יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    הטבות נוספות למקבלי קצבה דרך ועידת התביעות (קרן סעיף 2)

    מקבלי קצבה דרך ועידת התביעות זכאים בנוסף להנחות בארנונה, החזרי מס על מוצרי חשמל ודמי הבראה

    עודכן לאחרונה:27/08/23

    הנסיבות ההיסטוריות הובילו לכך שניצולי השואה מקבלים פיצויים בעקבות אירועי השואה מכמה גופים. אחד הגופים הללו הוא הוועידה לתביעות יהודיות חומריות נגד גרמניה. לאחר איחוד גרמניה בשנות ה-80, הגיעו ועידת התביעות וממשלת גרמניה להסכם בנוגע להקמת תכנית פיצויים נוספת. תוכנית זו מיועדת לניצולי השואה אשר קיבלו פיצוי מינימלי או שלא קיבלו בכלל. עבור ניצולי שואה אלה הקימה ועידת התביעות את קרן סעיף 2.  לאחרונה נעשתה הכרה בזכותם של ניצולי שואה המקבלים פיצויים דרך קרן סעיף 2 של ועידת התביעות, לקבל הטבות נוספות בדומה לחלק מההטבות להם זכאים ניצולי שואה המקבלים פיצויים חודשיים מהלשכה לשיקום נכים במשרד האוצר ע"פ חוק נכי רדיפות הנאצים. האחריות על הספקת ההטבות הללו נמסרה ללשכה לשיקום נכים במשרד האוצר. מאמר זה דן בהטבות נוספות להן זכאים ניצולים שכבר מקבלים את הפיצויים מקרן סעיף  2 של ועידת התביעות.

    הנחה בארנונה למקבלי פיצויים מוועידת התביעות

    מקבלי פיצויים מקרן סעיף 2 של ועידת התביעות זכאים כיום גם להנחה משמעותית בתשלומי הארנונה. ישנם ניצולים שטועים וחושבים שיש להם כבר הנחה בארנונה ועל כן אינם צריכים לוודא קיום הנחה כניצולי שואה המקבלים פיצויים קבועים. טעות זו נובעת מכך שאכן כל האוכלוסייה המבוגרת (מעבר לגיל פרישה) זכאי להנחה על עצם הגיעם לגיל הזהב אך הנחה זו היא קטנה הרבה יותר מההנחה הניתנת מתוקף היות האדם ניצול שואה המקבל פיצויים. לכן למרות שהדבר אמור להיעשות באופן אוטומטי כדאי לוודא עם הרשות המקומית את קבלת ההנחה (השיעור המדויק של ההנחה יכול להשתנות מרשות לרשות).  ניתן לקבל מועידת התביעות אישור על זכאות לקבלת פיצויים מקרן סעיף 2 במידה וניצול השואה נדרש ע"י הרשות המקומית לעשות זאת.

    החזרי מס על מוצרי חשמל למקבלי פיצויים מוועידת התביעות

    מקבלי הפיצויים מקרן סעיף 2 של ועידת התביעות זכאים כיום גם להחזר מס הערך המוסף בעקבות קנייה של מספר מוצרי חשמל. פרטים לגבי מוצרי החשמל הנכללים בהסדר ניתן למצוא באתר הלשכה לשיקום נכים במשרד האוצר (ראה לינק בסוף המאמר) יש להגיש בקשה תוך שנה מיום הרכישה ולצרף אליה חשבונית מס מקורית המאשרת את הרכישה.

    דמי הבראה למקבלים פיצויים מוועידת התביעות

    ניצולי שואה הזכאים לפיצויים מקרן סעיף 2 זכאים כיום לקבל גם דמי הבראה שנתיים. יש לשים לב לכך שלא מדובר על זכות לקבלת ימי הבראה במלון (בדומה לזכות שיש למקבלי פיצויים ישירות מגרמניה) אלא בכסף בעבור שבעה ימי הבראה שמתווסף פעם בשנה לסכום הפיצויים הרגיל.

    נקודה  שיש לשים אליה לב: קרן סעיף 2 לא נחשבת כהכנסה לפי חוק הבטחת הכנסה של המוסד לביטוח לאומי. לפיכך סביר כי ניצולי שואה המקבלים תשלומים מקרן סעיף 2 המתקיימים בנוסף אך ורק מתשלומי ביטוח לאומי יהיו זכאים לקצבת השלמת הכנסה מהביטוח הלאומי. על כן לבעלי הכנסה נמוכה כדאי לבדוק זכאות להשלמת הכנסה מביטוח לאומי לפי כללי הביטוח הלאומי.

    לפרטים נוספים ולמילוי טפסים נא ראה: טבלת מיצוי זכויות ניצולי השואה.

    המידע במאמר זה הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי.

    פורסם: 25.4.2010.

    (תמונה להמחשה unsplash)

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן