יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    ביטוח אובדן כושר עבודה

    קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים מכילים רכיב של ביטוח אובדן כושר עבודה אשר נועד לספק חלופת הכנסה למבוטח שיכולת השתכרותו נפגעה עקב מחלה או תאונה

    עודכן לאחרונה:21/05/23

    ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שמטרתו לספק חלופת הכנסה במצבים בהם נפגע כושר ההשתכרות של המבוטח כתוצאה מתאונה או מחלה. חיסכון בקופות גמל אינו כולל כיסוי ביטוחי (אובדן כושר עבודה או מוות).

    תגמולי הביטוח בביטוח לאובדן כושר עבודה תלויים בכך שלמבוטח יש הכנסה מעבודה.

    כאשר מתרחש מקרה ביטוח תשלם חברת הביטוח למבוטח פיצוי בהתאם לכיסוי שרכש ועד גובה של 75% מהכנסתו האחרונה לפי תנאי הפוליסה שלו. לא ניתן לקבל כפל פיצוי. תשלום הקצבה החודשית במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה יחל לאחר שהסתיימה תקופת זכאותו לדמי פגיעה מביטוח לאומי.

    כיסוי בגין מחלה קיימת

    בעוד שבקרנות הפנסיה קיימת אפשרות שהביטוח יכלול גם כיסוי של מחלה שהייתה קיימת וידועה לפני הצטרפות המבוטח לקרן (הכיסוי במקרה זה נכנס לתוקף רק חמש שנים לאחר ההצטרפות לקרן) בביטוח המנהלים לרוב לא נכללים אירועים הקשורים למחלות קיימות. במידה והמבוטח יבקש להכניס לפוליסת ביטוח המנהלים כיסוי למחלות קיימות יהיה הדבר כרוך בפרמיה גבוהה יותר.

    אובדן כושר עבודה ספציפי

    ביטוח אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים מאפשר בדרך כלל גם כיסוי של אובדן כושר עבודה במקצוע הספציפי בו עוסק המבוטח. במקרה של כיסוי מסוג זה אם המבוטח לא יוכל להמשיך לעסוק בעיסוק הספציפי בו הוא עבד הוא יהיה זכאי לקבל את קצבת הביטוח.

    ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת קרנות פנסיה מגן לרוב רק מפני אובדן מוחלט של כושר עבודה לעבוד בכל מקצוע שמתאים לכישורי המבוטח. כלומר, אם המבוטח איבד את כושרו לעבודה במקצוע ספציפי אך יכול לעסוק במקצוע אחר הוא לא יהיה זכאי לקצבת הביטוח.

    ויתור על ביטוח אובדן כושר עבודה

    מבוטח שהביטוח שלו הוא בביטוח מנהלים יכול להחליט כי הוא מצטרף למסלול חסכון פנסיוני שאינו מכיל רכיב של ביטוח מפני אובדן כושר עבודה (נכות). במידה והמבוטח בחר במסלול זה הוא לא יהיה זכאי לקצבה מחברת הביטוח או מהמעסיק במידה ותיגרם לו נכות. חשוב לציין שהמעסיק לא יכול להתערב בהחלטת העובד.

    מבוטח בקרן פנסיה אינו יכול לוותר על ביטוח הנכות.

    טבלת השוואה בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים בסעיפים כיסיו בגין מחלה קיימת, אובדןנ כושר עבודה ספציפי, ויתור על ביטוח אובדן כושר עבודה

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי.

    פורסם: 14.5.2020

    (תמונה להמחשה unsplash)

     

    אובדן_כושר_עבודה

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן