יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    "יש חוסר מודעות למצבים המצריכים שיקום ראש"

    בעיות בזיכרון, שיווי משקל או חשיבה – הן חלק מהפגיעות ברקמת המוח. טיפול שיקומי במסגרת אשפוז יום בביה"ח השיקומי רעות מסייע בשיפור התפקוד ואיכות החיים

    עודכן לאחרונה:20/08/23

    ביחידה לאשפוז יום שיקומי בבית החולים השיקומי רעות ת"א מעניקים טיפול מרפאתי לסובלים מפגיעות ראש בדרגות חומרה שונות, וזאת במטרה להשיב למטופל יכולות שאבדו ולהחזירו לתפקוד עצמאי והשתלבות מחדש במעגלי החיים: תעסוקתי, זוגי, משפחתי ועוד.

    במוסף בנושא שיקום של עיתון הארץ (יוני 2022) הסבירה ד"ר דנה גפן דורון, מומחית ברפואת שיקום ורופאה בכירה ביחידה לאשפוז יום שיקומי בבית החולים השיקומי רעות, על חוסר המודעות לכמות מצבי החיים שיכולים להצדיק שיקום ראש ועל תפקידה של רפואת השיקום בטיפול באותם מצבים. "המערכת הרפואית יודעת לרוב להפנות לשיקום במקרים המאוד מובהקים – למשל לאחר אירוע מוחי משמעותי, כשאדם נותר עם שיתוק וקשיים בדיבור או לאחר חבלת ראש קשה המותירה פגיעות תפקוד קשות. ברפואת השיקום אנו מתייחסים לכל הפונקציות שהמוח אחראי עליהן: יכולות מוטוריות הכוללות את הכוח של התנועה והתכנון שלה, יכולות חשיבה הבאות לידי ביטוי בתכנון רצף פעולות, חשיבה מופשטת, היכולת להבדיל בין טוב לרע, זיכרון וסוגי זיכרון, יכולות תגובה המתייחסות לעולמו הרגשי של האדם. בהיבט זה אנו מתייחסים לנושאים כמו היכולת לחוש אמפתי או סימפתיה, היכולת לחוש עצב או שמחה".

    היחידה לאשפוז יום שיקומי בבית החולים רעות תל אביב מציעה טיפולי שיקום במסגרת מרפאתית, המאפשרת למטופל לשמור על שגרת חייו ועל עצמאות מרבית. היחידה מעניקה סל טיפולים רב־מקצועי מותאם אישית, שכולל ייעוץ ומעקב רפואי וסיעודי לצד טיפולי פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ייעוץ פסיכולוגי, מעקב תזונתי, ליווי עובד סוציאלי וחדר כושר שיקומי טכנולוגי. בנוסף ניתן לשלב טיפולי רפואה משלימה שיקומית למיצוי השיקום.  

    לכתבה המלאה במוסף הארץ: יש חוסר מודעות למצבים המצריכים שיקום ראש  

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    המאמר פורסם לראשונה ב-22.6.2022

    דוקטור דנה גפן דורון, מומחית ברפואת שיקום ורופאה בכירה ביחידה לאשפוז יום שיקומי בבית החולים השיקומי רעות תל אביב

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן