יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    שלוש דרכים יעילות לאיחוי שברים

    הרפואה המשלימה מציעה טיפולים שונים, דוגמת דיקור, טווינא ותזונה מותאמת, שיכולים לשפר ולקצר תהליכים של איחוי שברים

    עודכן לאחרונה:17/05/23

    לאחרונה, עולה נושא השברים בעצמות לכותרות, בעיקר בעקבות השימוש הגובר בקורקינטים וכלי תחבורה חשמליים, שכתוצאה ממנו יותר אנשים ללא רקע בריאותי מוצאים עצמם בשיקום עקב שברים.

    האם יש דרך לשפר ולקצר את תהליך איחוי השבר? כן! הרפואה המשלימה מציעה מגוון טיפולים שיכולים לסייע בזירוז תהליך ההחלמה.

    שבר מוגדר כנזק בשלמות העצם. ישנם שברים פתוחים וסגורים, שברים דחוסים, שברים מרוסקים ועוד. תהליך איחוי העצם הינו תהליך טבעי המשתנה מאדם לאדם בהתאם לפגיעה, לגיל, ולמצב בריאותי. אבחון השבר מתבצע על ידי צילום רנטגן/ MRI והטיפול הרפואי הנפוץ הוא קיבוע העצם בכדי לאפשר את איחויה.

    בניית רקמת עצם חדשה שתגשר בין החלקים השבורים תלויה בין היתר בזרימת הדם לאזור ובפעילות תקינה של התאים. כאן לרפואה הסינית חשיבות רבה.

    מטופלים רבים חושבים לעצמם 'מה הרפואה הסינית יכולה להועיל לי במצבי עם גבס באזור הפגוע? צריך לחכות להסרת הגבס דבר שיכול לקחת שבועות רבים… '. התוצאה – איבוד זמן ריפוי יקר.

    היה לי מורה שאמר: "לא מרביצים לתינוק בוכה". הכוונה כאן שאין צורך לדקור את אזור השבר במידה והוא מגובס, וגם לא כל אזור כואב אחר. ישנם אזורים רבים אחרים בגוף בעזרתם אנו יכולים להשפיע על זרימת הדם לאזור השבר, וזה היופי ברפואה הסינית.

    דיקור, טווינא ותזונה מותאמת יכולים לשפר, ליעל ולקצר משמעותית את תהליך איחוי העצם.

    דיקור – על פי פתגם סיני עתיק "אם אין תנועה יש כאב". הדיקור מאפשר תנועה עדינה ופנימית. ניתן לדקור בכל מיני אזורים בגוף המעודדים בניית עצם ומשפרים את זרימת הדם. הדיקור מרגיע את מערכת העצבים וכך מוריד רמות כאב ומאפשר זרימה חופשית – וזה מה שהגוף זקוק לו כדי לרפא ולאחות עצם.

    טווינא היא הפיזיותרפיה הסינית. מגע דינמי, מדיטטיבי, עמוק ומשמעותי העובד על הערוצים (המרידיאניים) הפגועים. למשל, במקרה של שבר בכף הרגל – יש לאבחן את הערוץ עליו נמצא השבר ובעזרת הנעת אותו המרידיאן באזורים החשופים (מעבר לגבס) וברגל השנייה ניתן לאפשר תנועה עדינה וזרימה של צ'י (אנרגיה) ודם לאזור השבר.

    תזונה – לתזונה יש משמעות רבה במקרה של שברים ובאיחוי עצמות. עצמות הן הרקמה הדחוסה ביותר בגופנו, איבר כבד, דחוס פיזית אשר נבנה ממה שאנחנו אוכלים. לפי הרפואה הסינית, על מנת לבנות עצמות דחוסות וחזקות יש לאכול מזונות עשירים במינרלים: כגון ירקות שורש (גזר, סלק, שורש פטרוזיליה, שורש סלרי) אצות, פטריות וגם מוצרים מן החי. רכיב תזונה חשוב במיוחד במצבים של שבר הוא עצמות מהחי – כך למשל מרק/ ציר עצמות עשיר במינרלים מן העצם יחזק את עצמות הגוף, גם את אלה השבורות וגם את העצמות והגידים הנושאים בנטל הגישור. תזונה המורכבת בעיקר מסוכר ומפחמימות (נפוץ מאד בתרבות שלנו) תניב במקרים רבים עצמות פריכות, סביבן תיווצר בצקת ותהליך האיחוי ייקח הרבה יותר זמן.

    מעוניינים לשמוע עוד? הרפואה המשלימה השיקומית ב"רעות" מציעה מגוון פתרונות טיפול טבעיים שיסייעו בהחלמה משבר!

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן