יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    "טיפול מיני הוא לא מותרות"

    פרופ' רפי חרותי, מנהל חטיבת השיקום והמרפאה לשיקום מיני בביה"ח רעות, יזם את הקורס הראשון בנושא מיניות האדם, באוניברסיטת ת"א, והביא למהפכה בישראל

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    בשנת 2020, יזם פרופ' רפי חרותי, ראש חטיבת השיקום בביה"ח השיקומי רעות, את הקורס הראשון בישראל שעוסק במיניות האדם, שהתקיים באוניברסיטת ת"א. כיום, טיפול מיני הוא תחום משגשג הנלמד במספר מוסדות ברחבי הארץ

    בריאיון ל"גלובס" מסביר פרופ' חרותי מה הקשר בין מיניות וביטחון עצמי, מה משותף לליווי נבחרת ישראל למשחקים הפראלימפיים לבין טיפול בבעיות מיניות וזוגיות ומדוע סקס הוא זכות אנושית בסיסית.

    מתוך הכתבה: "למחלקות השיקום מגיעים מטופלים שעברו אירוע שפגע בתפקוד שלהם, למשל טראומה כמו תאונת דרכים או מחלה קשה כמו שבץ, וזה יכול להיות גם סיבוך של מחלה כרונית כמו סוכרת. במחלקות השיקומיות רואים אנשים מכל הקשת, צעירים ומבוגרים. אצלנו ב'רעות' יש מחלקה של צעירים שמאושפזים בה בעיקר נפגעים מציעות של טראומה. בית החולים 'רעות' ממוקם בתל אביב, כך שאחוז גבוה מאוד מהפציעות שמגיעות אלינו הן פגיעות מקורקינט. במחלקה של המבוגרים הפגיעות הן אחרות, למשל שבץ מוחי או שבר של צוואר הירך. למעשה כל פגיעה שהיא קשה יותר מרמה מסוימת, דורשת שיקום. אדם אשר פגיעה בחוט השדרה גרמה לו לשיתוק, יכול להיות מאושפז לארבעה או חמישה חודשים בקלות. מטופל שסובל מפגיעה מוחית יכול לבלות אצלנו גם שנה…".

    הקשר בין שיקום לטיפול מיני

    "כיצד מתקשר השיקום לקריירה כמטפל מיני? כמעט למאה אחוז מהפצועים עם פגיעות בחוט השדרה יש פגיעה בתפקוד המיני. למעשה, הקשר בין המוח לאיבר המין נקטע. במהלך התורנויות במחלקה כרופא צעיר, בשיחות עם מטופלים שסבלו מפגיעות כאלה הנושא תמיד עלה. מטופלים שאלו מה יעלה בגורל התפקוד המיני שלהם. לא היה אז אינטרנט או אפילו את מי לשאול. על כל שאלה הייתי צריך ללכת לספרייה ולפתוח ספר. הבנתי עד כמה התחום זהה מוזנח, ועם זאת כה חשוב למטופלים. אנחנו עוזרים למטופל עם כל כך הרבה היבטים בחייהם, אבל לא נותנים מענה לנושא כזה חשוב. כך בחרתי לצלול לתוך התחום של טיפול מיני והפכתי למטפל מיני מוסמך, מה שקרוי בציבור 'סקסולוג'. בתחילת הדרך, בשנות ה-90, התחלנו לתת מענה לצרכים של המטופלים במחלקה ולתת טיפול בשיקום מיני. אולם הצורך היה גדול יותר ופתחנו את השירות הזה לכל מי שיש לו נכות. בשלב מסוים כבר נתנו מענה וטיפול לכל מי שיש לו בעיה בתפקוד המיני…".

    לכתבה המלאה 

     

    צילום: יעל אילן

    פורסם: 24.4.2022

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן