יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שירות ייעוץ לקשיש של המוסד לביטוח לאומי

    כיצד פונים לשירות ייעוץ לקשיש של המוסד לביטוח לאומי ומה מעניק השירות?

    עודכן לאחרונה:23/05/23

    זקנים רבים חיים היום במצב של בדידות וסיכון להזנחה. המוסד לביטוח לאומי מפעיל שירות ייעוץ לקשיש שמטרתו לאתר קשישים המצויים במצבי מצוקה ולסייע לכלל אוכלוסיית הזקנים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם הקשיים המתעוררים בגיל הזקנה.

    שירות ייעוץ לקשיש ולבני משפחתו של המוסד לביטוח לאומי

    הייעוץ ניתן בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי במסגרת קבלת הקהל הכללית ובמחלקות שירות היעוץ לקשיש.

    קשישים ובני משפחותיהם מוזמנים למחלקות השירות של המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל מידע, עזרה, הכוונה ותמיכה בתהליך מיצוי זכויות הקשיש במוסד לביטוח לאומי ובשירותים השונים בקהילה.

    צוות השירות מונה עובדים סוציאליים המנהלים את סניפי השירות, מתנדבים, ומתנדבים מעל גיל 55. המתנדבים בשירות יעוץ לקשיש עוברים קורס הכשרה לקראת ההתנדבות בשירות וחתומים על הסכם סודיות. היייעוץ ניתן בסניפי המוסד לביטוח לאומי, בביקורי בית ובמענה טלפוני.

    שירות ייעוץ לקשיש מפעיל שירות ביקורי בית בבתי הקשישים

    ביקורי בית קבועים: קשישים רבים המרותקים לבתיהם זקוקים לתמיכה מתמשכת עקב בדידותם וחוסר קשר עם משפחה או חברה. המתנדבים של שירות ייעוץ לקשיש מבקרים את הקשישים באופן קבוע, פעם בשבוע, במשך כשעתיים. הביקורים נעשים רק בהסכמת הקשיש ועל פי דרישתו. באמצעות ביקורי הבית יוצר המתנדב קשר אישי, מבין, מקבל ואוהד, החיוני כל כך לקשיש, לשיפור מצבו הרגשי והכללי. ביקורי הבית הקבועים מקלים על הקשיש, מפחיתים מבדידותו ובכך משפרים את חייו.

    ביקורי בית חד פעמיים: השירות עוסק באופן שוטף באיתור קשישים, העלולים להימצא במצבי סיכון ומצוקה. איתור הקשישים נעשה באמצעות ביקורי בית חד פעמיים, המתואמים מראש עם הקשיש או בני משפחתו. אוכלוסיות היעד הן אלו המוגדרות כאוכלוסיות בסיכון עקב תפקודים לקויים ותלות בזולת, גיל מתקדם שמעל 80, או מצב משפחתי (אלמנות). המידע מתקבל ממאגרי המידע של המוסד לביטוח לאומי. קשישים הנמצאים זקוקים לעזרה, כגון הפניה לגופים ציבוריים או התערבות כלשהי או ביקורי בית קבועים – יזכו להמשך הטיפול.

    קבוצות תמיכה לבני משפחה מטפלים

    שירות ייעוץ לקשיש מפעיל בסניפים  קבוצות תמיכה שונות בעבור קשישים המצויים במצבי משבר שונים, ועבור בני משפחותיהם. סוגי הקבוצות שונים מסניף לסניף, והם נקבעים על פי צרכים ייחודיים של האוכלוסייה, כגון אלמנים/ות, בני/בנות זוג של חולים סיעודיים, בני דור הביניים המתמודדים עם משברי הזקנה של הוריהם הקשישים ועוד.

    רשימת קבוצות התמיכה הפועלות בסניפים.

    המענה הטלפוני של שירות ייעוץ לקשיש

    שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו מפעיל קו טלפון מיוחד לאוכלוסיה המבוגרת ולבני משפחתם בנושאים הקשורים בזקנה, בעברית, ערבית, רוסית, אמהרית ואנגלית. השירות ניתן על ידי מתנדבים שהוכשרו במיוחד לתפקיד.

    לפרטים ניתן לפנות לטלפון 9696* או 02-6709857.

    פורסם: 27.12.2012
    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן