יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

    קול רעות

    ההורים עוברים אליי הביתה

    כך תתכוננו למעבר של הוריכם לביתכם כדי שהוא יעבור בשלום

    עודכן לאחרונה:05/06/23

    הוריכם עוברים אליכם הביתה? אין ספק שזהו צעד משמעותי שישפיע על כל דרי הבית, יש להניח שחשבתם על הצעד הזה רבות לפני ההחלטה ואף דנתם בנושא ארוכות עם הוריכם ועם כל בני הבית. כעת הדבר האחרון שנותר לקראת המעבר הוא להכין את ביתכם כך שהוריכם ירגישו בו בנוח, רצויים, ובטוחים.

    מספר טיפים כיצד להכין את ביתכם:

    • בחירת חדר- חשוב שהחדר שתבחרו להוריכם יהיה חדר נעים ומרווח ככל שתוכלו. נסו לבחור חדר שיהיה מרוחק יחסית מהסלון ומחדרי הילדים כך שהוריכם לא יסבלו מרעש בשעות המנוחה. נסו להמנע מבחירת חדר שהדרך אליו היא בעליית מדרגות או ירידת מדרגות, כמו כן תכננו מראש סידור שבו תוכלו לתת לעובד זר מקום שיהיה סמוך להורה.

    • התאמת הבית– לפני המעבר של הוריכם לביתכם חשוב שתבחנו האם ביתכם מותאם למגורים לאדם המבוגר? חשוב לפנות רהיטים שיהיו צמודים לקירות על מנת שהמעברים בבית יהיו פנויים, רצוי להתקין ידיות בשרותים ובאמבטיה, רצוי שבמטבח הכלים לשימוש בסיסי יומיומי יהיו במקום נמוך ובהשג יד (קפה,תה ,ספלים, כפיות) רצוי להצמיד שטיחים לרצפה או לפנות אותם ועוד.

    • לחצן מצוקה– רצוי לרכוש עבור הוריכם מנוי ללחצן מצוקה, אומנם הם לא יגורו לבד, אך מן הסתם יהיו שעות רבות שבהם יהיו לבד ואף בשעות הלילה הם עשויים להזדקק לעזרה וייתכן ולא תשמעו אותם. לכן מומלץ שיענדו צמיד המחובר ללחצן מצוקה ומאפשר להזעיק עזרה במידת הצורך.

    • חדר שירותים ורחצה- רצוי שליד חדר השינה שתקצו להוריכם יהיה חדר רחצה ושירותים, מעבר לתחושה הטובה של כבוד ופרטיות, הכנת חדר שירותים ורחצה ליד החדר שלהם יוכל להיות בנוי ומותאם למצבם הבריאותי והתפקודי המשתנה באופן פרטי ומוצנע משאר בני המשפחה ואורחים מבחוץ.איזה מנעול ,אם בכלל, להתקין על דלת השרותים. למרות שהפרטיות ודאי חשובה להוריכם-במידה ומצבם התפקודי ירוד, רצוי שתהיו מסוגלים להכנס לעזור להם במהירות במידה ויצטרכו בכך.שיקלו למשל את האפשרות לתלות על דלת השרותים סימן (מגבת או סרט) שמסמנים שהשירותים תפוסים אך אינם נעולים.

    •  הבאת ציוד מבית ההורים- חשוב שתפנו מקום בביתכם למעט רהיטים וכלים שהוריכם יוכלו להביא איתם מביתם על מנת שיוכלו "להרגיש יותר בבית" בביתכם. כדאי לאפשר להורה לקחת איתו מצעים או כלי מטבח,ואף ריהוט יקר, כורסא או ספריה שנותנת לו תחושה של בית. הדברים הקטנים האלה מאוד משמעותיים עבור ההורים.

    • קו טלפון- רצוי להתקין להוריכם קו טלפון בחדרם, חשוב אף לרכוש עבורם טלפון אלחוטי על מנת שבמשך היום יוכלו לקחת את הטלפון איתם לסלון או לחצר.

    • טלוויזיה ומחשב- אם הוריכם נהנים משימוש ממחשב וטלוויזיה, דאגו להתקין ציוד זה בחדרם על מנת שיוכלו להנות מהצפיה בטלויזיה או השימוש במחשב בלי להפריע לשאר בני הבית.

    העצה האחרונה והחשובה היא לזכור שעם כל ההכנה זהו שינוי גדול שידרוש הסתגלות מכל המעורבים, נישמו עמוק לפני בא הוריכם, צפו לקשיים וחיכוכים  עם הוריכם וגם עם בני זוגכם וילדיכם, הצטיידו ברגישות, סבלנות ואהבה רבים וזיכרו שזו לכולכם הזדמנות לחוויה מיוחדת ומעשירה של חיי משפחה גדולה ומורחבת.

    (תמונה להמחשה unsplash)

    פורסם: 24.6.2014

    בית

      יצירת קשר בנושאי שיקום בביה"ח רעות וזימון תור בלבד. שירותי המענה האנושי בנושא מיצוי זכויות אינם פעילים

      קול רעות

      דילוג לתוכן