    אנחנו יוצאים למסע לעבר, לחפש את הזיכרונות הכי מיניים בתוכנו ולהחזיר אותם להווה. בוחרים את הזיכרון המיני המעורר בנו את הרגש והתשוקה הכי חזקים וכמו קוסמי זמן מחזירים את הזיכרון להווה ומשתמשים בו לטובתנו. עם הזיכרון הנבחר מגיע גם הרגש שחבר לו בעבר.

    המפתח הוא בחיפוש ובדיוק. לצאת למסע בו אני מחפש בצורה מדויקת – מה עורר בי התרגשות, התענגות, התלהבות? איזה זיכרון עורר בי תשוקה ואהבה? איזה זיכרון גרם לבטן וללב להתהפך? איזה שיר ומנגינה מהעבר גורמים לאיבר המין להזדקף או לנרתיק להירטב? המפה המינית, הציורית, צריכה להיות מדויקת ואמורה להיות פרטית ושלי.

    במידה ויש בן זוג ניתן לשלב אותו במסע. כאשר אנו חשים נוסטלגיה אנו נוטים באופן טבעי לחלוק את מחשבותינו ורגשותינו עם בני זוגנו. אנחנו רוצים ליהנות מהחוויה אך גם לחלוק אותה עם אנשים שחשובים לנו, להגיד לבן הזוג שלנו "אתה זוכר את זה?". באותו הרגע מתחילה תקשורת זוגית ומינית.

    אסיים במשפט מסרט משנת 1961, "זוהר בדשא": "…למרות שדבר לא יכול להחזיר את שעת הזוהר בדשא, את יפעת פרחיו. לא נכנס אל היגון, אלא נמצא חוזק במה שנותר מאחור…". עתה, הישענו לאחור, עיצמו את העיניים. בואו ננסה להחזיר את הזוהר בדשא, אפילו רק לרגע קט, כדי לעורר בשנית את התשוקה שאבדה.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה unsplash)

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן