לוגו דף הבית JDC

תלונה מוצדקת

למי פונים במקרה של חוסר שביעות רצון מטיפול במוסד

מאת:  דן רונן / משפחה מטפלת
עודכן לאחרונה ב-14/01/16
א א א
תקציר:עזיבת הבית ומעבר לסידור מוסדי דורשת הסתגלות והתאמה למקום החדש. עם זאת על המוסד להקפיד לתת את השירות הטוב ביותר לזקן גם מבחינת התנאים וגם מבחינת יחס צוות לזקן. במקרה של בעיה ניתן וכדאי להתלונן בפני הגורמים המתאימים

השהייה במוסד לאוכלוסיה המבוגרת יכולה להגן על הדייר ולספק לו את צרכיו החברתיים והטיפוליים. אך לעתים, מסיבות שונות, ישנם מקרים בהם לא כל זכויותיו של הדייר מתממשות. כך,המוסד עלול לעיתים להפר התחייבויות שנטל על עצמו בהסכם המקורי עם הדייר.לעיתים הפגיעה בזקן נובעת מהיחס של הצוות. מחובתו של הדייר להתלונן על הפרות ופגיעות אלה.

על מה אני זכאי להתלונן?

דיירי המוסד זכאים להתלונן על כל הפרה בזכויותיהם, ולו הקטנה ביותר. רוב מקרי התלונות עולים בעקבות יחס מזלזל של עובדי המקום בדיירים או פגיעה בתנאים ובחובות של המוסד כלפי הדיירים כמו חוסר בטיפולים או בפעילויות חברתיות.

כיצד ניתן להתלונן על השירות בבתי אבות?

בבתי אבות, ניתן להתלונן על השירות במספר דרכים ובעזרת פניה אל גורמים שונים:

  • פנייה אל ועד הדיירים במעון – בכל מעון חייב להיות ועד דיירים שמונה ע"י הדיירים עצמם במטרה לייצג אותם מול מנהלי המקום ולדאוג לרווחתם. מנהל המעון חייב לשמוע את נציגי הוועד, אך חשוב לציין כי הוא אינו מחויב להתחשב בדעתםאם אין בכך הפרה של התנאים שהוגדרו מראש.
  • פניה אל מנהל המעון – פניה אישית אל מנהל המעון עשויה לפתור במהרה בעיות שונות, בעיקר בעיות נקודתיות, הקשורות לחיי היומיום. למנהל סמכות להעיר לעובדיו ולכן מומלץ לפנות אליו במידה ונתקלתם בבעיה עם עובדים אחרים.
  • פניה אל המפקח על המעונות – לכל בית אבות יש מפקח מטעם משרד העבודה והרווחה. המפקח אחראי בד"כ על מספר מקומות ויכול לקבל פניות הן מנציגי ועד הדיירים והן מהדייר עצמו. הכתובת ומספר הטלפון של המפקח חייבים להיות נגישים לכל הדיירים במעון ולהתלות על לוח המודעות של חדר האוכל. מנהל המעון חייב לסייע לדייריו להגיע אל המפקח ולאפשר להם להעביר את התלונה בכתב או בע"פ.
  • פניה אל ארגוני זכויות – במידה ונתקלתם בתשובות שלא ספקו אתכם מטעם המנהל או המפקח, כדאי מאוד לפנות לארגוני הזכויות השונים המסייעים לקשישים. בארגונים אלה: האגודה לזכויות האזרח, עמותת קו לזקן, עמותת ידיד ועוד. הסיוע ניתן בהתנדבות.
  • פניה לנציב קבילות הציבור – דבר זה אפשרי אך ורק במקרה שמדובר במעון ציבורי.
  • פניה לבית המשפט – במידה ואתם חשים כי איש אינו מטפל בבעייתכם באופן המספק אתכם, תוכלו לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעה כנגד המעון.

כיצד ניתן להתלונן על השירות במעונות לסיעודיים ותשושי נפש?

סיעודיי ותשושי נפש מוגדרים חסרי ישע בעיני החוק והחוק אוכף את ההגנה על זכויותיהם במוסדות במשנה תוקף ,לכן גורמי האכיפה מהווים כתובת לפניות ותלונות בכל הנוגע להפרת זכויות.
מאושפז או האדם המטפל בו שירצו להתלונן על פגיעה בזכויותיו יעשה זאת דרך פניה אל אחד הגורמים הבאים:

  • פניה אל האחראי על זכויות החולים – זהו אדם אשר תפקידו לרכז את תלונות הדיירים ולדאוג שכל זכויותיהם יתממשו. בכל מעון חייב להיות אחראי על זכויות החולים שמשמש למעשה כ"נציב תלונות" ומייעץ הן לדיירים והן לאנשי הצוות בנוגע לזכויותיהם וחובותיהם.

  • פניה אל נציב הקבילות במשרד הבריאות – תפקידו לטפל בכל התלונות המגיעות על מעונות שונים, גם אלו של קופות החולים.

  • פניה אל בית המשפט – גם כאן, במידה ותחושו שאינכם זוכים לטיפול מספק, תוכלו לפנות לבית המשפט בתביעה נגד המוסד.

חשוב לזכור כי את כל הפניות כדאי לבצע כמה שיותר מהר קרוב לרגע בו הופרה אחת מזכויותיכם. רק כך ניתן למנוע הישנות המקרה או חלילה הידרדרותו למצב בו השהייה במעון תהפוך לקשה ותפגע בבריאותכם ובאיכות חייכם.
למידע נוסף על זכויות הדייר בבית אבות או בדיור המוגן הקישו כאן

נבחרת היועצים שלנו

זקוקים למידע נוסף? ייעוץ פרטני
הרשמו כעת לשיחת ייעוץ אחד על אחד
הייעוץ ללא תשלום, כשירות לציבור של עמותת רעות, ואשל ג'וינט ישראל שיחת ייעוץ בחינם הירשמו כעת

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

            Array
(
    [0] => WP_Comment Object
        (
            [comment_ID] => 19779
            [comment_post_ID] => 7265
            [comment_author] => זכויות הציבור
            [comment_author_email] => ghost_t1@walla.com
            [comment_author_url] => 
            [comment_author_IP] => 185.27.105.155
            [comment_date] => 2017-02-27 13:25:07
            [comment_date_gmt] => 2017-02-27 11:25:07
            [comment_content] => בס"ד

הנדון: התנהלות לא תקינה של עובדות המשרד בחברת מסר סיעודי.

שלום רב
התלונה על חברת מסר סיעודי
כתובת: נתניה רח' וויצמן 24
טלפון: 09-8878758
פקס: 09-8878758
דוא"ל: netanya@meser.co.il

המשרד הראשי:
מכבים 3 ת.ד. 70, פתח תקווה  |  טלפון 03-9308402  |  פקס: 03-9040842 | meser1@netvision.net.il

לדברי "דנה" היא מעודדת סוג  של אלימות במצבים מסויימים לגבי אנשים סיעודים..
התנהלות המשרד של הבחורות  ממש בזלזול ובצעקות וחוסר מקצועיות!
גנבת כספים ושעות עבודה ועוד...
אנחנו פונים אליכם אחרי מספר פעמים של אנשים שהתלוננו.


* משטרת ישראל מפנה למנהלי חברת מסר סיעודי
* משפחות רבות תומכות במכתב

תודה מראש
זכיות הציבור
            [comment_karma] => 0
            [comment_approved] => 0
            [comment_agent] => Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:23.0) Gecko/20100101 Firefox/23.0
            [comment_type] => 
            [comment_parent] => 0
            [user_id] => 0
            [children:protected] => 
            [populated_children:protected] => 
            [post_fields:protected] => Array
                (
                    [0] => post_author
                    [1] => post_date
                    [2] => post_date_gmt
                    [3] => post_content
                    [4] => post_title
                    [5] => post_excerpt
                    [6] => post_status
                    [7] => comment_status
                    [8] => ping_status
                    [9] => post_name
                    [10] => to_ping
                    [11] => pinged
                    [12] => post_modified
                    [13] => post_modified_gmt
                    [14] => post_content_filtered
                    [15] => post_parent
                    [16] => guid
                    [17] => menu_order
                    [18] => post_type
                    [19] => post_mime_type
                    [20] => comment_count
                )

        )

    [1] => WP_Comment Object
        (
            [comment_ID] => 17914
            [comment_post_ID] => 7265
            [comment_author] => מיכל אברהם,עו"ס
            [comment_author_email] => 
            [comment_author_url] => 
            [comment_author_IP] => 
            [comment_date] => 2010-03-10 11:54:58
            [comment_date_gmt] => 2010-03-10 11:54:58
            [comment_content] => חשוב לשים לב האם יש תלונות של דיירים בנוגע לכמות האוכל ומה קורה כאשר מבקשים תוספות,האם הצוות נענה בחיוב ובמהירות.
לעיתים בבתי אבות מנסים להתאים את גודל המנה לאדם האוכל ולכן הכמויות קטנות.
אם אתם שמים לב שתלונתכם לא מטופלת,רצוי לפנות שוב להנהלת בית האבות.
            [comment_karma] => 0
            [comment_approved] => 1
            [comment_agent] => 
            [comment_type] => 
            [comment_parent] => 0
            [user_id] => 0
            [children:protected] => 
            [populated_children:protected] => 
            [post_fields:protected] => Array
                (
                    [0] => post_author
                    [1] => post_date
                    [2] => post_date_gmt
                    [3] => post_content
                    [4] => post_title
                    [5] => post_excerpt
                    [6] => post_status
                    [7] => comment_status
                    [8] => ping_status
                    [9] => post_name
                    [10] => to_ping
                    [11] => pinged
                    [12] => post_modified
                    [13] => post_modified_gmt
                    [14] => post_content_filtered
                    [15] => post_parent
                    [16] => guid
                    [17] => menu_order
                    [18] => post_type
                    [19] => post_mime_type
                    [20] => comment_count
                )

        )

    [2] => WP_Comment Object
        (
            [comment_ID] => 17913
            [comment_post_ID] => 7265
            [comment_author] => אקב נילי
            [comment_author_email] => 
            [comment_author_url] => 
            [comment_author_IP] => 
            [comment_date] => 2010-01-31 20:56:32
            [comment_date_gmt] => 2010-01-31 20:56:32
            [comment_content] => אמי נמצאת בבית אור בבת ים .מזה 3 חודשים בכל ביקור בשעות אחר הצהריים אני מחכה להאכיל את אמי א.ערב .אני המומה מהכמות אוכל הזעומה שהצוות מחלק ל20 חולים  האוכל מוזמן מקייטרינג כמות הפירה מזערית קערית בגודל צלוחית .אחותי פנתה למנהל בית האבות אבל לא נעשה כלום .
            [comment_karma] => 0
            [comment_approved] => 1
            [comment_agent] => 
            [comment_type] => 
            [comment_parent] => 0
            [user_id] => 0
            [children:protected] => 
            [populated_children:protected] => 
            [post_fields:protected] => Array
                (
                    [0] => post_author
                    [1] => post_date
                    [2] => post_date_gmt
                    [3] => post_content
                    [4] => post_title
                    [5] => post_excerpt
                    [6] => post_status
                    [7] => comment_status
                    [8] => ping_status
                    [9] => post_name
                    [10] => to_ping
                    [11] => pinged
                    [12] => post_modified
                    [13] => post_modified_gmt
                    [14] => post_content_filtered
                    [15] => post_parent
                    [16] => guid
                    [17] => menu_order
                    [18] => post_type
                    [19] => post_mime_type
                    [20] => comment_count
                )

        )

)
        
  1. אקב נילי, 31.1.10

    האלה 13 ראשלצ
    אמי נמצאת בבית אור בבת ים .מזה 3 חודשים בכל ביקור בשעות אחר הצהריים אני מחכה להאכיל את אמי א.ערב .אני המומה מהכמות אוכל הזעומה שהצוות מחלק ל20 חולים האוכל מוזמן מקייטרינג כמות הפירה מזערית קערית בגודל צלוחית .אחותי פנתה למנהל בית האבות אבל לא נעשה כלום .

  2. מיכל אברהם,עו\"ס, 10.3.10

    תגובה לנילי
    חשוב לשים לב האם יש תלונות של דיירים בנוגע לכמות האוכל ומה קורה כאשר מבקשים תוספות,האם הצוות נענה בחיוב ובמהירות.
    לעיתים בבתי אבות מנסים להתאים את גודל המנה לאדם האוכל ולכן הכמויות קטנות.
    אם אתם שמים לב שתלונתכם לא מטופלת,רצוי לפנות שוב להנהלת בית האבות.

  3. זכויות הציבור, 27.2.17

    התגובה ממתינה לאישור.

    בס"ד

    הנדון: התנהלות לא תקינה של עובדות המשרד בחברת מסר סיעודי.

    שלום רב
    התלונה על חברת מסר סיעודי
    כתובת: נתניה רח' וויצמן 24
    טלפון: 09-8878758
    פקס: 09-8878758
    דוא"ל: netanya@meser.co.il

    המשרד הראשי:
    מכבים 3 ת.ד. 70, פתח תקווה | טלפון 03-9308402 | פקס: 03-9040842 | meser1@netvision.net.il

    לדברי "דנה" היא מעודדת סוג של אלימות במצבים מסויימים לגבי אנשים סיעודים..
    התנהלות המשרד של הבחורות ממש בזלזול ובצעקות וחוסר מקצועיות!
    גנבת כספים ושעות עבודה ועוד…
    אנחנו פונים אליכם אחרי מספר פעמים של אנשים שהתלוננו.

    * משטרת ישראל מפנה למנהלי חברת מסר סיעודי
    * משפחות רבות תומכות במכתב

    תודה מראש
    זכיות הציבור

השאר תגובה