יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    בחירת בית אבות לתשושי נפש

    מהם הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת בית אבות לתשוש נפש?

    עודכן לאחרונה:01/08/23

    תשוש נפש הינו אדם הסובל מירידה בתפקוד השכלי בדרגות שונות. לעתים, מדובר בהפרעות זמניות שחולפות, בבעיות זיכרון או בהיעדר עניין בסובבים והיעדר מודעות לצרכים האישיים. תשוש נפש סובל מירידה קוגניטיבית, מפגיעה בהתמצאות בזמן ובמקום, עשוי לפגוע בעצמו או בסביבה וזקוק לטיפול והשגחה 24 שעות ביממה.

    בית אבות לתשושי נפש מיועד לקשישים אשר לא מסוגלים לבצע בעצמם פעילויות יום-יומיות בסיסיות, וחלקם אף לא מסוגלים לתקשר עם הסביבה. במקרים רבים, מדובר בקשישים הסובלים ממחלות שמלוות בתופעות של דמנציה. בתי אבות לתשושי נפש מתמחים בטיפול באוכלוסייה זו, הזקוקה לדאגה פיזית ונפשית שמתבטאת ביחס אישי וחם.

    הקריטריונים בבחירת בית אבות לתשושי נפש

    בעת בחירת בית אבות לתשוש נפש, מומלץ להתייחס למספר קריטריונים חשובים:

    1. רישיון– ודאו שבית האבות פועל ברישיון משרד הבריאות.
    2. אבטחה– חשוב שליד מיטתו של הקשיש יהיו שקעים שיאפשרו חיבור למכשיר הנשמה בעת הצורך. יש לדאוג כי ליד המיטה יש לחצן מצוקה וכן יש לוודא שדלתות המחלקה סגורות ואין אפשרות לפתוח אותן או להיכנס למעלית בלי השגחה.
    3. פעילות ותעסוקה–  על הצוות המקצועי בבית האבות לכלול גם בעלי מקצוע שתפקידם לדאוג לפעילות ותעסוקה עבור הדיירים. בקשו לדעת מיהם בעלי המקצוע, ודאו שהם מעניקים לדיירים ריפוי בעיסוק, פעילות תרבותית ופיזיותרפיה. מומלץ גם לבדוק מהן פעילויות הפנאי שמוצעות במקום, באיזה תדירות הן מתקיימות, מהו סדר היום של הדיירים והאם מציע בית האבות גם פעילויות חברתיות.
    4. השגחה צמודה– בית אבות לתשושי נפש חייב לספק השגחה לדיירים 24 שעות ביממה. ודאו שהמקום שפניתם אליו אכן עומד בכך.
    5. השגחה רפואית– בית אבות לתשושי נפש מחויב להעניק לדייריו השגחה רפואית וסיעודית במשך כל שעות היממה. בקשו להיפגש עם הרופא או האחות על מנת לתשאל אותם בנושא. מעבר לכך, חשוב ליידע את הצוות הרפואי במצבו הבריאותי של הקשיש ולהציג בפניהם מידע מפורט על כל התרופות שהוא נוטל.
    6. ביקורי משפחות– על מנת להקל על בני המשפחה, מומלץ לבחור בית אבות שקרוב אליהם מבחינה גיאוגרפית. מעבר לכך, חשוב לבדוק מראש מהם הימים והשעות בהם יש ביקורי משפחות, על מנת לוודא שהם מתאימים ללוח הזמנים של כל אחד מבני המשפחה. כך תוכלו להיות בטוח שבאפשרותם להגיע לעתים תכופות לביקורים.
    7. משרד הבריאות עורך בקרות על מוסדות הנמצאים בפיקוחו, ניתן לעיין בממצאים כאן בחירת בית אבות לתשוש נפש צריכה לקחת בחשבון את כל השיקולים גם יחד. בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם גורמי הרווחה ברשות המקומית, לשכות המידע של משרד העבודה והרווחה על מנת לבחור להוריכם את בית האבות הטוב ביותר עבורו.

    פורסם: 30.7.2014

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן