יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מתי כדאי לפנות למגשר?

    הליך הגישור יכול להוות פתרון לסכסוכים במשפחה. מה כולל ההליך ומה יתרונותיו?

    עודכן לאחרונה:30/07/23

    מצב בו הורה זקן נזקק לטיפול מחייב את בני המשפחה להתארגן ביחד על מנת לדאוג ולארגן או לממן את הטיפול הנדרש. אלא שבמקרים רבים נושאים בני המשפחה משקעים מהעבר אשר עומדים לרועץ ביחסים ביניהם והמציאות החדשה בה הם נדרשים להתאחד על מנת לטפל בהורה הזקן עלולה לעורר מחלוקות רבות. את המחלוקות הללו כדאי לפתור על מנת שההורה יזכה בטיפול הראוי לו.

    מה זה גישור?

    גישור הינו אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם קונפליקטים ומחלוקות במשפחה. מדובר בתהליך הידברות בין הצדדים במטרה למצוא פתרון לסכסוך שיהיה מקובל על כולם. גישור מתבצע על ידי גורם חיצוני ניטראלי המקובל על שני הצדדים ותפקידו ליצור הבנה ותקשורת ביניהם תוך דאגה לאינטרסים של כל אחד מהם.

    הגישור נפתח בכך שכל צד מציג את עמדתו בפני הצד השני בהדרכתו של המגשר. תפקידו של המגשר היא למצוא את עמק השווה בין הצדדים החלוקים. הפתרון שהושג בהסכמתם של המשתתפים מועלה על הכתב ומועבר לבית משפט, על מנת לקבל תוקף משפטי. במקרה שאחד הצדדים לא עמד בהחלטות ההסכם ניתן להפעיל נגדו סנקציות שונות.

    מתי כדאי לפנות למגשר?

    טיפול יום-יומי בזקן עשוי לגרום למריבות ועימותים בין בני משפחה. חילוקי דעות, אי הסכמה על ניהול הכספים של ההורה ומאבקים על אפוטרופסות עשויים להגיע לכדי סכסוכים משפטיים. בד"כ ובפרט שמדובר בסכסוכים בין בני משפחה רצוי לנסות למצא דרך להידברות ומציאת פתרונות מחוץ לבית משפט ולכן רצוי לפנות להליך של גישור.

    יתרונות הגישור

    גישור הוא תהליך בעל יתרונות רבים. ראשית, הוא חוסך עלויות משפט, חוסך בהוצאות משפטיות גבוהות וחוסך בזמן שכרוך בניהול משפט. מעבר לכך, ההליך מציע פתרון מהיר לסכסוך והגעה לפתרון אשר יהיה מוסכם על כל הצדדים. יתרון נוסף הוא האווירה שבתהליך הגישור שהיא אווירה יותר של הידברות ונכונות להגיע להסכמה ולא להעצים את הסכסוך כמו שעלול לקרות בהליך משפטי אחר.

    התייחסות בית המשפט לגישור

    בשנת 1993 עוגן הגישור בחקיקה המסדירה עקרונית את ההליך. מאוחר יותר הוסדרו בחוק מאפייניו של ההליך ובין השאר נקבע מהם כישורי המגשר. כיום, הגישור מוכר בבית המשפט כאופציה לפתרון סכסוכים ומערכת המשפט מעודדת פנייה להתדיינות חיצונית בליווי מגשר.

    איך פונים למגשר?

    מכוני הגישור הם מכונים פרטיים. חשוב למצוא מגשר מוסמך ובעל ניסיון שיהיה מקובל על כל הצדדים. חשוב גם לציין שכיום קיימים מכוני גישור המתמחים בגישור בנושאים הקשורים לזיקנה.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי

    פורסם: 17.10.2010

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן