יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    מה כואב לך?

    מכון הכאב בביה"ח השיקומי רעות ת"א מציע טיפולים מתקדמים בזמינות גבוהה

    עודכן לאחרונה:17/05/23

     

    בבית החולים השיקומי רעות בתל אביב פועל מכון כאב המציע מגוון טיפולים בשיטות ובטכנולוגיות מתקדמות.

    "כאב משפיע על תחומים רבים בחייו של האדם ועלול להוביל להפרעה תפקודית קשה", מסביר מנהל המכון, ד"ר אלון מנשה ראובני. "תפיסת העולם שלנו דוגלת בטיפול רב מקצועי במחלה, בכאב ומעל לכל באדם. כל מטופל נהנה מתכנית אישית המשלבת טיפולים טכנולוגיים מתקדמים ותרופתיים לצד פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, רפואה משלימה, טיפול באמנות ותמיכה פסיכולוגית, בעת הצורך".

    הרבה אנשים יסבלו מכאב בשלב כלשהו בחיים. מתי כאב הופך להיות כרוני?

    ד"ר ראובני: "לפי ההגדרות בספרות המדעית כאב הופך לכרוני כאשר הוא נמשך ברצף מעל שלושה חודשים או ככאב מתמשך וחוזר בתקופה של שלושה עד ששה חודשים. ברוב האוכלוסייה הבוגרת, כאב כרוני נגרם על ידי שינויים ניווניים במפרקים, בעיות בעמוד השדרה הכוללות בלטי דיסק ושינויים ניווניים וטראומה או חבלה משמעותית לגוף".

    מהן ההשלכות של כאב כרוני על התפקוד היום-יומי?

    ד"ר ראובני: "אנשים הסובלים מכאב כרוני נעדרים ממקומות העבודה לתקופות שונות,  מבקרים אצל רופאי הקהילה ובמיון לעתים תכופות ולא אחת מוצאים את עצמם מבודדים חברתית, זוגית ומשפחתית, חלק לא מבוטל מהם יסבלו גם ממצב רוח ירוד ודיכאון מתמשך".

    מה מייחד את הטיפול השיקומי בכאב?

    ד"ר ראובני: "מדובר בשיטה המשלבת פיזיותרפיה בשיטות מגוונות ומתקדמות, ריפוי בעיסוק ובאומנויות, תמיכה וליווי פסיכולוגי וטיפולים קוגניטיביים. הטיפול התרופתי והשיקומי בכאב מאפשר למטופל לחזור לתפקוד ולאורח חיים תקין ומלא לצאת ממעגל הכאב ובמקרים קשים, ללמוד לחיות ולהתמודד עם כאב בצורה יעילה".

    תחום טיפול ייחודי במכון הכאב הינו תסמונת הכאב האזורי המורכב CRPS – . אבחון נכון ומוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול. צוות המכון פיתח שיטה אפקטיבית לאבחון מהיר ומדויק כאשר הטיפול מתייחס למכלול היבטי התסמונת- הכאב עצמו ומגוון ההפרעות הנגרמות על ידו.

    הטיפולים במכון הכאב מתקיימים חמישה ימים בשבוע, בשעות היום ואחר הצהריים כאשר לרשות המטופלים עומד צוות רב מקצועי של רופאים ומטפלים, מומחים ברפואה לשיכוך כאב וברפואת שיקום.

    בין הטיפולים במכון הכאב: הזרקות תחת שיקוף, חסימות עצביות, טיפול בגלי רדיו. מטופלים הסובלים מכאב יכולים לבחור בשירות נוסף המציע טיפול רב מקצועי באשפוז יום שיקומי הכולל גם טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תמיכה פסיכולוגית , רפואה משלימה שיקומית ועוד.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    (תמונה להמחשה צילום גיל דור)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן