יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    חבר טלפוני להתמודדות עם הבדידות

    "חבר טלפוני"- רשת טלפונית חברתית לזקנים, יוזמת עבור הזקנים קשר עם אנשים שחולקים עמם משהו משותף ומסייעת להפיג את בדידותם

    עודכן לאחרונה:03/08/23

    רמת האינטראקציה בין הזקן לבני משפחתו הולכת ופוחתת עם השנים ועם השינוי בדפוסי המשפחה המסורתיים. חלק מבני המשפחה מקיימים קשר עם יקירם אך לרוב הם עסוקים בענייני היום-יום ולא תמיד מעניקים להם תשומת לב מספקת.

    ישנם אנשים המשתתפים בפעילויות חברתיות במועדונים ובמסגרות שונות. שירותים אלו אכן מספקים מסגרת המעניקה פעילות ותמיכה, אך, לעתים, המשתתפים בפעילויות אלו מתפזרים מיד עם סיומן ואינם מצליחים ליצור קשר קבוע ומתמשך האחד עם השני, מעבר לזמן הפעילות. כתוצאה מכך עשוי לעתים החבר במועדון לחוות בדידות חברתית, למרות היותו במסגרת.

    מבין הזקנים הסיעודיים המרותקים לבית ישנם כאלו שכמעט ואינם יוצאים ממנו, חלקם מבלה 24 שעות עם מטפל זרשלעתים הם אינם יכולים לתקשר עמו ברמה של קיום שיחות.

    מכאן, שזקנים רבים חווים ירידה באינטראקציה איכותית ויום-יומית עם הסביבה. מחקרים הוכיחו כי מצבים אלו מייצרים תחושת בדידות המובילה לירידה במצבי הרוח, לדיכאון ולמחלות.

    "חבר טלפוני"-  דרך להתמודד עם הבדידות

    'חבר טלפוני'- הוא רשת טלפונית חברתית לזקנים, שעוזרת להם להתמודד עם הבדידות באמצעות ייזום קשר בין הזקן לאנשים שחולקים עמו משהו משותף.

    המערכת הממוחשבת יוזמת, בהתאם לנתונים שהזקן מסר לגבי עצמו, קשר טלפוני בין שני משתמשים בעלי פרופיל דומה, לצורך קיום השיחה.

    הטלפון בבית מצלצל בימים ובשעות שנוחות לזקן. בצד השני נמצא נציג 'חבר טלפוני' שבודק האם הוא פנוי לשוחח. במידה וכן, הוא מצרף את ה'חבר הטלפוני' שנקבע כמתאים לשיחה ומספק לכל צד פרטי רקע על הצד השני. בהמשך, המערכת הממוחשבת מנהלת את רשימת המנויים ומוודאת יצירת קשר טלפוני שבועי בין המנויים המעוניינים וזמינים לשיחה. השיחות הטלפוניות מובילות לעתים גם למפגשים.

    הפרויקט, שאינו כרוך בתשלום, תורם לשיפור איכות החיים של הזקן באמצעות יצירת קשר טלפוני חברתי, שמרחיב את המעגל החברתי ויכול  להקל על הבדידות.

    יעקב שמשתמש בשירות, תיאר את משמעות השירות עבורו: "כבר שנים שאין לי עם מי לשוחח בשפת האם שלי, פולנית. התחלתי לשכוח את השפה וזה הפריע. היום אני משוחח אחת לשבוע עם חבר טלפוני דובר פולנית. השפה חזרה לי די מהר ואני מרגיש נפלא, וגם על הדרך הכרתי חבר נפש שנעים לי לשוחח עמו."

    לפרטים: עמותת "שורשים לדורות", טלפון- 03-5160643

    פורסם:29.12.2015

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן