יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מימון פינוי באמבולנס והסעות לצרכי טיפולים רפואיים

    על הזכויות של חולים הזקוקים לפינוי והסעות אל בתי חולים, בין בתי חולים ומבתי החולים למקום מגוריהם

    עודכן לאחרונה:01/08/23

    השתתפות במימון פינוי באמבולנס

    מבוטח של קופת חולים המוסע לבית החולים באמבולנס או בניידת טיפול נמרץ (נט"ן) של מד"א, יקבל החזר מלא על הוצאות הנסיעה באם אושפז בבית החולים. אם הוסע בנט"ן ולא אושפז, יהיה זכאי להחזר של 50% מהוצאות הנסיעה.

    במידה והאדם פונה באמבולנס רגיל ולא אושפז יחויב בתשלום מלא.

    במידה והאדם פונה לבית חולים בניידת טיפול נמרץ ולא אושפז, יחויב ב-50% מעלות הפינוי.

    אדם שפונה באמבולנס לבית חולים לאחר תאונת דרכים, לא יחויב בתשלום על הפינוי.

    אדם שפונה באמבולנס ממוקד חירום לבית חולים לא יחויב בעלות הפינוי

    במידה ויש ביטוחים משלימים דרך קופת החולים, ייתכנו החזרים נוספים. לכן, כדאי לפנות לקופת חולים ולבדוק זכאות להחזר נוסף.

    אדם שפונה באמבולנס צריך לדאוג להסדיר את התשלום על ידי קופת החולים.

    • תוך 60 יום מהפינוי צריך לפנות לקופת חולים עם בקשת התשלום של מד"א. הקופה תעביר את התשלום למד"א ותגבה תשלום חלקי בהתאם לצורך.
    • אם עברו 60 יום ממועד הפינוי, צריך לפנות למד"א לתשלום עלות הפינוי. ולפנות במקביל לקופת חולים עם בקשת התשלום וקבלה לקבלת ההחזר.

    חשוב לשמור את הקבלה או אישור הקופה.

    פינוי חולה באמבולנס מבית חולים

    חשוב לדעת שבחוזר מנכ"ל של משרד הבריאות, האחריות לתשלום עבור העברה באמבולנס מבית חולים כללי לבית חולים כללי אחר בשל סיבות רפואיות חלה על בית החולים המפנה.

    אין לגבות מאדם תשלום על פינוי גם במקרים בהם כבר הוצאה תעודת שחרור ויש צורך להעביר את האדם לטיפול בבית חולים אחר משום שבבית החולים בו מאושפז לא ניתן לתת לו את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק.

    אין חיוב בהעברה או החזרה לבית חולים מאשפוז שיקומי/ סיעודי מורכב/ מחלקת הנשמה ממושכת, עקב התדרדרות במצב הרפואי.

    במקרים בהם החולה מועבר מאשפוז בבית חולים כללי לאשפוז במחלקות שיקום,  סיעודי מורכב, הנשמה ממושכת, התשלום עבור ההעברה באמבולנס הוא באחריות קופת החולים.

    כאשר האדם משתחרר מאשפוז לביתו עלות ההסעה באמבולנס חלה עליו. במקרה בו זקן נזקק להעברה באמבולנס במימון המשפחה, המשפחה תוכל לפנות לעמותות העוסקות בכך בבקשה לסיוע.

    הסעת חולים סיעודיים לטיפול ואשפוז בבתי חולים כלליים

    במידה ולא ניתן לטפל בזקן הסיעודי במסגרת המוסד בו הוא נמצא עקב מצבו הרפואי, הזקן יועבר לאשפוז חיצוני כשההסעות צריכות להיות כלולות בתעריף החודשי של מוסדות ציבוריים. גם השוהים בבתי אבות פרטיים לא צריכים להוסיף תשלום עבור הסעות אלו, שכן המוסד רשאי להגיש חשבונות ללשכת הבריאות שאשפזה את החולה ולדרוש החזר תשלום. באופן חד משמעי- אין לדרוש תשלום מהמשפחות על הסעות לבתי חולים.

    תשלום דמי נסיעה לחולים לטיפולים

    חולה אונקולוגי או חולה הסובל מאי ספיקת כליות כרונית וזקוק לדיאליזה באופן קבוע, יקבל החזר כספי מלא של הוצאות הנסיעות הלוך ושוב לטיפולים רפואיים בבית חולים בתחבורה ציבורית. אם נסע במונית או באמבולנס יקבל החזר של 50% מדמי הנסיעה.

    בנוסף, שירותי הרווחה של הרשויות המקומיות מציעים גם הם סיוע לזקנים הנזקקים לכך, ומומלץ לפנות אל הרשות המקומית שלכם על מנת לבדוק האם ניתן לקבל סיוע במימון הנסיעות לטיפולים הרפואיים.

    ניצולי שואה

    מקבלי פיצויים ממשרד האוצר במסגרת חוק נרדפי הנאצים, קרן סעיף 2 ויוצאי מחנות וגטאות זכאים להחזר בגין הוצאות רפואיות כולל החזר עבור נסיעות לצורך טיפולים רפואיים במחלה המוכרת. כלומר, אם ניצול שואה מוכר במחלה במשרד האוצר הוא זכאי להשתתפות בהוצאות של המחלה המוכרת ובכללן  נסיעות. למאמר המלא זכויות והטבות באמצעות "הרשות לזכויות ניצולי השואה" במשרד האוצר

    היעזרו בארגוני מתנדבים ובשירותי הרווחה

    עמותות הסיוע כמו  "יד שרה" ו"עזר מציון" מציעות מגוון רחב של שירותים ועזרה לזקנים הזקוקים לכך. בין היתר מסייעות העמותות בהשאלת ציוד רפואי (כגון: כסאות גלגלים), שירותי הסעות באמבולנסים, מוצרי היגיינה במחירים מינימליים, השגחה בעת אשפוז בבית החולים ועוד.

     

    פורסם: 19.11.2014

     

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן