יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    איפה שמתי את המשקפיים שלי?

    שבעה טיפים להימנעות ממקרים של שיכחה ואיבוד חפצים

    עודכן לאחרונה:30/07/23

    עם עליית הגיל, נעשות בעיות הזיכרון והארגון שכיחות יותר ויותר. לא כל מקרה של שיכחה וקשיים בהתארגנות מעידים על תחילתה של דמנציה.

    להלן מספר טיפים על מנת להימנע ממקרים של שיכחה ואיבוד חפצים.

    להישאר רגועים ולהימנע מלחצים

    בגיל המבוגר הזיכרון הוא "כבר לא מה שהיה". חשוב להדגיש כי שיכחה קלה היא תופעה נורמטיבית שאין לחשוש או להילחץ מפניה. נסו להשתמש בהומור על מנת להימנע מלחץ בעת קושי ב"שליפת" הפריט מהזיכרון.

    בדיקה בריאותית

    לעתים, ירידה בזיכרון מעידה על חוסר בוויטמין B12  או על חשד לדיכאון, פנו לרופא המשפחה לצורך בדיקת הבעיה, ובקשו טיפול בעת הצורך.

    להימנע מביצוע פעולות אוטומטיות

    פעמים רבות במשך היום אנו מנסים להיזכר האם ביצענו פעולה מסוימת: "האם כיביתי את הגז?", "האם נעלתי את הבית כשיצאתי?". פעולות כגון אלו נעשות בד"כ באופן אוטומטי מבלי שאנחנו מקדישים תשומת לב לעצם עשייתן.

    המליצו להורים להימנע מפעולות אוטומטיות, לחזור בקול בעת ביצוע פעולה. תשומת הלב שתוקדש לביצוע הפעולה תקל על ההורים מאוחר יותר להיזכר בביצוע. לדוגמה, אם תגידו לעצמכם: "אני מניח את המשקפיים על השידה בכניסה", תוכלו ביתר קלות להיזכר איפה המשקפיים כשתחפשו אותם מאוחר יותר.

    סדר בחפצים האישיים

    קבעו מקומות קבועים לחפצים האישיים, משקפיים, מפתחות, טלפון, ארנק וכו' והקפידו להניח את החפצים במקומם הקבוע. סידור זה יקל עליכם למצוא את החפצים במהירות בעת הצורך.

    רשימות

    ערכו רשימות של דברים לעשות, רשימת קניות, זמני לקיחת תרופות. הרישום עצמו יוצר סדר, מביא לתחושת ביטחון ועוזר בסופו של דבר לזיכרון.

    זכירת דברים באופן אסוציאטיבי

    זכירת דברים באופן אסוציאטיבי מקלה על זכירת הפריט ושליפתו בעת הצורך. למשל, בזכירת שמות של אנשים חדשים, מציאת אדם מוכר בעל אותו שם יכולה לעזור.

    לא למהר

    המהירות גורמת לחוסר ריכוז ופיזור דעת שיקשה על הזכירה בהמשך. נסו להתרגל להאט את הקצב, לבצע פעולות בנחת, באטיות, בשקט, תוך שימת לב להתנהלות.

     

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא ואין לראות בו ייעוץ רפואי ו/ או המלצה לטיפול ו/ או תחליף לטיפול.

    פורסם: 14.11.2011

    (תמונה להמחשה unsplash)
    משקפיים ראייה

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן