יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    הגבלות הקורונה: תתאפשר יציאת אנשים עם מוגבלות למרחב הציבורי

    במקרים חיוניים לשמירה על בריאות ובריאות הנפש ניתן לאפשר לאנשים על הספקטרום האוטיסטי או עם מוגבלות נפשית או שכלית לצאת עם מלווה מעבר ל-100 מטר

    עודכן לאחרונה:18/04/22

    הנחיות החירום החדשות, אשר קובעות כי מותר לצאת מהבית למרחק של 100 מטר בלבד, מציבות קושי רב עבור אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם, אשר חייבים לצאת באופן שגרתי למרחבים בהם יוכלו לפרוק אנרגיה ולקבל גרייה חושית משמעותית, בסביבה נטולת כבישים וסכנות אחרות ולמשך פרקי זמן שאינם קצרים, וזאת מבלי לפגוע בהגבלות הנחוצות לצורך מניעת התפשטות מגפת הקורונה.

    על מנת לסייע לאנשים עם מוגבלות להתמודד עם ההוראות קיימה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים דיונים עם מחלקת ייעוץ וחקיקה ומשרד הבריאות בעניין.

    בעקבות הדיונים סוכם:

    1. יש להישמע להנחיות ולשמור עליהן בקפדנות.

    2. יש להסתייע ככל האפשר בשירותים ובאפשרויות מקוונות, מרחוק, וירטואליות, טלפוניות וכו'.

    3. במקרים חיוניים הנדרשים על מנת לשמור על בריאות האדם או מצבו הנפשי, ניתן לאפשר לאנשים עם מוגבלות על הספקטרום האוטיסטי או אנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית, לצאת יחד עם מלווה אחד, אם נדרש מעבר למרחק של 100 מטר.

    4. היציאה תיעשה באופן מידתי בהתאם למינימום הזמן והמרחק האפשריים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות (מרחק של 2 מטר בין אנשים וכן הלאה).

    5. רצוי לצאת עם אישורים מתאימים כגון תעודת נכה, תעודת פטור מתור או מסמך של איש מקצוע.

    סיוע לאדם עם מוגבלות בידי מי שאינו גר עמו

    ישנם אנשים עם מוגבלות הזקוקים לסיוע, למשל נעזרים בעובד שעתי לצורך סיעוד בבית.

    לאור החשיבות להמשיך את הסיוע ולמנוע הזנחה של אנשים, התקנות לשעת חירום מאפשרות למי שמסייע לאנשים אלו, להמשיך להגיע אליהם. גם בני משפחה, חברים או מתנדבים המעניקים סיוע יכולים עדיין להגיע אליהם. על מנת לשמור על השהייה בבתים עד כמה שאפשר, ולהימנע מהדבקה – יש להזמין אנשים המעניקים עזרה לצרכים הכרחיים או דחופים.

    מומלץ לצייד את האדם המסייע במסמך המאשר שהוא מגיע לאדם עם מוגבלות לצורך עבודה, ובמסמכים רלוונטיים כגון תעודת נכה. כמו כן מומלץ להשתמש באמצעי ההגנה הנדרשים בעת נוכחות העובד.

     

    הכתבה פורסמה ב-31.3.2020

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן