יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    דמי ביטוח בריאות – כמה זה עולה לנו?

    דמי ביטוח הבריאות מחושבים עפ"י גובה ההכנסות של המבוטח ומעמדו (שכיר, עצמאי, סטודנט, לא עובד וכו')

    עודכן לאחרונה:17/01/24

    על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, החל ב-1 בינואר 1995, כל תושבי ישראל מבוטחים בביטוח בריאות. בהתאם לחוק חייב כל תושב ישראל להיות רשום באחת מקופות החולים (על פי בחירתו) והקופה חייבת לספק סל בריאות קבוע ואחיד על פי החוק.

    שיעורי דמי ביטוח בריאות

    החישוב של דמי ביטוח הבריאות נעשה על פי גובה ההכנסות של המבוטח מעבודה ושלא מעבודה ולפי מעמדו (שכיר, עצמאי, סטודנט, לא עובד וכו').

    מי שאין לו הכנסות ישלם בכל חודש סכום מינימום של דמי ביטוח בריאות שעומד על 112 שקל (החל מינואר 2023).

    עובד שכיר: דמי ביטוח הבריאות ינוכו משכרו של העובד על ידי המעסיק. החל מה-1.1.2024, מחלק השכר שעד 7,522 ש"ח (60% מהשכר הממוצע) ינכה המעביד 3.1% ומחלק השכר שמעל 60% מהשכר הממוצע במשק ינכה המעביד 5%.

    עובד שכיר בחופשה ללא תשלום:  בחודשיים הראשונים לחופשתו ישלם דמי ביטוח בריאות בשיעור 3.1% מסכום ההכנסה המינימלית לתשלום דמי ביטוח, המעסיק ינכה משכר העובד 203 שקל (החל מה-1.1.2024). לאחר חודשיים ישלם העובד ישירות לביטוח הלאומי תשלום בסך 116 שקל (החל מה-1.1.2024) אם אינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי ואין לו הכנסות.

    חבר קיבוץ: ישלם במי ביטוח בריאות כמו עובד שכיר.

    עובד עצמאי: ישלם דמי ביטוח בריאות ישירות לביטוח הלאומי. מחלק ההכנסה שעד 60% מהשכר הממוצע ישלם 3.1%. מחלק ההכנסה שמעל 60% מהשכר הממוצע ישלם 5%. עובד שכיר שהוא גם עצמאי ישלם דמי ביטוח בריאות משתי ההכנסות.

    עובד במשק בית: מעסיק של עובד במשק בית ינכה משכרו של העובד 1% דמי ביטוח בריאות.

    מקבל פנסיה מוקדמת: גמלאי שעדיין לא הגיע לגיל פרישה וגמלאית מבוטחת שעדיין אל הגיעה לגיל פרישה ומקבלים פנסיה מוקדמת, ינכה משלם הפנסיה מהפנסיה דמי ביטוח בריאות בשיעור 3.1% מהחלק של הפנסיה שעד 60% מהשכר הממוצע ו-5% מחלק הפנסיה שמעל 60% מהשכר הממוצע.

    אישה נשואה שלא עובדת מחוץ למשק הבית ובעלה מבוטח בביטוח זיקנה ושאירים ומשולמת לה פנסיה תציג למשלם הפנסיה הצהרה בנושא והוא לא ינכה מהפנסיה דמי ביטוח בריאות.

    ישנם גמלאים אשר פטורים מתשלום דמי בריאות מהפנסיה:

     – אלמנה שמקבלת מביטוח לאומי קצבת שאירים או קצבה לבני משפחה של מי שנפטר מתאונת עבודה.

    נכה שמקבל מביטוח לאומי קצבת נכות בשיעור 75% לפחות לצמיתות או קצבת נכות זמנית בשיעור 75% לפחות תקופה של 12 חודשים רצופים, או קצבת נכות מעבודה בשיעור 100% לצמיתות.

     חייל בשירות קבע: עבור חייל בשירות קבע משולמים דמי בריאות בשיעור החל על עובד שכיר.

    מי שאינו עובד, סטודנט או תלמיד ישיבה: מי שיש לו הכנסה ישלם ישירות לביטוח הלאומי דמי ביטוח בריאות בשיעור של 5% מההכנסות. מי שאין לו הכנסות ישלם דמי ביטוח בריאות בסך 116 שקל (נכון לינואר 2024).

     

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן