יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    הטבות כספיות לנפגעי עבודה בעלי דרגת נכות גבוהה

    הביטוח הלאומי משלם מענק לסידורים חד פעמיים (התאמת מגורים, סיוע לרכישת רכב) וקצבה מיוחדת לנפגעי עבודה בעלי דרגת נכות גבוהה

    עודכן לאחרונה:17/01/24

    נפגע עבודה בעל דרגת נכות גבוהה עשוי להיות זכאי לקבל מהביטוח הלאומי קצבה מיוחדת להחזקה אישית ומענק מיוחד לכיסוי סידורים חד-פעמיים עקב נכותו.

    הזכאות לקבלת המענק והקצבה תיבדק בתנאי שדרגת הנכות שקיבל נפגע העבודה היא 75% ויותר לצמיתות או שדרגת נכותו של נפגע העבודה היא בין 65% עד 74% לצמיתות ועקב הנכות הוא סובל מקשיי הליכה (בכפוף

    מענק לסידורים חד פעמיים

    המענק לסידורים חד פעמיים נועד לסיוע בהתאמת תנאי מגורים; סיוע ברכישה של אביזרי עזר; סיוע ברכישת רכב (במקרה של בעיות ניידות).

    תנאים לזכאות, בנוסף לדרגת נכות (כפי שצוין לעיל), הוא שהביטוח הלאומי אישר, לאחר בדיקה, את תכנית השימוש במענק וכן שמבקש המענק נמצא בישראל.

    כאשר מדובר במענק לסיוע ברכישת רכב המענק יוענק בתנאי שנקבעה מוגבלות בניידות (על פי הסכם הניידות) המזכה בהלוואה עומדת. מי שאינו נוהג בעצמו יהיה זכאי למענק בתנאי שמי שנוהג עבורו אושר כמורשה נהיגה על ידי מחלקת ניידות בביטוח הלאומי.

    סכום המענק:

    סכום המענק יקבע בהתאם לסכום ההוצאות המעשיות לביצוע התכנית שאושרה על ידי הביטוח הלאומי אך לא יעלה על הסכומים המקסימליים שנקבעו:

    מענק להתאמת תנאי מגורים: עד 65,964 ש"ח. למשותק בכל גפיו או למרותק לכסא גלגלים – 109,952 ש"ח. (הסכומים מעודכנים ל-1.1.2024).

    מענק לאביזרי עזר:19,925 ש"ח. למשותק בכל גפיו או למרותק לכסא גלגלים – 39,852 ש"ח. (הסכומים מעודכנים ל-1.1.2024).

    מענק לרכישת רכב: לנוהגים בעצמם – מחיר הרכב (בלי מסים) כפול אחוזי המוגבלות בניידות חלקי 100 (דוגמה – מי שדרגת נכותו מעבודה 90% ונקבעו לו 60% מוגבלות בניידות יחושב סכום המענק מחיר הרכב (לפני מסים) כפול 60 חלקי 100; מי שאינם נוהגים בעצמם – 75% ממחיר הדגם המייצג של רכב בעל נפח מנוע עד 1300 סמ"ק כפול אחוז המוגבלות בניידות חלקי 100.

    תשלום המענק:

    הביטוח הלאומי רשאי, לאחר שאישר את המענק לסידורים חד פעמיים, לשלם רק חלק ממנו עד שייווכח כי המענק משמש למטרה לשמה הוא יועד. במקרה והביטוח הלאומי נוכח כי השימוש במענק אינו למטרה לשמה הוא יועד ואושר הוא רשאי לעכב את יתרת המענק ואף לתבוע החזר של המענק או לקזז את המענק מקצבאות שמגיעות למבקש המענק.

    קצבה חודשית מיוחדת

    קצבת נכות מיוחדת ניתנת בנוסף לקצבת הנכות מעבודה ומיועדת לכיסוי הוצאות מיוחדות ולסיוע בטיפול אישי.

    תנאי זכאות, בנוסף לדרגת נכות (כפי שמפורט לעיל) הוא שבחוות דעת של פקיד השיקום לאחר התייעצות עם מומחים נקבע כי יש למבקש הקצבה צרכים שנובעים מנכותו בסיוע בטיפול אישי וכיסוי הוצאות מיוחדות.

     סכום הקצבה:

     נקבע בהתאם לסוג העזרה הנדרשת, על פי 4 רמות סיוע שהגבוהה ביניהן לא תעלה על 25% מקצבת הנכות מעבודה המרבית. מקסימום הקצבה המיוחדת (נכון ל-1.1.2024) הוא 9,012 שקל.

     

    פורסם: 4.3.2020

     (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן