יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מיתוסים על דיור מוגן

    בתי דיור מוגן מיועדים לאוכלוסייה עצמאית ומציעים חיי חברה עשירים ותרבות פנאי מגוונת

    עודכן לאחרונה:01/08/23

    קיימים מספר מיתוסים בנושא דיור מוגן, המתייחסים למעבר לדיור מוגן, עלות הדיור המוגן וההשפעה על היחסים במשפחה בעקבות מעבר בן המשפחה לדיור מוגן.

    מיתוס מספר 1- " אין כמו בבית"

    עם "התרוקנות הקן" מוצאים לעתים קרובות ההורים המזדקנים את עצמם בבית גדול, שרוב החדרים בו התרוקנו ושהופך בעת הזיקנה לעול, למשימת תחזוקה שמכבידה פיזית, כלכלית ונפשית. במקביל, חיי החברה שבנו לעצמם מתמעטים עם הזדקנות חבריהם ושכניהם. אנשים רבים בגיל הזהב מהרהרים בינם לבין עצמם באפשרות לעבור דירה, אפשר גם לעבור לדירה בדיור מוגן.

    מיתוס מספר 2- "כל עוד אנחנו עצמאיים, אין לנו צורך בדיור המוגן"

    בתי הדיור המוגן הקיימים היום מיועדים לאוכלוסייה עצמאית. הם מציעים חיי חברה עשירים, תרבות פנאי מגוונת, מתקנים רבים כמו בריכה, חדר כושר, פאב ומועדונים, המיועדים בעיקר לגיל הזהב העצמאי. מטרת הדיור המוגן היא להעניק איכות חיים וביטחון לאנשים עצמאיים ופעילים. הדיירים קובעים לעצמם את האיזון הרצוי להם בין הפרטיות לחיי הקהילה שהמקום מספק.

    מיתוס מספר 3- "המעבר לדיור המוגן גורם לניתוק ההורים מהילדים"

    הורים רבים חוששים שהמעבר לדיור מוגן ימנע מהם לארח את הילדים והנכדים מתי שירצו, אולם ההפך הוא הנכון. המעבר לדיור מוגן משחרר את ההורים המזדקנים מהטרחה הכרוכה באירוח המשפחה, ומאפשר ליהנות מביקורים איכותיים ללא מאמץ. גם המשפחה משתחררת מהדאגה שמלווה את הטיפול בהורים ופנויה ליהנות מחברתם. כך ההורים נהנים מכל העולמות, מחיי חברה ומביקורי משפחה ללא טרחה ומאמץ.

    מיתוס מספר 4- "לדיור המוגן לא יהיה פיתרון עבורי כשמצבי הבריאותי חלילה ידרדר"

    חשוב לתכנן מראש ל "יום סגריר" ולבדוק אלו אפשרויות של רצף טיפולי מציע הדיור המוגן לאדם אשר מצבו הבריאותי/ תפקודי מתדרדר. כיום  חלק ניכר מבתי הדיור המוגן הקיימים ערוכים להציע פיתרונות (כמו עובד זר בדירה, דיור תומך או מחלקה סיעודית) לאנשים במצבי בריאות משתנים.

    מיתוס מספר 5- " המעבר לדיור המוגן יהיה משבר קשה להורה"

    שינויים בגיל השלישי הם קשים וטעונים לאדם המזדקן. עם זאת, הם חלק בלתי נפרד מהשלב שבו הוא נמצא בחייו. הכנת ההורה למעבר לדיור המוגן וליווי בתקופה הראשונה הם קריטיים וחיוניים להסתגלות מהירה של ההורה למקום. עם הכנה נכונה למעבר, ההורה יכול למצוא בשינוי הזדמנות לשפר את איכות חייו וליהנות מכל היתרונות שהמקום מציע.

    מיתוס מספר 6- "הדיור המוגן הוא שירות מאוד יקר שלא ניתן לעמוד בעלויות שלו"

    בתי הדיור המוגן הקיימים היום הינם ברמת מלונאות מאוד גבוהה ועלותם אכן גבוהה ולכן מומלץ להיערך מוקדם לגיל הפנסיה, לתכנן את המעבר לדיור מוגן בשלב מוקדם ולבדוק את דרכי המימון השונות שמציעות המסגרות הקיימות. למי שאין ברשותו דירה או אמצעים כספיים והוא עדיין עצמאי אך מעוניין לגור במסגרת של דיור מוגן, קיים דיור מוגן ציבורי המוסדר באמצעות שירותי הרווחה.

     

    פורסם: 30.7.2014

    (תמונה להמחשה unsplash)
    ניצולי_שואה

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן