יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    דיקור ראש ושיקום אחרי אירוע מוחי

    שיטת דיקור הראש YNSA משפיעה על המוטוריקה ועל החזרת התנועה בגפיים של מטופלים לאחר אירוע מוחי ומסייעת בהפחתת סחרחורות ובשיפור שיווי המשקל

    עודכן לאחרונה:05/01/21

    אירוע מוחי, המכונה בעברית גם שבץ מוחי או אוטם מוחי, מתרחש כתוצאה מהפרעה של אספקת הדם לחלקי המוח שיוצרת פגיעה בתפקודו.

    עולם הרפואה המודרנית של המאה העשרים ואחת משלב רפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה (מערב ומזרח) במטרה ליצור טיפול מקיף ושלם שכולל את הגוף והנפש.

    שיטת דיקור הראש YNSA   (Yamamoto New Scalp Acupuncture) פותחה על ידי נוירולוג יפני – ד"ר יאממוטו, שחקר את המוח ואת הדיקור וגילה כי קיים קשר חזק בין המוח לשאר חלקי הגוף בכלל ובין נקודות מסוימות באזור הראש לבין מנגנונים ומערכות שונות בגוף בפרט.

    מסקנתו הייתה שדיקור באותן נקודות מסוימות באזור הראש גורם לזרימת דם מואצת לאיברים רבים בגוף, משפיע בצורה יעילה על המוטוריקה ועל החזרת תנועות שאבדו (בעיקר בגפיים), על מערכות ויסות הכאב ועל מערכות הקשורות למערכת העצבים המרכזית.

    בשל השפעות אלו, רבים קוראים לשיטה זו נירו-אקופונקטורה.

    טיפול ב-YNSA עשוי לתרום להתקדמות משמעותית בסימפטומים הנגרמים בעקבות אירוע מוחי, דוגמת:

    • חוסר תחושה וקשיים מוטוריים בחצי גוף – הטיפול מסייע להחזרת התנועה בגפיים ושיפור טווחי תנועה, שחרור ספסטיות ללא כאב, הפחתת נימולים.
    • שיתוק פנים – הטיפול מסייע לשיפור יכולת הדיבור והסדרת מערכת הבליעה והעיכול.
    • הטיפול מסייע גם בהפחתת סחרחורות, בשיפור איזון שיווי המשקל, ובהפחתת כאבים ותחושת חולשה בגוף.

    מחקרים מציגים שיפור והתקדמות בעקבות טיפולי דיקור בשיטת YNSA בקרב נפגעי אירוע מוחי. השפעת הדיקור נראית גם בצילום תרמוגרפי המתבסס על קליטת חום הגוף. המחקר הוכיח שחום הגוף עולה בגפה מסוימת בעקבות הדיקור ועוזר לשיפור בטווחי התנועה בגפה זו.

    ניתן לראות את השפעת הדיקור גם בניסוי שנעשה בחברת נוירוסטיר Neurosteer  העוסקת בניטור רציף של המוח באמצעות אלקטרודות EEG . בניסוי חיברו למצחו של המטופל מוניטור האוסף את הנתונים ומעבירם לענן, שם המידע מעובד. בעזרת שיטות של למידת מכונה ובינה מלאכותית – התקבלו תגובות שאפשרו לראות את השינוי בהשוואה למצבים קודמים של המטופל הנבדק. הנתונים שנצפו הועברו למטופל עצמו ולמטפל שלו בצורה של נוירו-פידבק או כהתרעות שונות הנותנות אינדיקציה למצבו הנוכחי של המטופל בתגובה לדיקור.

    חקר המוח הוא תחום רחב ומרתק והחזון הוא לשלב את עולם הדיקור והעולם הדיגיטלי בקליניקה  ולהיעזר בכלים טכנולוגים המאפשרים להראות למטפל ולמטופל כיצד הדיקור משפיע על תהליכים מוחיים ובכך לייצר ערך עבור המטפל והמטופל.

    טכניקת הדיקור הנה עוצמתיות ועוזרת לשיקום המוח ותפקודי הגוף. המוח מצליח להתארגן מחדש ובכך מסייע  לגוף לחזור לתפקוד שנפגע  בצורה הטובה והמהירה ביותר.

    יש לציין כי, המחט המשמשת בדיקור הנה הכלי אולם הצלחת הטיפול תלויה גם בשיטת הטיפול וכן בניסיונו של המטפל.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן