יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    חשק מיני, מיניות וטכנולוגיה בתקופת הקורונה

    כיצד מגפת הקורונה השפיעה על החשק המיני ואלו שינויים בהתנהגות המינית התרחשו בעקבותיה?

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    עם תחילת הקורונה התרבו השאלות בנוגע לקיום יחסי מין ומהו סקס בטוח במגבלות המגפה.

    במחלקת הבריאות וההיגיינה של עיריית ניו יורק פרסמו בתחילת המגפה, יחד עם הנחיות מדיניות הסגר, המלצות לסקס "בטוח". במסגרת ההמלצות הומלץ לרווקים ורווקות לא לקיים יחסי מין עם אנשים שלא גרים איתם. לגבי זוגות שכן חיו יחד, נאמר כי הם יכולים לקיים יחסי מין עם מי שגר עמם ולא מראה שום תסמינים ואם שני הצדדים חשים בטוב.

    עם התפשטות המגפה, הפכה האוננות לאקט המיני הבטוח ביותר והגיעה עם המלצה לנטילת ידיים במשך 20 שניות. בנוסף, נכנסו לשימוש ולשיח בנושא הכרויות בווידאו, סייבר סקס (סקס מקוון דרך מצלמות), סקסינג (שליחת הודעות בעלות אופי מיני) וחדרי צ'אט.

    כיצד מגפה משפיעה על החשק המיני?

    משאל שנערך ב-NBC וכלל יותר מ-10000 משתתפים בדק את השאלה 'כיצד משפיע וירוס הקורונה על חיי האהבה שלך?'. מקרב המשיבים, 22% אמרו כי ההתפרצות השפיעה באופן חיובי על חיי המין שלהם, 28% היו ניטראליים ו-50% השיבו כי הושפעו לרעה.

    למה לחלק מהאנשים יש חשק מיני בתקופת המגפה ולחלק אין?

    לדברי ד"ר ג'סטין למילר, חוקר מין במכון קינסי: מחקרים פסיכולוגיים רבים מראים כי שני אנשים יכולים להגיב לאותה סיטואציה בדרכים שונות מאוד וכי הגורמים שמגבירים את החשק המיני אצל חלקם יכולים להפיל אותו אצל אחרים.

    לדברי דיאן גליים, מטפלת מינית (מתוך 'פסיכולוגיה היום'): הדחף המיני של האדם זקוק לרמת חרדה/ מתח/ חוסר ודאות מספיק כדי להפעיל אותו, אך לא יותר מדי חרדה/ מתח/ חוסר ודאות, אחרת האדם יכול להיות מוצף, והדחף המיני יורד.

    חרדת המוות וחשק מיני

    עם תחילת הקורונה, ערוצי החדשות מרחבי העולם לא הפסיקו לדווח על מספר הנדבקים ומספר המתים מהנגיף. חשיפה גבוהה לדיווחים מסוג זה עלולה להגביר בקרב אנשים את המחשבות לגבי המוות שלהם.

    חרדת המוות גורמת לאנשים לאמץ תפיסות עולם שמגנות על תחושת ההערכה העצמית והקיימות ומאפשרות להם להאמין שהם ממלאים תפקיד חשוב ומשמעותי בעולם.

    ד"ר למילר הראה כי מחקרים מצאו שכאשר אנחנו חשים או חוששים שהמוות קרוב, הדבר יכול לעורר תשוקה והתנהגות מינית כמנגנון התמודדות. כלומר – סקס יכול להוות דרך להתמודדות עבור חלק מהאנשים המבקשים להפחית ולהקל על החרדה מפני משברים קיומיים. המין הופך למנגנון התמודדות להפחתת החרדה או התמודדות עם הפחד מהמוות.

    שינויים בהתנהגות המינית עקב מגפת הקורונה

    תקופת הקורונה עזרה לנרמל התנהגויות מיניות שהתחילו און ליין והפכו למקובלות.

    • באתר Pornhub דווח על עלייה בצפייה בפורנו בתקופת הקורונה. ככל שאנשים בילו יותר זמן בבית (בבידוד או בעבודה מהבית) כך עלה השימוש באתרי הפורנו. מעל 9 מיליון אנשים חיפשו באתרי הפורנו את המילים "פורנו קורונה".
    • נרשמה עלייה במכירה של מוצרי בריאות מינית (קונדומים, גלולות היום שאחרי, ויאגרה).
    • צעצועי מין: חברת צעצועי המין השוודיתLelo  דיווחה שהיקף הכניסות לאתרים שלה גדל ב-48% והמכירות גדלו ב-56%.
    • גידול בשימוש בטכנולוגיה להעשרה מינית וסקס-טק: השימוש נעשה למספר מטרות – שימוש ללא עוררות מינית (גישה למידע על בריאות מינית באתרים/ אפליקציות וכדומה); שימוש להנאה עצמית (צפייה בפורנוגרפיה); שימוש זוגי למטרת הנאה (שליחת מסרים מיניים מפורשים/ זום סקס); עוררות חברתית (אינטראקציה מקוונת עם אנשים אחרים באמצעות צ'אטים מיניים או וידאו).
    • נרשמו יותר הורדות ופעילות באפליקציות המתמקדות במיניות ועוזרות לאנשים לחקור את המיניות שלהם. סקס טק היא תעשייה שנחשבת בשנים האחרונות לאחת התעשיות הגדלות בעולם. האפליקציות מתאימות את עצמן למשתמש לפי שאלות שהוא עונה עליהן. הבינה המלאכותית נכנסה לאפליקציות ועוזרת ללמוד יותר טוב אנשים ולהביא למידע אישי שהופך את השימוש באפליקציות לממוקד ואישי יותר. מבחן של מכון קינסי בנושא סקס-טק מראה כי השימוש בטכנולוגיה למימוש מיני מסייע למבוגרים להרגיש פחות בודדים.
    • עלייה בשימוש באפליקציות להיכרויות ובקיום יחסי מין ברשת.
    • בתקופות סגר דיווחו אנשים על סקס סייבר, מין טלפוני, סקסטינג, מסיבות מין מקוונות, רומנים והתנהגויות מיניות נוספות. סקס מקוון יכול לעזור לשיפור היצירתיות המינית ול"תיבול" חיי המין, בבחינת דרכים שונות לעוררות ואף ליצור סביבה מינית בטוחה לגברים או לנשים עם בעיות תפקודיות. ימי הקורונה אף עשויים לעזור ולנרמל סייבר סקס והתנהגויות מיניות שונות ברשת.

     

     

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 21.4.21

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן