יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    בעקבות משבר הקורונה: רשות שוק ההון קבעה הקלות ביישוב תביעות בביטוח הסיעודי

    בין היתר, יימשך תשלום בגין תביעות שהסתיימו עד שניתן יהיה לקבוע את מצבו של המבוטח בצורה בטוחה

    עודכן לאחרונה:18/04/22

    בעקבות משבר הקורונה פרסמה רשות שוק ההון (בסוף אפריל 2020) הוראות נוספות אשר מטרתן להקל על הליך יישוב תביעות בביטוח הסיעודי בתקופת זו.

    על פי הודעת הרשות, התקופה מציבה קשיים בהליך יישוב תביעות בביטוח הסיעודי, בין היתר, בשל קשיים בקבלת מידע רפואי מגופים שונים לצורך בירור התביעה, וכן הקושי להגיע לבתיהם של התובעים על מנת להעריך את מצבם.

    בהתאם להחלטת הרשות, עבור תביעות שאושרו לתקופה מסוימת שהגיעה לסיומה, הונחו החברות בשלב זה לאשר את המשך התשלום עד למועד בו ניתן יהיה לבדוק את המבוטח או לקבל אינדיקציות נוספות למצבו. למבוטחים מבוגרים שגילם יותר מתשעים, נקבע כי לא תדחה תביעה ללא אישור בפורום רחב ומתאים בחברה, זאת על מנת שתביעות אלו יטופלו בהקפדה יתרה על מנת למנוע את התארכותן.

    כמו כן, דורשת הרשות מהחברות לבחון האם ניתן לקבוע את הזכאות בתביעת הביטוח על סמך מסמכים קיימים, וללא צורך להגיע לביתו של המבוטח, לצורך בדיקת מצבו, וזאת על מנת לחסוך למבוטחים אלו, הנמצאים במקרים רבים בקבוצת סיכון, את הצורך להיחשף למבקרים.  כמו כן,  צומצמה הדרישה לחתימה על טופס ויתור סודיות בפני עד עבור מבוטחים התובעים את פוליסת הסיעוד, אשר מצבם לא מאפשר לעד להתקרב אליהם. מבוטחים אלו יכולים להגיש צילום של תעודת הזהות שלהם כחלופה לחתימת העד וכך לזרז את הליך התביעה.

    בנוסף, בעוד שבימים כתיקונם עמדת הרשות היא שחברת ביטוח לא רשאית לדרוש מהמבוטח מסמכים בעת התביעה למעט טופס ויתור על סודיות רפואית, אשר באמצעותו יכולה החברה לקבל מידע רלוונטי מגופים שונים, דוגמת הביטוח הלאומי או קופות החולים, על מנת להעריך את מצבו, בימים אלו של התמודדו עם הקורונה קיים לעתים קושי לקבל מסמכים מגופים אלה, ונוצר מצב בו תביעות מתעכבות ומתארכות בהמתנה למסמכים. נוכח האמור נקבע כהוראת שעה לשלושה חודשים לפיה במקרים בהם החברה תתקשה להשיג מידע מגופים אחרים, היא תהיה רשאית לפנות למבוטח ולבקש ממנו מסמכים שקיימים אצלו ככל שקיימים, וזאת על מנת שתוכל לזרז את הטיפול בתביעה.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן