יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    חברות כ”א לעובדים זרים – תאגידים או לשכות פרטיות

    מה הנקודות שחשוב לבדוק לפני שמחליטים לאיזו חברה לפנות לצורך העסקת עובד זר?

    עודכן לאחרונה:05/06/23

    החברות המורשות לעסוק בהבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד בארץ הן חברות כוח אדם שקיבלו רישיון לעסוק בהבאת עובדים זרים והשמתם. קיימת הבחנה בין חברות סיעוד העוסקות בהשמת מטפלים ישראלים ובמתן שירותי סיעוד לזכאי חוק סיעוד לבין חברות כוח אדם העוסקות בכל הנושא של העסקת עובדים זרים. השם הפורמאלי של חברות כוח האדם הוא "לשכות פרטיות".

    כיום קיימות בארץ עשרות לשכות פרטיות המורשות לעסוק בהבאת עובדים זרים.

    נקודות להשוואה בין חברות כוח אדם

    האם הלשכה הפרטית קשורה לחברת סיעוד?

    כאמור, חברות כוח אדם הן חברות המורשות לעסוק בהבאה, תיווך וטיפול בתיווך בעובדים זרים בענף הסיעוד על ידי רשות האוכלוסין וההגירה. אדם המעוניין לשלם לעובד הזר באמצעות גמלת חוק סיעוד חייב לפנות, בנוסף לחברת כוח אדם, לחברת סיעוד שמוכרת על ידי ביטוח לאומי למתן שירותים דרך גמלת חוק סיעוד לצורך העברת התשלום. יש חברות סיעוד שקיבלו היתר לעסוק גם בנושא של תיווך, השמה של עובדים זרים ויש חברות סיעוד שמפנות ללשכות פרטיות מורשות. חשוב להבהיר שמדובר בשני סוגים של שירות.

    האם ללשכה הפרטית יש רישיון?

    כאמור, חברות שעוסקות בהבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים זקוקות לרישיון על מנת לעסוק בכך. למרות הפיתוי שקיים בחיסכון הכלכלי (חברות מורשות גובות יותר עבור השירות) יש להיזהר משרלטנים ומומלץ לפנות אך ורק לחברת כוח אדם שמוכרת ומורשית לעסוק בכך. הנסיון מלמד שפנייה לחברות שאינן מאושרות יוצרת קשיים בירוקרטיים, מאריכה את זמן ההמתנה לעובד הזר ובמקרים רבים נעשים "שידוכים לא מוצלחים" שבהם העובד בורח או שהמשפחה אינה מרוצה מהטיפול.

    רשימת לשכות פרטיות (חברות כוח אדם)  בעלות רישיון והיתר להבאה לתיווך ולטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד בלבד

    מה גובה העמלה שהחברה גובה עבור הבאת העובד הזר?

    הלשכה רשאית לגבות מהמטופל סכום חודשי של 70 שקל כולל מע"מ וחד פעמי של 2000 שקל כולל מע"מ. במידה והלשכה גבתה דמי השמה בסך 2000 שקל היא לא תוכל לגבות מהמעסיק תשלום נוסף מעבר לתשלום החודשי במשך שנה מיום ההשמה, גם אםהשימה אצל המעסיק עובדים אחרים באותה התקופה.

    אם תקופת עבודתו של עובד זר שהושם אצל מטופל על ידי לשכה נמשכת פחות משנה, והפסקת עבודת העובד הזר לא נבעה מפטירת המטופל או מעבר שלו לבית אבות, והלשכה לא השימה אצל המטופל עובד זר חליפי לשביעותר צונו, תשיב הלשכה למטופל החזר יחסי בהתאם למספר החודשים שנותרו עד לתום 12 חודשים מתאריך ההשמה.

    למידע נוסף: רישום העסקת עובד זר בסיעוד על ידי לשכות פרטיות מורשות

    האם לחברה יש מאגר עובדים זרים בארץ?

    חברות כוח האדם מנהלות מאגר של עובדים שנמצאים בארץ, בתקופת מעבר בין מקום עבודה אחד למשנהו ופנויים לעבודה. עובדים אלו זמינים במקרי חירום, במקרה שהעובד הקבוע יוצא לחופש, או אם יש משפחות שמעדיפות מטפל מנוסה שיודע עברית.

    האם החברה מספקת שירותים נוספים כמו עובדים ישראלים?

    קיימות חברות שמספקות מענה גם למשפחות שמחפשות עובד ישראלי לטיפול 24 שעות ביממה.

    האם ניתן לרכוש ביטוח רפואי לעובד הזר בעזרת החברה ובאיזו עלות?

    חובה לרכוש ביטוח רפואי עבור העובד הזר. עלות הביטוח היא בממוצע כ-2 דולר ליום.  כדאי לדעת שיש חברות שמסדירות את נושא הביטוח הרפואי דרכן כשירות למשפחות. ניתן לעשות את הביטוח גם באופן פרטי לא דרך החברה.

    דמי התקשרות קבועים

    החברות גובות מהמשפחות דמי התקשרות חודשיים עבור ליווי ומעקב מקצועי, והתערבות ועזרה במקרה הצורך. גובה דמי ההתקשרות הוא עד 70 ש"ח לחודש (נכון ל 07/2021),

    ניתן ואף מומלץ לערוך "סקר שוק" בין החברות על מנת לבדוק ממי ניתן לקבל את התנאים הטובים ביותר. בהחלטה חשוב גם לשים לב מי החברה שתיתן שירות טוב יותר.

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 11.11.2014

    עובדים זרים

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן