יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    אמבולנס המשאלות של מד"א

    מהו פרויקט "אמבולנס המשאלות של מד"א וכיצד ניתן להיעזר בו?

    עודכן לאחרונה:30/07/23

    פרויקט אמבולנס המשאלות מאפשר לחולה הסיעודי לצאת מביתו ולהפיג את בדידותו, לשאוף למימוש חלומותיו ולטפח תקווה ורצון להמשיך להיאבק במחלתו. הגשמת משאלת נפש מהווה גורם ומשמעותי ביותר לשיפור מצב הרוח של החולה הסופני, מאפשרת לו לעסוק בדברים "בריאים" ולהינות מהגשמת משאלה שאינה קשורה למצבו הרפואי.

    ההתעסקות בחוויות בריאות משמעותית מאוד לחולה ולמשפחתו, מאפשרת כמה שעות הנאה וחופש מהמצוקה והכאב ונותנת לו כוחות להמשך ההתמודדות עם המחלה והטיפולים.

    את פרויקט הפעלת אמבולנס המשאלות בארץ יזמה יעל גרא והוביל מנכ"ל מד"א אלי בין, מטרת הפרויקט למלא משאלת לב של חולים סופניים, הנמצאים במצב סיעודי, מרותקים למיטתם ולביתם. האמבולנס יסיע את האדם לביקור באתר שבו הוא רוצה לבקר- אתרים היסטוריים ודתיים, מופעי תרבות וספורט, אתרי טבע ייחודיים, חוף הים ועוד.  השימוש באמבולנס המשאלות הוא ללא כל תשלום מצד החולה, וכל נסיעה תתוכנן בקפידה בשיתוף הרופא המטפל.

    אמבולנס המשאלות הוא אמבולנס מיוחד שיועד למטרת הטיולים והגשמת המשאלות של הנוסעים

    האמבולנס הייעודי רחב יותר מאמבולנס רגיל ומאפשר לנוסע תנועה חופשית בתוכו. האמבולנס מצויד באביזרי נוחות שיבטיחו חוויה מקסימלית לחולה הנוסע בו: מצלמה משוכללת המותקנת על גג הרכב מאפשרת לנוסע לצפות בדרך בה עובר האמבולנס על גבי מסך פלזמה. בנוסף, מותקנים ברכב מערכת קולנוע מתקדמת, מקררים לאחסון מזון ותרופות, מעלון להכנסת החולה לאמבולנס וכסא גלגלים ענק בעל יכולת עבירות גבוהה, המאפשרת להוריד את החולה אפילו לחוף הים, תרומת האגודה למלחמה בסרטן. מיטת החולה היא חשמלית ומצוידת במערכת פניאומאטית מיוחדת שנועדה להפחית את הזעזועים ומאפשרת נסיעה גם בתנאי דרך קשים ללא קפיצות. כמו כן, האמבולנס מצויד במיטב המכשור הרפואי – מערכת הנשמה מתקדמת, משאבות להזרקת תרופות ומוניטור דפיברילטור.

    מיהו הצוות המלווה את החולה במהלך הנסיעה ב"אמבולנס המשאלות"?

    מד"א מקיימת תכניות הכשרה מיוחדות למתנדבים בפרויקט אמבולנס המשאלות. המלווים הם חובשים ופרמדיקים מתנדבים ממד"א שמכירים את הציוד הרפואי הקיים באמבולנס ויודעים להשתמש בו בעת הצורך. כאמור, צוות אמבולנס המשאלות מתאם כל נסיעה עם הרופא המטפל של החולה.

    איך פונים ל"בקשת משאלה?"

    לבקשת משאלה ניתן לפנות בטלפון 1-800-600-101

    פורסם: 16.5.2012

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן