יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מקבלי קצבאות יהיו פטורים ממילוי שנתי של טופס 101

    על פי תקנות רשות המסים, חייב כל עובד למלא טופס 101 עם התחלת עבודתו במקום חדש, בתחילת כל שנה ועם כל שינוי בפרטיו

    עודכן לאחרונה:07/08/22

    הנחיה חדשה של רשות המסים קובעת כי מקבלי קצבה (כולל קצבה לגמלאים), לא ידרשו למלא מדי שנה את טופס 101 (בהתאם לעמידה במספר תנאים).

    בהתאם לתקנות רשות המסים, חייב כל עובד למלא טופס 101 עם התחלת עבודתו אצל מעסיק חדש ובכל תחילת שנה וכן לעדכן בעת שינוי בפרטיו. על פי ההנחיה החדשה, מעסיקים המשלמים קצבה כהגדרתה בסעיף 2 (5) לפקודת מס הכנסה, יוכלו לפטור את מקבלי הקצבה ממילוי טופס 101 מידי שנה, ובתנאי שהם עומדים בכלל התנאים המפורטים בהנחיה, כגון: המעסיק הגיש את דוחות 126, הוא מנהל באופן ממוכן את חישובי המשכורת והניכויים ועוד.

    האוכלוסיות שלא ידרשו למלא את הטופס מידי שנה:

    גמלאים שחלפו 3 שנים מהגיעם לגיל זכאות, בתנאי שהצהירו בטופס 101 בהגיעם לגיל זכאות ובשנתיים לאחר מכן, שאין להם הכנסה חייבת נוספת מלבד הקצבה, וכן הם אינם דורשים הטבות מס ייחודיות כמו הטבת יישוב,  יידרשו להגיש טופס 101 אחת לחמש שנים. כמו-כן, גמלאים עם פטור בשל נכות צמיתה או עיוורים לא ידרשו במילוי הטופס בשנים הבאות.

    מקבלי קצבת שארים בתנאי שהקצבה אינה עולה על תקרת קצבה מזכה ומקבל הקצבה הצהיר עם קבלתה לראשונה ובשנתיים לאחר מכן שאין לו קצבאות שארים נוספות.

    מקבלי קצבאות המוגדרים כסיעודיים בשיעור של 100% ומעלה (לפי קביעת חברת הביטוח המשלמת או כהגדרתם בתקנון קרנות הפנסיה) ימלאו טופס 101 פעם אחת במועד תחילת הקצבה אם הצהירו בטופס שאין להם הכנסות נוספות והם אינם דורשים הטבות מיוחדות.

     מקבלי קצבאות אובדן כושר עבודה/ נכות ימלאו את טופס 101 אחת לשנתיים ובלבד שבמילוי הטופס הצהירו שאין להם הכנסות נוספות והם אינם מבקשים הטבות מס מיוחדות.

    גמלאים אשר מלאו להם 80 ולא חל שינוי מאז מילוי הטופס האחרון שמילאו, יהיו פטורים לחלוטין ממילוי טופס 101 ובלבד שהצהירו שאין להם הכנסות נוספות.

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן