יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    גישור ומינוי אפוטרופוס

    כיצד הגישור יכול לסייע כשהמשפחה שוקלת להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס?

    עודכן לאחרונה:24/05/23

    מינוי אפוטרופוס לאדם הוא אקט קיצוני השולל את זכויות היסוד שלו, את חירותו ואף את כבודו. למעשה זוהי הדרגה האחרונה בהעברת הטיפול בענייני הקשיש למישהו מטעמו. עם זאת, מינוי אפוטרופוס הוא הדרך היחידה להגן על אדם הזקוק לכך מבחינה רפואית או תפקודית, מפני גרימת נזקים לעצמו ו/ או לרכושו.

    התמודדות משפחה עם החלטות בנושא מינוי אפוטרופוסות להורה מזדקן עשויה להיות מורכבת ומלווה במתח. המצב לעתים קרובות מלווה בעומסים פיזיים ונפשיים של בני המשפחה, שעשויים לראות את הדברים בנקודות מבט שונות. הגישור מעניק לצדדים הזדמנות לשוחח על החששות שלהם, לבחון אופציות של פעולה, ולהגיע לפתרונות שמקובלים על כל המעורבים.

    תכנים נוספים העשויים לעניין אותך:

    מה קורה בהליך הגישור?

    גישור הוא הליך ליישוב סכסוך בהסכמה בין הצדדים המעורבים בסכסוך. בהליך הגישור מתקיים שיח בין הצדדים, בהנחיית המגשרים, באווירה רגועה ומכובדת, במטרה להגיע לפיתרון מתוך הסכמה משותפת והבנה הדדית. המגשרים מסייעים לצדדים להידבר ביניהם, לברר את המחלוקות ואי ההסכמות ביניהם.

    הליך הגישור הוא מהיר, יעיל וגמיש, מציע מפגש באווירה נוחה ומכבדת והוא אינטימי וסודי. הגישור הוא אמצעי חילופי ליישוב הסכסוך בבית המשפט, כאשר הסכמה לנסות ולפתור את הסכסוך באמצעות גישור אינה מונעת פנייה לבית המשפט במידה והצדדים אינם מגיעים להסכם.

    אם אנחנו מגיעים להסכמה בגישור בנוגע למינוי אפוטרופוס, מה עלינו לעשות?

    כאשר צדדים מגיעים להסכם ביניהם בעניין מינוי אפוטרופוס, הם יכולים להגיש הסכם זה לבית המשפט יחד עם הבקשה למינוי אפוטרופוס. כך, בבואו להחליט על מינוי האפוטרופוס, בית המשפט ישקול את ההסכם בין בני המשפחה שמעיד על שיתוף הפעולה ביניהם והרצון לפעול יחד לטובת בן המשפחה הזקן.

    אני מעוניין בגישור אבל לא נראה לי שאחותי תסכים. מה עליי לעשות?

    ברוב המקרים, הפנייה הראשונה למרכז הגישור מגיעה מאחד הצדדים שמעורבים בסכסוך. למרכזי הגישור ניסיון רב בפנייה לצדדים נוספים בנושא גישור. המתאם ממרכז הגישור ייפגש עם הפונה ויחד עמו יבחן אם המקרה מתאים לגישור, מיהם האנשים שצריכים להיות בגישור ומה תהיה הדרך הטובה ביותר להציע לצד השני גישור.

    מה מידת ההצלחה של הגישור?

    רוב המקרים שמגיעים לגישור מסתיימים בהסכם.

    כמה עולה הגישור?

    מרכזי הגישור בקהילה גובים דמי השתתפות חלקיים עבור הגישור. אם אינך יכול לשלם סכום זה, ניתן יהיה לבקש פטור או פטור חלקי מדמי ההשתתפות.

    כיצד פונים לגישור?

    מרכזי הגישור בקהילה נותנים שירותי גישור בכל הארץ, נגישים לקהילה. למידע נוסף ניתן לפנות למוזאיקה, המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי.

    פורסם: 1.2.2012.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן