יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    תחושת גועל בהתעלסות

    עוררות מינית היא השלב הראשון במשחק האהבה ומאפשרת לנו לעסוק בעסק "המלוכלך" של מעשה האהבה

    עודכן לאחרונה:04/08/22

    תחושת גועל במשחק האהבה פוגעת במרחב המיני ומייצרת סימפטומים מיניים כחוסר חשק, קשיי זקפה ויובש בנרתיק.

    את מקיימת יחסי מין ונגעלת מנוזלי הגוף של בן זוגך? נמנעת מנשיקה צרפתית לחה וקשה לך עם הזיעה המטפטפת על גופך? את מאבדת את הרטיבות הנרתיקית כאשר בן זוגך מלקק אותך בכל הגוף? אתה נמנע מלענג את בת זוגתך אוראלית, חש דחייה מהרטיבות הנרתיקית ומאבד את זקפתך עם הכניסה לנרתיק? גועל הוא אחד הרגשות הבסיסים ונחשב לרגש אוניברסלי.

    יער גשם טרופי מהדהד עבורי התעלסות ומפגש מיני. האקלים הטרופי מאופיין בגשמים כבדים וכמעט אין עונה יבשה. הטמפרטורה גבוהה, חמה ויציבה, מלווה בלחות ספוגת זיעה. בהשוואה ישירה- רוק, זיעה, רטיבות נרתיקית ונוזל זרע הם האקלים הטרופי של החוויה המינית הזוגית. במידה ואין נוזלים וקיים יובש זה משפיע על כל המערכת המינית. אנחנו זקוקים לגשם הזה כדי להתענג. אולם מה קורה כשאחד או שני בני הזוג מגיבים לרטיבות וללחות בתחושת גועל? תחושת סלידה המשפיעה על העוררות המינית וגורמת לה לדעוך אט אט עד כדי אובדן הזקפה או יובש נרתיקי.

    עוררות מינית היא השלב הראשוני במעשה האהבה. בזמן עוררות מינית מופרש מהפין ומהפות נוזל סמיך ורטוב. העוררות המינית, אם מתרחשת כמתבקש, ספוגה בלחלוח ורטיבות. מהפות הנשי  מופרשת סיכה נרתיקית המטפטפת מדפנות הנרתיק, מבלוטות בסמוך לפתח הנרתיק ומצוואר הרחם. מהפין הגברי נפלט נוזל סמיך. הסביבה הלחה והרטובה חשובה לעוררות המינית, היא מבשרת על בואה ומגבירה את ההנאה והעונג בהמשך. חשוב להדגיש כי עבור האישה ירידה בכמות ההפרשות ובסיכוך, יוצרת יובש, תחושת שריפה וכאבים בעת קיום יחסים.

    משחק האהבה- מגע, חיבוקים, חבירה, ליטופים משחק אוראלי ונשיקות, תורם להתגברות העוררות המינית ומשפיע על רמת הלחות והסיכוך.  ככל שמשחק האהבה ממשוך יותר, כך יתעצמו תחושות העונג וההנאה. אצל נשים, ככל שהן יותר מגורות כלי הדם בפות מתמלאים והנקודות הרגישות פועמות ורגישות למגע. מעשה האהבה אצל הגברים מביא את המוח להרחבה של עורקי הפין המתמלאים בדם. ככל שמעשה האהבה ארוך האורגזמה הנשית והגברית איכותית ועוצמתית. קשיים צפים על פני השטח כאשר מעשה האהבה נחווה כמשהו המעורר תחושת גועל ודחייה.

    מעשה האהבה טבול בנוזליות, רוק וזיעה. נראה מוזר שננשק בהתלהבות את פיו של אדם ונלקק את איברי המין הלחים, נתמזג לעולם הטעמים, הריחות והתחושות ללא תחושת גועל ודחייה. מה גורם לנו לא להיגעל, ממעשה שעל פניו נשמע לא הגיוני? במחקר משנת 2012 באוניברסיטת  גרונינגן בהולנד, נמצא כי עוררות מינית גורמת לנו להיגעל פחות מחומרים שבדרך כלל מגעילים אותנו. במחקר מצאו שעוררות מינית מפחיתה את הרגישות לגועל ומאפשרת לנו לבצע דברים הנחווים לעתים כ"מלוכלכים", ולא בהכרח אלו הקשורים למין.

    עוררות מינית היא הכרח עבורנו להפחתת תחושת הגועל ומאפשרת לנו לעסוק בעסק "המלוכלך" של מעשה האהבה. כאשר יש קשיים בזוגיות, תקשורת מינית לקויה, חוסר קבלה להפרשות גופנו, סלידה מנוזלי גוף – נוזל זרע, רטיבות נרתיקית, זיעה, רוק, יש פגיעה בעוררות המינית ותחושת הגועל אינה פוחתת אלא מתגברת. המצב מייצר במרחב המיני סימפטומים כחוסר חשק, קשיי זקפה עם הכניסה לנרתיק הרטוב והלח ובעיות כאב עקב חוסר שימון הנרתיק. בהמשך הדרך וככל שנחווה את משחק האהבה כמשחק המעורר בגוף תחושת גועל, יתפתח מעגל הימנעות ממעשה האהבה. למה להיכנס לעולם המעורר בי תחושת דחייה וגועל?

    בטיפול המיני נלמד מחדש איך לחוות סביבה רטובה כמקום מענג ומעורר מינית. נלמד לשאול מה מגעיל אותנו ומדוע? מה מפריע ליצר הטבעי להתעורר מינית או למנגנון הפחתת הגועל להתערער? נלמד לתקשר את עצמנו כזוג וכיחידים. אז הגשם יגיע, העוררות המינית תתרחש כתיקנה ותחושת הגועל תתפוגג.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן