יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    תשלום ללשכה פרטית שמתווכת להעסקת עובד זר בסיעוד

    כל עובד זר בענף הסיעוד חייב להיות רשום בלשכה פרטית בעלת רישיון. הלשכה רשאית לגבות מהמטופל סכום חודשי של 70 שקל וחד פעמי של 2000 שקל

    עודכן לאחרונה:12/04/22

    מי שמבקש להעסיק עובד זר בסיעוד יכול לעשות זאת רק באמצעות לשכות פרטיות שקיבלו היתר לעסוק בכך מרשות האוכלוסין וההגירה. כל עובד זר המטפל באדם הנמצא במצב סיעודי חייב להיות רשום בלשכה פרטית בעלת רישיון והיתר.

    נוהל לשכות פרטיות להבאה, תיווך וטיפול עובדים זרים בענף הסיעוד, נועד לקבוע את התנאים לתוקפם של ההיתרים המיוחדים שמקבל לשכה פרטית להבאה, לתיווך ולטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד.

    אחד הנושאים בהם עוסק הנוהל הוא גביית תשלום מהמעסיקים עבור השירות.

    על פי הנוהל,  הלשכות הפרטיות יורשו לגבות מהמטופל סכום חודשי של 70 שקל כולל מע"מ וחד פעמי של 2000 שקל כולל מע"מ. במידה והלשכה גבתה דמי השמה בסך 2000 שקל היא לא תוכל לגבות מהמעסיק תשלום נוסף מעבר לתשלום החודשי במשך שנה מיום ההשמה, גם אםהשימה אצל המעסיק עובדים אחרים באותה התקופה.

    אם תקופת עבודתו של עובד זר שהושם אצל מטופל על ידי לשכה נמשכת פחות משנה, והפסקת עבודת העובד הזר לא נבעה מפטירת המטופל או מעבר שלו לבית אבות, והלשכה לא השימה אצל המטופל עובד זר חליפי לשביעות רצונו, תשיב הלשכה למטופל החזר יחסי בהתאם למספר החודשים שנותרו עד לתום 12 חודשים מתאריך ההשמה.

    למידע נוסף: רישום העסקת עובד זר בסיעוד על ידי לשכות פרטיות מורשות

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן