יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    ניתוב תרופות מציל חיים

    פרויקט ניתוב התרופות של "חברים לרפואה" מסייע לאלפי חולים להשיג תרופות

    עודכן לאחרונה:03/08/23

    בישראל חיים כיום עשרות אלפי אנשים המתקשים לרכוש תרופות להן הם נזקקים. פרויקט ניתוב התרופות הייחודי של ארגון "חברים לרפואה" משרת את כל האנשים שזקוקים לתרופות ואין להם אפשרות כלכלית לעמוד בהוצאות הבריאות שלהם.

    מחלקת ניתוב תרופות, המחלקה הגדולה בארגון, משרתת מדי חודש עשרות אלפי חולים ברחבי הארץ.

    כיצד פועל הליך איסוף התרופות?

    מרכז המיון והחלוקה של חברים לרפואה מתנהל כבית מרקחת, פועל על פי החוק ובהתאם לכללים של משרד הבריאות. את התרופות שמגיעות למרכז מקבלים צוותים של רוקחים מתנדבים וצוותים מקצועיים שתפקידם לוודא את בטיחות ואיכות התרופות. מיון התרופות נעשה תחת בקרת טמפרטורה על פי התקנים המחמירים של משרד הבריאות. התרופות שנמצאו מתאימות ובתוקף מועברות למרכז הלוגיסטי לחלוקה, אל מאות מגירות ומדפי המרכז הלוגיסטי של בית המרקחת 'יד שניה'. תרופות שאינן בתוקף או שאינן כשירות, עוברות להשמדה ירוקה.

    בנוסף למבצע איסוף התרופות באמצעות למעלה מאלף נקודות איסוף, מקיים ארגו חברים לרפואה שת"פ עם עשרות חברות תרופות מובילות בישראל.

    כיצד פונים לקבלת תרופות, והאם ההליך כרוך בתשלום?

    על מנת לקבל סיוע מפרויקט ניתוב התרופות יש ליצור קשר עם ארגון "חברים לרפואה" ולהעביר מרשמים בתוקף. כמו-כן נדרש אישור מעובד רווחה. התרופות מגיעות במשלוח מיוחד לבית החולה. השירות כולו ניתן ללא כל עלות.

    כיצד ניתן לתרום לפרויקט?

    פרויקט ניתוב התרופות הינו וולנטרי לחלוטין, ניתן להצטרף למערך נקודות האיסוף על ידי פנייה לארגון ומילוי טופס מתנדב או לפנות למשרדי העמותה בטלפון 03-5792220, פקס: 03-5792223.

    לתרומת תרופות בתוקף

    ניתן לפנות לנקודת האיסוף הקרובה אליכם. מספרי הטלפון של מפעילי נקודות האיסוף מתפרסמים באתר חברים לרפואה.

    "חברים לרפואה" פורצים דרך בהנגשת בריאות בישראל

    ארגון "חברים לרפואה" הוקם בשנת 2003 על ידי קבוצת פעילים חברתיים כדי לסייע לחולים ונכים בישראל. מטרתנו לסייע לאוכלוסיות רחבות ככל האפשר לממן ולקבל תרופות וטיפולים יקרים שאינם כלולים בסל הבריאות ולפעול בתחומי ההסברה, המשפט והחקיקה לשיפור שירותי הרפואה הציבורית בישראל. אלפי חולים ובני משפחותיהם, כמו גם ילדים, נכים ובעלי מוגבלויות שונות מכל רחבי הארץ נעזרים בנו מדי שנה. מלבד מחלקת ניתוב התרופות פועל בארגון גם מרכז פעילות רחב היקף לילדים חולים, נכים ומוגבלים, סיוע משפטי וסוציאלי, קרנות תרומה לחולים נזקקים ופרויקט חונכות אקדמי ארצי.

    בשנת 2010 זכה הארגון במגן שר הבריאות, על היותו פורץ הדרך בתחום ניתוב התרופות.

    פורסם: 1.3.2016

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן