יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    התארגנות לקראת החגים

    5 עצות כיצד לעזור לבן המשפחה המזדקן לעבור את החגים בצורה נעימה

    עודכן לאחרונה:02/08/23

    תקופת החגים היא זמן של התכנסויות משפחתיות, ומפגשים חברתיים רבים. עבור האדם המזדקן תקופה זו עשויה להיות מאתגרת. הזכרונות של תקופת החגים בשנים עברו, עשויים לחזק את תחושות האבדנים החברתיים והתפקודיים . תחושת הבדידות עשויה להיות מורגשת יותר, אם הציפייה בתקופת החגים להיות מוקף בבני משפחה, נתקלת במציאות שונה. חשוב לפנות זמן בחגים לבילויים משפחתיים ולזמן איכות משותף עם המשפחה המורחבת.

    החגים- זמן משפחתי

    שתפו את בן המשפחה בתכניות החג שלכם, בקשו את דעתו בנוגע למקום הארוחות, שאלו אם הוא מעוניין לארח או שיעדיף להתארח אצל אחד הילדים, מצאו מקום נוח ונגיש למצבו התפקודי. נסו אף להתאים את זמני הארוחות ללוח הזמנים שלו, נסו לשמור על מנהגים מסורתיים של בן המשפחה ולא לבטלם. כך למשל, רצוי לעזור לבן משפחה שרגיל ללכת לבית הכנסת בחג, להמשיך ללכת ולא לוותר על מנהג זה בגלל מגבלות תפקודיות או מחויבויות משפחתיות. במידה ובן המשפחה חבר בקהילת בית הכנסת תוכלו להיעזר בחברי הקהילה שיסייעו ללוותו לתפילות.

    החגים בדיור מוגן

    בדיור המוגן קיימת לפעמים אפשרות לאפשר לדיירים להזמין בני משפחה נוספים לסעודת החג. במידה וזה רצונו של בן המשפחה ,כדאי להיענות לו. סידור זה מאפשר לו להרגיש "בעל הבית" ולארח את בני המשפחה "במגרש הביתי" שלו. בנוסף, תיהנו מסעודה משפחתית נעימה וטעימה ללא טרחה ומאמץ שלכם.

    פנו זמן לביקורים תכופים וטלפונים לבן המשפחה בתקופת החגים

    זכרו כי תקופה זו עבור בן המשפחה עשויה להציף תחושות של בדידות וגעגועים, עזרו לו לעבור אותה עם רגעים משפחתיים חמים ומשמחים. שתפו את הנכדים בביקורים ועודדו אותם להכין כרטיסי ברכה לסבים ולסבתות. תאמו את הביקורים עם האחים ובני המשפחה האחרים על מנת לנסות "לפזר" את הביקורים על פני כל התקופה. זכרו שבתקופת החגים מרכזי יום ומועדונים סגורים, בבתי אבות יש פעילות חלקית ולאדם יש הרבה זמן פנוי.

    עזרו לבן המשפחה לבנות תוכניות לחג לעצמו

    במידה ולא עולה בידכם לבלות את החג עם בן המשפחה, עזרו לו לבנות תכניות אחרות לעצמו. מסגרות של דיור מוגן ובתי אבות, מציעות אירוח בימי החגים לארוחות או לכל ימי החג (זו גם הזדמנות עבור בן המשפחה לבחון את אפשרויות המגורים האלה לעתיד).

    גופים קהילתיים וממשלתיים נרתמים אף הם לסייע לקהילה הזקנה לקראת תקופה זו. שירותי הרווחה המקומיים מציעים נופשונים לזקנים הגרים בקהילה ללא עלות או בעלות סמלית . בנוסף, קהילות רבות מקיימות ארוחות חג עירוניות, מפעילות מתנדבים שיחלקו חבילות שי. גם עמותות סיוע רבות מקדישות משאבים לתמיכה באוכלוסייה הזקנה בתקופת החגים, בין היתר בהענקת חבילות שי, בביקורי בית, ארוחות חג משותפות ובחלוקת מזון לזקנים נזקקים.

    חישבו על האנשים המטפלים בבן המשפחה

    במידה ובן המשפחה מעסיק עובד זר חישבו עליו וכללו אותו בתכניות החג שלכם, פנו לו מקום בשולחן החג ועודדו אותו להנות אתכם מהחגים. צעד זה יתרום רבות לתחושת החמימות והדאגה המשפחתית.
    נהוג לתת שי קטן לחג למטפלים. רצוי לחשוב על המטפלים בבית ואו במרכזי היום, תוכלו לשאול את בן המשפחה האם הוא מעוניין לתת מתנות ולמי. אם בן המשפחה גר בבית אבות או בדיור מוגן-התעניינו לגבי מה שמקובל במסגרות אלו. יש מקומות שבהם מחלקים מתנות לאנשי הצוות. מובן שזו לא חובה אך רצוי לזכור כי אנשי הסיעוד עובדים קשה והם האנשים הדואגים באופן הכי ישיר לרווחתו ובריאותו של יקירכם, תקופת החגים זה הזמן להראות הערכה ולהביע ציפייה שיקירכם יקבל את הטיפול הטוב ביותר.

    פורסם: 30.3.2015

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן