המתכון הבלתי רשמי לחיים בריאים

פעילות גופנית, תזונה נכונה וקשרים חברתיים מסייעים לשמירה על חיים בריאים

עודכן לאחרונה:03/02/20

זה תמיד שם. רגע אחרי שמכבים את הנרות, כולנו שרים יחד עם יקירינו “עד מאה ועשרים שנה”. אבל האם כולנו באמת רוצים לחיות עד מאה ועשרים? לא בטוח.
היום, לא צריך להיות רופא או חוקר בכדי לדעת שמדד לחיים טובים הוא לא רק כמות השנים, אלא גם איכותן.

להמשיך ולנוע

אז איך עושים את זה? מה צריך לעשות כדי להישאר בריאים ושגם השנים האחרונות שלנו תהיינה מלאות בחוויות טובות ובהנאה כמו השנים לפני כן?
לא נגלה לכם פה סוד כמוס, אבל כן ניתן לכם כמה דברים שנמצאו כמאריכי ומטיבי חיים.

דבר ראשון, הישארו פעילים על בסיס קבוע. אם אתם חושבים לעצמכם שאתם לא הטיפוס של ריצה או חדר כושר, נרגיע אתכם, לא לזה הכוונה. לא בהכרח לפחות.
בכדי ליהנות מהיתרונות של פעילות גופנית, היא צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהיום יום.
זה יכול להיות הליכה לעבודה או אפילו חלק מהמרחק, העדפת עלייה וירידה במדרגות על פני מעלית או אפילו רכיבה על אופניים לחברה או לעבודה.
כמה פעילות גופנית באמת צריך?
זה יכול להיות שלושים דקות במשך חמישה ימים של פעילות מתונה כמו הליכה, שחייה קלה או אפילו משחק כלשהו באווירה קלילה. מצד שני זה יכול להיות פעילות יותר אינטנסיבית כמו ריצה, אימון כח אינטנסיבי או משחק אינטנסיבי.
אבל כשלוקחים הכל בחשבון צריך לזכור, הפעילות שתצליחו לעשות עדיפה על זו שלא.
יותר קל לעשות הליכה של עשרים דקות בדרך לעבודה מלנעול נעלי ריצה בסוף יום.

לאכול מגוון

אז מה עוד אפשר לעשות לחיים בריאים וטובים? לשים לב מה אנחנו אוכלים.
כמובן שההמלצות על מה לאכול משתנות בין כל הגורמים, אבל יש כמה הסכמות די גורפות.
הראשונה בהן היא להמעיט במזון מעובד ולהרבות בפירות וירקות, אבל לא רק.
העדיפו תמיד את מי שמוכר לכם את הירקות והפירות קרוב יותר לשעת הקטיף שלהם. קחו בחשבון שככל שהם עברו יותר תחנות עד שהגיעו לסופר, אתם תקבלו אותם פחות טריים.
חשיבות רבה יש גם לאוכל מגוון. למה מגוון? כי ככה גם אם אוכל מסוים מכיל מרכיב פחות בריא, ההשפעה שלו עליכם תהיה לא משמעותית.
עוד המלצה קשורה לערך שיש ליין אדום – כמות קטנה ליום נמצאה לא פעם ולא פעמיים כבריאה מאוד.

לשמור על קשר

החלק השלישי הוא אולי החלק שהכי קשה לנו ליישם והוא מתייחס לאנשים הסובבים אותנו.
נמצא שבמקומות בהם אנשים חיו בסביבה קהילתית, סביב המשפחה שלהם או עם תמיכה חברתית טובה, הם חיו יותר.
היתרונות שבסביבה חברתית רבים. הם מתחילים מההשפעות הרבות על מצב הרוח, על תחושת הרווחה הנפשית ועל הביטחון שלנו שמישהו דואג לנו גם בזמנים פחות טובים.

אבל ההשפעה היא גם יותר מכך. אדם עם קשרים חברתיים טובים משתתף בפעילויות פנאי רבות יותר, מה שתורם למצב רוח טוב יותר, רמות סטרס נמוכות יותר ולפעמים אפילו פעילות גופנית (אם טיולים יחד או הליכה לים הם הפעילות המשותפת).

למה המתכון הזה לחיים טובים הוא לא רשמי?
הוא אמנם מבוסס על המלצות, אבל בסופו של דבר הדרך לחיים ארוכים וטובים היא לא אחת.
אנחנו רואים לא פעם אנשים שמגיעים לגיל מאוחר כשהם עדיין עובדים ומנהלים אורח חיים מלא מבלי ששמרו על ההמלצות הפופולאריות.
בדיוק בגלל זה אל תרגישו רע אם אתם לא מצליחים ליישם הכל, הנקודה היא לנסות ולהטמיע כל פעם משהו אחד. תמיד תזכרו שהשינוי האחד שאתם עושים, גם הוא צעד.

(תמונה להמחשה unsplash)

ייעוץ חינם וקביעת תור







*מידע מפורט בטופס יקל עלינו לסייע לך