יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מעסיק עובד סיעוד ישראלי? מגיעה לך תוספת שעות סיעוד

    קשיש שמעסיק עובד ישראלי ולא זר, זכאי לתוספת קבועה לגמלת הסיעוד שלו

    עודכן לאחרונה:17/01/24

    מהי גמלת חוק סיעוד?

    גמלת חוק סיעוד היא גמלה הקבועה בחוק במטרה להקל מבחינה כלכלית על חולים או קשישים הזקוקים לעזרה סיעודית קבועה. קצבה זו ממומנת על ידי ביטוח לאומי לתושבי ישראל הזכאים לכך על פי חוק הסיעוד. הזכאים באופן כללי, הם קשישים אשר צריכים עזרת אדם אחר כדי להתנהל ביום יום. סיוע נוסף לקשישים שניתן במסגרת חוק הסיעוד, הוא סיוע קצר מועד עד 60 יום. סיוע כזה מתאים, למשל, לקשישים שנמצאים אחרי אשפוז. בנוגע לשאלות נוספות הנוגעות לגמלת חוק סיעוד, תמיד ניתן להתייעץ עם עובד סוציאלי. להרחבה בנוגע לבית אבות סיעודי ומה כלול בתשלום.

    מי זכאי לגמלת סיעוד של ביטוח לאומי?

    על פי חוק, הגמלה מוענקת לגברים ולנשים שהגיעו לגיל הפרישה, ומתגוררים בבית או בדיור מוגן (לא במוסד סיעודי), זקוקים לסיוע בתפקוד היום-יומי או שקיים צורך בהשגחה, ועומדים במבחן הכנסות הנערך על ידי ביטוח לאומי. תנאי הזכאות לגמלה כפופים לכך שהקשיש אינו מקבל גמלת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי, ושאינו מקבל גמלת עזרה לזולת ממשרד הביטחון. כדאי לדעת, כי קשיש שמעסיק עובד ישראלי ולא זר, זכאי לתוספת קבועה לסכום הגמלה.

    מי זכאי לגמלה הנוספת בעבור מטפל ישראלי?

    מקבלי שירותים במסגרת גמלת סיעוד ברמות 3,4,5,6 (לפי הדירוג החדש של גמלת הסיעוד) שמעסיקים מטפל ישראלי זכאים לתוספת של שעות טיפול (יחידות שירות). החל מנובמבר 2018, הזכאות תינתן לכל מי שמעסיק בפועל עובד ישראלי. מי שקיבל היתר להעסקת עובד זר לא יידרש יותר להגיש בקשה להקפאת (התליית) ההיתר.

    מהו גובה התוספת?

    מי שקיבל זכאות לגמלת סיעוד לאחר כניסתה לתוקף של הרפורמה בנובמבר 2018 ורמת הגמול שלו 3,4,5  יקבל לאחר הפעימה השלישית של הרפורמה (ינואר 2021) תוספת גמלה שתתבטא הן בגובה הגמלה והן במספר שעות הטיפול:

    * הנתונים מעודכנים לינואר 2024.

     

    מי שהיו זכאים לגמלת סיעוד לפני שהחלה הרפורמה בגמלת סיעוד בנובמבר 2018 יוכלו לבחור אם להמשיך בהסדר שהיה קיים לגביהם או לעבור להסדר החדש. אם לא יבחרו באחד מההסדרים, ייקבע עבורם אוטומטית ההסדר עם הזכאות הגבוהה יותר.

    • תוספת השעות על-פי ההסדר הישן ניתנה למקבלי גמלת סיעוד בגמלה ברמה ב' וברמה ג': מקבל גמלה ברמה ב' הזכאי ל-16 יחידות שירות (16 שעות שבועיות) זכאי לתוספת של 3 יחידות שירות. מקבל גמלה ברמה ג' הזכאי ל-18 יחידות שירות (18 שעות שבועיות) זכאי לתוספת של 4 יחידות שירות.

    לאחר קבלת האישור על הזכאות הנוספת, אין צורך לפנות בבקשה תוספת לביטוח לאומי מכיוון שהביטוח הלאומי מעביר את המידע על תוספת השעות לחברות הסיעוד באופן שוטף.

    איך פונים לקבלת התוספת?

    מי שזכאי לתוספת השעות ואינו מקבל אותה, צריך לפנות לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו. ניתן להיעזר בשירותי הרווחה המקומיים או בעו"ס מחברת הסיעוד.

    פורסם: 20.5.2014

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן